Citat:
Ursprungligen postat av
Stol-utan-ben
Det där är statistik för hela Sverige, knappast relevant i det här fallet då det handlar om en liten by och inte en storstad eller ett litet hus mitt i skogen. Är som att säga att min post/dag här på fb är reprentstivt för hur aktiv jag varit de senaste dagarna. Fakta behöver vara specifik för att fungera
Räknar man baklänges är det fler inbrott än vad som är logiskt försvarbart utifrån de parametrarna som presenterats.
Du tar och presenterar ospecefik data som fakta men det är jag som är ologisk... okej gumman
Och vilken statistik skulle vara mer rimlig? Stockholm stad? Malmö? Gällivare?
Han har ju lagt 108 st trosor i en och samma påse. Han har stulit, nu är jag snäll för vårat exempels skull, 9 st från BO.
Det fördelat på i alla fall 3 tillfällen.
Det betyder 3 st per inbrott.
Då har han vid 36 tillfällen tagit 3 trosor av någon.
Vi leker med tanken att du har rätt och han är en fin människa som beställde hälften av trosorna på E-Bay, vilket lätt kunde ha bevisats av GM om så var fallet. Så har han ändå stulit 45 trosor av någon annan än BO.
Eller finner du det fortfarande troligt att han skulle hittat nästan 100 trosor på gatan i Fogelholm med 800 invånare?
Eller har han beställt dem från Lindex? Då borde han ha styrkt det för att bevisa sin oskuld i frågan.
Din slutledningsförmåga är just helt slut. Och allt du argumenterar för som ska föreställa logik är helt tvärtom. Du porträtterar dig tydligt som en människa som går med skygglapparna så hårt du kan rakt ned i förnuftets djupaste grop.
Förneka inte att bevisen pekar MER åt att han faktiskt är ett ärkeäckel som gjort detta i ett flertal år.
Du faller på eget grepp. Tyvärr.
Hoppas att du inte har med barn att göra om dagarna. För då skulle de förmodligen fara illa då du måste ha bevis från polisen för att tro att andra människor kan göra elaka saker mot andra.