2023-12-29, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
Hur stor % av befolkningen under 40 är utan tatueringar idag alltså pure breeds? Dessa är de mest eftertraktade på marknaden. Folk med tatueringar är gula och blir allt fulare med åren.

Jag har tre söner under 31 år dom är gaddade. Jag som är 58 år skulle hellre dö än at börja göra detta med min kropp, på 80 talet då var det bart tjuvar sjömän och luffare (drägg) som gaddade sig.
Citera
2023-12-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Och även vilka hälsoproblem de misstänks skapa…

Tatueringar bleknar inte för att bläcket stöts bort eller tas upp omgivningen. Bläcket absorberas av lymfvätskan i huden och kommer sedan ligga och cirkulera i lymfsystemet. Jag har svårt att tänka mig att detta inte skulle kunna orsaka cancer, allergier och kanske hormonstörningar.

Det där har du väl ingen koll på egentligen utan det är bara fantasier.
Citera
2023-12-29, 22:48
Medlem
Punderipunderas avatar
Citat:
Nä, jag gissar bara att det är så och undrar vad män tycker om det. Jag är kvinna själv utan tatueringar och har ingen grej för tjejer liksom.

Vad har de tyckt då? Hur mycket klotter har du på armarna? Jag tänker på de med stora tatueringar som täcker det mesta av huden.

Jag har ganska mycket på hela kroppen så är relativt täckt, asså frågar du män på Flashback så är det vidrigt men män generellt verkar från mitt perspektiv inte bry sig så värst. Sen kanske jag inte drar till mig män som ogillar tatueringar liksom så inte behövt ta det, men det är ju klart en preferens precis som du antagligen har preferenser på män
Citera
2023-12-29, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det där har du väl ingen koll på egentligen utan det är bara fantasier.
Åh herre gud, det vet jag visst.
Tatueringsfärger i kroppen
Tänk på att tatueringsfärg som injiceras i huden blir kvar i kroppen, kanske för resten av livet. Vissa färgpigment bleks med tiden vilket betyder att färgen antingen transporterats bort från huden till andra delar av kroppen eller att den ändrar sin kemiska struktur och mister sin färg.

Forskning visar att tatueringsfärger som injicerats i huden har transporterats till lymfkörtlar. Det behövs mer forskning för att kunna avgöra om det är skadligt.”
Läkemedelsverket

Detta är vad man vet. Man vet också att flera av bläcken är hälsofarliga.
Citera
2023-12-29, 23:10
Medlem
Citat:
Åh herre gud, det vet jag visst.
Tatueringsfärger i kroppen
Tänk på att tatueringsfärg som injiceras i huden blir kvar i kroppen, kanske för resten av livet. Vissa färgpigment bleks med tiden vilket betyder att färgen antingen transporterats bort från huden till andra delar av kroppen eller att den ändrar sin kemiska struktur och mister sin färg.

Forskning visar att tatueringsfärger som injicerats i huden har transporterats till lymfkörtlar. Det behövs mer forskning för att kunna avgöra om det är skadligt.”
Läkemedelsverket

Detta är vad man vet. Man vet också att flera av bläcken är hälsofarliga.

Hade det varit farligt hade det inte varit lagligt att sälja det.
Citera
2023-12-29, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greta.El.HAMAS
Ja, det ser för jävligt ut.
En del unga tjejer har kluddat ner hela kroppen med diverse fula mönster.
Varför lägger dom pengar på fula tatueringar?
Unga tjejer med hela armarna eller benen täckt av svart sörja. Eller kvinnor i min ålder med bilder på barnen (ser alltid helt förjävligt ut som tatueringsmotiv).

Man måste inte ha sina barns namn eller bilder tatuerade på kroppen. Alla litar ju på att en mamma älskar sitt barn ändå liksom .

Extremt WT. Eller de som tatuerar in massa text. Efter 10 år kommer de är bara vara gröna streck som inte går att läsa.
Citera
2023-12-29, 23:23
Bannlyst
Citat:
Hade det varit farligt hade det inte varit lagligt att sälja det.
Jaha du, . För 3 månader sedan:
”Läkemedelsverkets analyser har flera år i rad visat på hälsofarligt innehåll i tatueringsfärger.

Årets tillsynsprojekt visar inte på någon förbättring. Nästan hälften av de undersökta färgerna hade ett eller flera ämnen med halter över de tillåtna koncentrationsgränserna. Utöver innehållsbrister hade 96 procent av tatueringsfärger brister i märkningen. …”
Läkemedelsverket

Du kan ju själv gå in och läsa allt. Du verkar inte vara särskilt upplyst.

vad är din senaste avslutade utbildning om jag får fråga? (Jag bara undrar och behöver inte svara.)
Citera
2023-12-29, 23:31
Medlem
Liberationfronts avatar
Har en tribal över hela vänster kroppshalva bak och fram inkl ben som jag haft i 20 år, lägger till ngt då o då. Men dessa är inte gula. Tror att många unga ful-solar det är därför gaddarna blir så.
Citera
2023-12-30, 00:11
Medlem
Är under 40 och otatuerad. Har inget emot folk som tatuerar sig men vill ej ha någon själv eller på en partner, då jag tycker att det är oattraktivt som fan.
Citera
2023-12-30, 14:09
Medlem
Citat:
Jaha du, . För 3 månader sedan:
”Läkemedelsverkets analyser har flera år i rad visat på hälsofarligt innehåll i tatueringsfärger.

Årets tillsynsprojekt visar inte på någon förbättring. Nästan hälften av de undersökta färgerna hade ett eller flera ämnen med halter över de tillåtna koncentrationsgränserna. Utöver innehållsbrister hade 96 procent av tatueringsfärger brister i märkningen. …”
Läkemedelsverket

Du kan ju själv gå in och läsa allt. Du verkar inte vara särskilt upplyst.

vad är din senaste avslutade utbildning om jag får fråga? (Jag bara undrar och behöver inte svara.)

Det är inte samma sak som att det är farligt.
Min senaste utbildning var läkarprogrammet 2007.
Citera
2023-12-30, 15:48
Bannlyst
Citat:
Det är inte samma sak som att det är farligt.
Min senaste utbildning var läkarprogrammet 2007.
Det framgår ju tydligt att det är hälsofarliga ämnen. Nej det är inte som att injicera KOH; men på sikt kan det inte vara bra att ha i kroppen.
Citera
2023-12-30, 15:57
Medlem
Citat:
Det framgår ju tydligt att det är hälsofarliga ämnen. Nej det är inte som att injicera KOH; men på sikt kan det inte vara bra att ha i kroppen.

Det är troligare inte farligare än det mesta andra i livet. Tatueringar är inget nytt, hade det varit superfarligt hade vi sett det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in