2025-01-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Usch vad du tramsar om artiklar. Som om du inte kan leta själv.

https://bra.se/amnen/bostadsinbrott

”År 2023 polisanmäldes 10 000 bostadsinbrott, och endast 4 procent klarades upp.”

Så om vi räknar baklänges, hur många inbrott har han behövt göra för trosorna?

Du tror att du är logisk. Men du gömmer dig bakom förnekelse. Tarvligt som tusan.

Det där är statistik för hela Sverige, knappast relevant i det här fallet då det handlar om en liten by och inte en storstad eller ett litet hus mitt i skogen. Är som att säga att min post/dag här på fb är reprentstivt för hur aktiv jag varit de senaste dagarna. Fakta behöver vara specifik för att fungera

Räknar man baklänges är det fler inbrott än vad som är logiskt försvarbart utifrån de parametrarna som presenterats.

Du tar och presenterar ospecefik data som fakta men det är jag som är ologisk... okej gumman
Citera
2025-01-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Då borde ju din gunstling enkelt kunnat förklara detta i förhör, men det gör han ju inte. Han kanske borde ha sagt: Jag har köpt använda och smutsiga trosor från barn och kvinnor på nätet. MEN han vill ju inte samarbeta och förstå sin skuld. Inse att han är en mycket sjuk människa och du är medberoende. Jag förstår att du instinktivt projicerar på oss inläggare i tråden, men du, och framförallt barnen till GM behöver hjälp

Ta två djupa andetag och använd hjärnan istället för känslorna en sekund

Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Det finns massor med förklaringsmodeller för varför någon skulle ljuga för polisen. Att han är skyldig är en förklaringsmodell, men det finns många fler vilket jag redan förklarat.

Förklaringsmodellen att det är för att han är skyldig har ett antal brister som inte går ihop med bevisföringen och logik

Så inte för att du kommer ta in det då det strider mot din verklighetsuppfattning bit here we go: Jag har inte skrivit att han inte är en sjuk individ. Jag har däremot skrivit det motsatta ett antal gånger. Vilket du vetat om du läst vad jag faktiskt skriver istället för det du tolkar att jag skriver

Men jag antar att ditt svar på det där kommer vara något "dräpande" om stt jag "försvarar" gms beteende. Suck, finns inget botemedel mot idioti verkar det som
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 22:53.
Citera
2025-01-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Ja barnen... 💔 Fadern pervers och kriminell, totalt gränslös och skämmer ut sig i hela byn. Mamman håller på med sitt företag och ska hitta på lite nya grejer, helt i det blå. Barnen mår skit, blir mobbade och kan inte ens åka buss tryggt till skolan om man ska tro Stol(l)en. Var är socialtjänsten? Var är släkt och vänner som borde stoppa vansinnet? Vem ser till att barnen får stöd och hjälp? 😢

Ja, riktigt tragiskt för barnen i detta fall dom stackarna. Vet dock inte hur gamla dom är och om soc varit inblandat, vill heller inte veta. Finns GMs familj i byn kan man tänka sig att dom är en del av tystnadskulturen. GM skulle behöva ett rekält kok stryk om ni frågar mig, bli dragen med en EPA-traktor med alla trosor fastlimmade, samt ett gäng analpluggar uppstoppade i 2:an för att avskräcka för liknande i framtiden
Citera
2025-01-13, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Ja barnen... 💔 Fadern pervers och kriminell, totalt gränslös och skämmer ut sig i hela byn. Mamman håller på med sitt företag och ska hitta på lite nya grejer, helt i det blå. Barnen mår skit, blir mobbade och kan inte ens åka buss tryggt till skolan om man ska tro Stol(l)en. Var är socialtjänsten? Var är släkt och vänner som borde stoppa vansinnet? Vem ser till att barnen får stöd och hjälp? 😢

Hörsägen

Enligt narrativet i tråden förtjänar ungarna skit, arvsynd och allt det där

Att använda mina argument men samtidigt göra påhopp var nytt, visar bara ännu mera att du drivs av känslor och inte logik då du påmett logiskt plan håller med det men inte vill erkänna det
Citera
2025-01-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ja, riktigt tragiskt för barnen i detta fall dom stackarna. Vet dock inte hur gamla dom är och om soc varit inblandat, vill heller inte veta. Finns GMs familj i byn kan man tänka sig att dom är en del av tystnadskulturen. GM skulle behöva ett rekält kok stryk om ni frågar mig, bli dragen med en EPA-traktor med alla trosor fastlimmade, samt ett gäng analpluggar uppstoppade i 2:an för att avskräcka för liknande i framtiden

Kognitiv disonans på hög nivå

Citat:
. GM skulle behöva ett rekält kok stryk om ni frågar mig, bli dragen med en EPA-traktor med alla trosor fastlimmade, samt ett gäng analpluggar uppstoppade i 2:an för att avskräcka för liknande i framtiden

Och där har vi den viktigaste infon. Att herr Miracle inte tror på lag och ordning utan på djungelns lag där man som privatperson har rätt att utföra brottsliga handlingar så länge man känner att den andra personen gjort fel fast bevis saknas. För visst är misshandel ett brott i sig. Öga för öga, tand för tand. "Det är fel att mörda, så om du mördar kommer jag mörda dig som hämd"

Detta förklarar även hans argument för trakasserierna av barnen och försöken att köra ut familjen från byn. För en majoritet i from av en mobb kan ju inte ha fel, eller hur?

Det där uttalandet säger så mycket om din person. Rimliga människor skulle va mer rädd för detta än för gm.

Gm är inte oskyldig, men det finns inte heller bevis för allt ni påstår att han gjort och det ni säger att man bör agera på. Äckligt är vad det är
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 23:05.
Citera
2025-01-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Kognitiv disonans på hög nivå

Och där har vi den viktigaste infon. Att herr Miracle inte tror på lag och ordning utan på djungelns lag där man som privatperson har rätt att utföra brottsliga handlingar så länge man känner att den andra personen gjort fel fast bevis saknas. För visst är misshandel ett brott i sig. Öga för öga, tand för tand. "Det är fel att mörda, så om du mördar kommer jag mörda dig som hämd"

Detta förklarar även hans argument för trakasserierna av barnen och försöken att köra ut familjen från byn. För en majoritet i from av en mobb kan ju inte ha fel, eller hur?

Det där uttalandet säger så mycket om din person. Rimliga människor skulle va mer rädd för detta än för gm.

Gm är inte oskyldig, men det finns inte heller bevis för allt ni påstår att han gjort och det ni säger att man bör agera på. Äckligt är vad det är

Du verkar inte förstå ironi ser jag..... Det enda rimliga i detta fall vore att GM lämnade byn, avsa sig vårdnaden om sina barn OCH att frun tog avstånd från äcklet. Nu verkar så inte vara fallet....
Citera
2025-01-13, 23:23
Medlem
Citat:
Du verkar inte förstå ironi ser jag..... Det enda rimliga i detta fall vore att GM lämnade byn, avsa sig vårdnaden om sina barn OCH att frun tog avstånd från äcklet. Nu verkar så inte vara fallet....

Efterkonstruktiom funkar inte på mig gubben. Och det faktum att du vill att gm straffas på ytterligare sätt utanför lagens gränser i det här inlägget får dig inte att se bättre ut

Men detta förklarar varför du har så svårt för mina argument som håller sig inom rimlighet och ranson samt det rättsliga systemet vi har i Sverige. För du helt enkelt är väldigt sjuk i huvudet

Vilket du då har gemensamt med gm, grattis
Citera
2025-01-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Det där är statistik för hela Sverige, knappast relevant i det här fallet då det handlar om en liten by och inte en storstad eller ett litet hus mitt i skogen. Är som att säga att min post/dag här på fb är reprentstivt för hur aktiv jag varit de senaste dagarna. Fakta behöver vara specifik för att fungera

Räknar man baklänges är det fler inbrott än vad som är logiskt försvarbart utifrån de parametrarna som presenterats.

Du tar och presenterar ospecefik data som fakta men det är jag som är ologisk... okej gumman

Och vilken statistik skulle vara mer rimlig? Stockholm stad? Malmö? Gällivare?

Han har ju lagt 108 st trosor i en och samma påse. Han har stulit, nu är jag snäll för vårat exempels skull, 9 st från BO.

Det fördelat på i alla fall 3 tillfällen.

Det betyder 3 st per inbrott.

Då har han vid 36 tillfällen tagit 3 trosor av någon.

Vi leker med tanken att du har rätt och han är en fin människa som beställde hälften av trosorna på E-Bay, vilket lätt kunde ha bevisats av GM om så var fallet. Så har han ändå stulit 45 trosor av någon annan än BO.

Eller finner du det fortfarande troligt att han skulle hittat nästan 100 trosor på gatan i Fogelholm med 800 invånare?

Eller har han beställt dem från Lindex? Då borde han ha styrkt det för att bevisa sin oskuld i frågan.

Din slutledningsförmåga är just helt slut. Och allt du argumenterar för som ska föreställa logik är helt tvärtom. Du porträtterar dig tydligt som en människa som går med skygglapparna så hårt du kan rakt ned i förnuftets djupaste grop.

Förneka inte att bevisen pekar MER åt att han faktiskt är ett ärkeäckel som gjort detta i ett flertal år.

Du faller på eget grepp. Tyvärr.
Hoppas att du inte har med barn att göra om dagarna. För då skulle de förmodligen fara illa då du måste ha bevis från polisen för att tro att andra människor kan göra elaka saker mot andra.
Citera
2025-01-13, 23:36
Medlem
Jösses vilken Don Quijote-hjälte familjen fått. Hur orkar ni tjafsa så förbannat? 🤣

Skapligt märklig snubbe och fru hursomhelst. Båda egenföretagare och verkar lyckas fortsätta med sina verksamheter, trots skandalen på liten ort.

Jag kanske är naiv, men det verkar som GM verkligen fick en jackpot hos BO. Kunde uppenbarligen inte hålla sig ifrån upprepade raider. Snyggt att BO fick fast honom med näven i tvättkorgen!

Trossnifferi i all ära, men uppenbara barntrosor i samlingen är verkligen en fet pedovarning. Hoppas soc snackat med barnen och kollat så det inte förekommit några övergrepp. Fattar inte varför det skulle vara förmildrande, om han tagit de trosorna från sina egna barn?

Mysko par också. Verkar som han vill förnedra och kissa på andra, samtidigt verkar frun ha hotat och försökt tysta ned de som eventuellt sprider information om GM. Är båda dominanta?
Citera
2025-01-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
Och vilken statistik skulle vara mer rimlig? Stockholm stad? Malmö? Gällivare?

Han har ju lagt 108 st trosor i en och samma påse. Han har stulit, nu är jag snäll för vårat exempels skull, 9 st från BO.

Det fördelat på i alla fall 3 tillfällen.

Det betyder 3 st per inbrott.

Då har han vid 36 tillfällen tagit 3 trosor av någon.

Vi leker med tanken att du har rätt och han är en fin människa som beställde hälften av trosorna på E-Bay, vilket lätt kunde ha bevisats av GM om så var fallet. Så har han ändå stulit 45 trosor av någon annan än BO.

Eller finner du det fortfarande troligt att han skulle hittat nästan 100 trosor på gatan i Fogelholm med 800 invånare?

Eller har han beställt dem från Lindex? Då borde han ha styrkt det för att bevisa sin oskuld i frågan.

Din slutledningsförmåga är just helt slut. Och allt du argumenterar för som ska föreställa logik är helt tvärtom. Du porträtterar dig tydligt som en människa som går med skygglapparna så hårt du kan rakt ned i förnuftets djupaste grop.

Förneka inte att bevisen pekar MER åt att han faktiskt är ett ärkeäckel som gjort detta i ett flertal år.

Du faller på eget grepp. Tyvärr.
Hoppas att du inte har med barn att göra om dagarna. För då skulle de förmodligen fara illa då du måste ha bevis från polisen för att tro att andra människor kan göra elaka saker mot andra.

Statistik från figeholm såklart, eller liknande ort

Du för ett generalfel fel redan från start dåndu utgår från att alla kommer från inbrott, vilket både du och jag redan fastställt inte nödvändigtvis är fallet.

Du gör också ett generalfel med att anta att alla trosor har avskaffats på samma sätt. Mer troligt att det varierat. En del köpta på li det, en del på ebay, en del tagna från hittegods osv.

Bevisen säger att han gjort inbrott hos en person. Utan kropp, inget mord. Det betyder inte att ett mord inte skett såklart men man kan inte bara anta saker och döma folk utan bevisföring.

Åter igen kan du inte heller förstå skillnaden mellan att se nyanser och att tro att gm är "en fin person". För jag har inga inbillningar att han skulle vara "en fin person" och inte heller uttryckt något sådant.

Nä du den logiken och retoriken fungerar inte någonstans. Försök igen

Då jag är hemma och vabbar för tillfället har jag ganska mycket med barn att göra, och jag tror mina barn med fördel har en person som styrs av logik och som göljer samhällets premisser som förälder istället för någon som inte förstår hur statesik fungerar och tror på djungelns lag
Citera
2025-01-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkforradare
Jösses vilken Don Quijote-hjälte familjen fått. Hur orkar ni tjafsa så förbannat? 🤣

Skapligt märklig snubbe och fru hursomhelst. Båda egenföretagare och verkar lyckas fortsätta med sina verksamheter, trots skandalen på liten ort.

Jag kanske är naiv, men det verkar som GM verkligen fick en jackpot hos BO. Kunde uppenbarligen inte hålla sig ifrån upprepade raider. Snyggt att BO fick fast honom med näven i tvättkorgen!

Jag vabbar och har tråkigt, kan inte tala för de andra dock.

Då jag även hsr ett finger med i spelen när det kommer till rättpsyk och domstolsprövningar blir jag lite extra frustrerad av okunskapen i den här tråden när det kommer till rättssystemet i Sverige och grundläggande psykologi

Men du hsr helt rätt i att det verkar vara en extremt mysko familj, även om vad som händer i deras privata sovrum är deras egna ensak sålänge ingen kommer till skada
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 23:52.
Citera
2025-01-14, 01:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Jag tror att frun inte visste detta med trosstölder. Då hade han inte behövt gömma dem i ormhuset. Förmodligen går ingen annan dit än han då ormarna ska vara väldigt giftiga.
Frun är i en knepig situation då de har företag gemensamt som jag antar är deras levebröd.

Tidigt i tråden stod det att en av skribenterna mött GM far och han var väldigt arg och upprörd. Känner med föräldrarna också för det måste ju vara katastrof för dem som säkert bott där hela sitt liv.

Alla kanske inte vet att kärnkraftsverket ligger inom nära avstånd från byn. Hörde Thomas Nilsson från MUST som varnar för hybridkrig. Man undrar ju om man fått en ryssbot i tråden som vill slå ytterligare split i byn

Ja, det är svårt läge för frun och alla runt i hans närhet. Han har ju skämt ut hela sin släkt förutom hans familj. Hade jag varit pappan så hade jag varit förbannad också på sonen och undra vad fan jag har gjort fel i uppfostran.
Ibland är det inte så lätt att bara dela på ett företag eller sälja om man ska se det från fruns sida men hon måste lämna han efter det han har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in