2023-12-15, 21:21
Medlem
Punderipunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vi kommer inte att bli överens. Att tatuera sig visar den personliga smaken och jag sade inget om dina andra alternativ. Min slutsats är att en tjej som tatuerar sig är en svag människa och min spontana slutsats är att hon inte alls lockar mig.

Vet inte vad det är vi ska vara överens om när vi har delade åsikter men du bad mig förklara varför jag fått en uppfattning och jag förklarade, det är mitt sätt att se på det och du behöver inte hålla med.
Men att tycka att alla tjejer som du inte hade stoppat schnoppen i är svaga är ju också ett sätt att se saker på.
Peace out från denna svaga tjej
Ps hoppas en stor o stark man kan vägleda mig i livet så jag inte tatuerar mig mer
Citera
2023-12-15, 21:32
Bannlyst
Jag har inga tatueringar
Citera
2023-12-15, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punderipundera
Vet inte vad det är vi ska vara överens om när vi har delade åsikter men du bad mig förklara varför jag fått en uppfattning och jag förklarade, det är mitt sätt att se på det och du behöver inte hålla med.
Men att tycka att alla tjejer som du inte hade stoppat schnoppen i är svaga är ju också ett sätt att se saker på.
Peace out från denna svaga tjej
Ps hoppas en stor o stark man kan vägleda mig i livet så jag inte tatuerar mig mer
Du hittar ju bara på. I inlägg efter inlägg gör du helt personliga tolkningar av vad jag skrivit och alla dina tolkningar är helt baserade på dina känslor, där alla dina känslor kommer från din tolkning av mitt första inlägg.

Jag tycker det är svagt, men jag önskar ändå att du ill slut hittar en stark man som får dig att trivas med livet.
Citera
2023-12-16, 01:26
Medlem
jymdjakets avatar
Tror problemet med tatueringar när det gäller att slippa titta på skit mest är att idioter skaffar tatueringar. Tribals är smakfullare än det mesta utseendemässigt, men är så pass starkt associerat med idioter nu att jag-är-så-mogen-att-jag-kan-gadda-mig-tihi-Svenssons undviker det.
Citera
2023-12-16, 01:44
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Tror problemet med tatueringar när det gäller att slippa titta på skit mest är att idioter skaffar tatueringar. Tribals är smakfullare än det mesta utseendemässigt, men är så pass starkt associerat med idioter nu att jag-är-så-mogen-att-jag-kan-gadda-mig-tihi-Svenssons undviker det.

Beundrat lite mer tribals nu och har ett smaktips: Kant ser skit ut. "Här är min muskel. Den är inringad." B som fan. Ha snygga fristående snirklar. Då funkar det.
Citera
2023-12-16, 14:57
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen69
Jag har inga tatueringar

Inte jag heller.
Citera
2023-12-29, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodVitMan
Att vara starkt emot tatueringar är ett sundhetstecken. Hade varit intressant att få statistik över människor mellan säg 20-40 i Sverige och deras tatueringsgrad. Gärna fördelat på ursprung, socioekonomisk bakgrund, region, stad/land och kön.

Det jag läst är att tatueringar är något vanligare bland kvinnor.
Och även vilka hälsoproblem de misstänks skapa…

Tatueringar bleknar inte för att bläcket stöts bort eller tas upp omgivningen. Bläcket absorberas av lymfvätskan i huden och kommer sedan ligga och cirkulera i lymfsystemet. Jag har svårt att tänka mig att detta inte skulle kunna orsaka cancer, allergier och kanske hormonstörningar.
Senast redigerad av Roxic 2023-12-29 kl. 19:38.
Citera
2023-12-29, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
Hur stor % av befolkningen under 40 är utan tatueringar idag alltså pure breeds? Dessa är de mest eftertraktade på marknaden. Folk med tatueringar är gula och blir allt fulare med åren.
Det där gäller väl nästan alla, tatueringar eller ej?!
Citera
2023-12-29, 19:44
Bannlyst
Citat:
”men jag erkänner att skönheten hos en tjej faller flera steg när man ser att hon tatuerats. Dumhet är fult.”
Du känner inte att den formuleringen utstrålar en sämre kvinnosyn? Inte lite vibbar av att tjejer ska tillfredsställa dig och inte får vara på ett visst sätt? Om vi testar att använda samma mening i andra sammanhang:
” men jag erkänner att skönheten hos en tjej faller flera steg när man ser att hon är lättklädd. Dumhet är fult.”
” men jag erkänner att skönheten hos en tjej faller flera steg när man ser att hon är tjock. Dumhet är fult.”
” men jag erkänner att skönheten hos en tjej faller flera steg när man ser att hon har stora muskler. Dumhet är fult.”
Alla dessa saker är normala preferenser som inte är speciellt konstiga, du kanske inte attraheras av tjejer som visar mer hud, som är tjocka eller har större muskler än dig men formuleringen får det att låta som mer än en preferens och att tjejer förväntas vara på ditt sätt annars är man dum och ful.
Fast helt ärligt. Tjejer med sleeves, tatuerad barm eller överarmar ser ju ganska grova och manliga ut. Vill män att kvinnor ska se ut så?
Citera
2023-12-29, 20:53
Medlem
Punderipunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Fast helt ärligt. Tjejer med sleeves, tatuerad barm eller överarmar ser ju ganska grova och manliga ut. Vill män att kvinnor ska se ut så?

Hahah inte hört en enda man jag träffat klaga
Citera
2023-12-29, 21:26
Bannlyst
Citat:
Hahah inte hört en enda man jag träffat klaga
Nä, jag gissar bara att det är så och undrar vad män tycker om det. Jag är kvinna själv utan tatueringar och har ingen grej för tjejer liksom.

Vad har de tyckt då? Hur mycket klotter har du på armarna? Jag tänker på de med stora tatueringar som täcker det mesta av huden.
Citera
2023-12-29, 21:30
Medlem
Ja, det ser för jävligt ut.
En del unga tjejer har kluddat ner hela kroppen med diverse fula mönster.
Varför lägger dom pengar på fula tatueringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in