2025-01-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiluran
Jag har jobbat på Kalmar Tingsrätt i många år och har ett litet hum om hur det fungerar… ja.😂

Antar att du jobbade där som städare utifrån hur dålig koll du har. Någon lever i sin egna lilla värld som sagt

https://lawline.se/answers/fri-fran-...-vantan-pa-dom

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...sfs-1991-1128/

https://lagen.nu/1991:1129
Citera
2025-01-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ställ direkta frågor så får du svar.

Ser du de där meningarna i min svar med frågetecken efter?
De kallas frågor om du missat det, flertalet av dessa har du helt ignorerat

Men eftersom du verkar ha missat dem kommer de nedan igen

Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
95% av det du skriver har du själv hittat på och är själv oförmögen att ta till dig info som inte passar med sin världsbild

Barnen gåt inte i särskola, främst för att det inte finns något som heter det. De går i vanlig skola med speciell inriktning

Hade du velat åka buss om du konstant blev trakassera när du försökte?

Jag har inte sagt när i tid en senaste trakaserandet på bussen inträffade, endast att det har inträffat och finns polisanmälan. Tror du verkligen att en förälder skulle låta sitt barn fortsätta åka buss under sådana förutsättningar?

Min "informatör" är åter igen google, ett verktyg du inte verkar hantera, samt polisanmälan. Att jag fick nyss om det var genom en kusin som inte längre bor i byn - som du vetat om du läst vad jag skriver

Gör om gör rätt
Citera
2025-01-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ja hoppa bara heeelt över det där med att det kan handla om en kompulsivitet som ligger till grund och igen att det främst verkar vara ett opportunistskt brott då han inte fysiskt bröt sig in samt att det inte finns underlag för str det varit en inbrotts våg i byn.

Alltså FB kan själv användas som studie i människor oförmögen att ta in information som inte passar in i deras världsbild

Han går fritt, hade han fått göra det om polisen trodde han var benägen till grövre brott?

Har lite svårt att läsa ditt inlägg, men menar du att göra inbrott i en annans hem 4 gånger och stjäla ytterst intima saker inte är så farligt? Vad tänker du kring dom stulna/använda barntrosorna som fanns på trosmannens gömställe? Han har ju dessutom snott ca 90 stycken ytterligare använda trosor förutom barntrosorna och BOs i detta fall.
Citera
2025-01-13, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Har lite svårt att läsa ditt inlägg, men menar du att göra inbrott i en annans hem 4 gånger och stjäla ytterst intima saker inte är så farligt? Vad tänker du kring dom stulna/använda barntrosorna som fanns på trosmannens gömställe? Han har ju dessutom snott ca 90 stycken ytterligare använda trosor förutom barntrosorna och BOs i detta fall.

Jag har sagtt att inget tyder på att GM är farlig för allmänheten. Hade han varotndet hade han varit omhändertagen enligt lagarna och processerna jag nyss länkat till

Låt mig bryta ner det hela logiskt igen för all del

1) ingen stöldvåg har rapporterats i samhället där brottet har begåtts
2) de inbrott som har begåtts var klantiga av naturen samt av ett opportunistskt slag.
3) "användandet" av underkläderna har inte fastställts i fup
4) gm har fru och barn som troligen använder underkläder
5) endast ett brottsoffer har framkommit

Logisk slutsats:
A) hade gm gjort multipla inbrott så hade han blivit tagen för länge sen pga hur orutinerad han är
B) a innebär att all denna enorma mängd underkläder kan logiskt sätt inte ha blivit stulen - iallafall inte på samma manér som i det anmälda brottet

So. Jag nämt tidigare finns det extremt många sätt han kan ha fått tag i underkläderna. Köpt dem själva i vanlog affär, köpt använda på nätet, snott av sin fru, plockat från "hittegods".

Nästa steg i din fråga om pedofili går att knyta an till det första jag sa: han anses inte vara en fara för allmänheten. Nästa steg om varför vill jag åter igen ta upp sensory play inom BDSM

Att gm har dem behöver inte betyda att han finner dem upphettsande pga att dem är för barn utan det finns flertalet andra möjliga förklaringar som bör tas i beaktande - istället för att omotiverat hoppa till worst case scenario utan belägg. Ett beteende majoriteten i denna tråd har, och om man ber om lite sans och vett så tror man gärningsmannen är oskyldig. Totalt rubbat om du frågar mig, men för människor på den lägre delen av notmalfördelningskurvan kanske det ter sig naturligt
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 00:31.
Citera
2025-01-13, 00:33
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Förutom det faktum att det finns polisanmälningar då. Men bevis är såklart en obetydlig detal i det stora hela eller?

Att det finns polisanmälningar om nåt betyder inte att det någonsin har hänt. Du vet det va?
Citera
2025-01-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Att det finns polisanmälningar om nåt betyder inte att det någonsin har hänt. Du vet det va?

Åh hej gumman, ska du göra ett försök att va smart igen?

Att göra falska Polisanmälningar är i sig ett brott, så om de skulle va falska hade det delats ut böter- samt funnits en anmälan om falska anmälan. Men nu finns det då anmälan + polisrapport så den grodan hoppade inte

Men för all del försök igen. Men medans du tänker så det ryker låt mig ställa en enkel fråga, svara bara ja eller nej: är det rätt att trakassera barn?
Citera
2025-01-13, 00:39
Medlem
Citat:
Så du får runkmaterial?
Nej du su får nog ta och lära dig hantera google istället
Tro mig, har googlat på mordbrand mm, fattar dock inte kopplingen med tvillingarna? Tycker du kan precisera ett namn på den du tror det handlar om, med asterisker så bryter du ingen regel.
Citera
2025-01-13, 00:40
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Åh hej gumman, ska du göra ett försök att va smart igen?

Att göra falska Polisanmälningar är i sig ett brott, så om de skulle va falska hade det delats ut böter- samt funnits en anmälan om falska anmälan. Men nu finns det då anmälan + polisrapport så den grodan hoppade inte

Nej så är det naturligtvis inte. Största mängderna av obefogade anmälningar läggs bara ner utan att nån åker dit för "falska anmälan". Du snackar bara skit och Dildungs särbarn har inte trakasserats överhuvudtaget.
Citera
2025-01-13, 00:53
Medlem
Citat:
Tro mig, har googlat på mordbrand mm, fattar dock inte kopplingen med tvillingarna? Tycker du kan precisera ett namn på den du tror det handlar om, med asterisker så bryter du ingen regel.

Ja du, kopplingen är i flera steg så kan va svårt att hänga med, men jag ska försöka göra det enkelt

1) barnen blir trakasserade av vuxna män.
2) Dessa män har själva begått flertalet brott,
3) en av dessa personer har bland annat blivit anmälda för mordbrand då denne tände eld på en skola mitt på dagen.
4) folk (bland annat du, vilket gör mig lite orolig för dig när du nu säger att du inte förstår kopplingen) bad om bevis varpå det så finns enkel info att hitta via Google samt polisanmälan och polisrapporter som går att begära ut

Ser du, så besvarar man en fråga. Det verkar väl inte så svårt eller hur?

Ytterligare en aspekt som gör mig orolig för din mentala status är atr du inte verkar benägen att ta till dig infon om att namnge denna person skulle leda till ett brott mot 1.06. Jag har pekat ut personen tidigare i denna tråd och bev då avstängd och fick en varning. Det är nu fjärde gången jag informerar dig om detta, så om du är vid dina sinnens fulla bruk bör du kunna komma ihåg det
Citera
2025-01-13, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Nej så är det naturligtvis inte. Största mängderna av obefogade anmälningar läggs bara ner utan att nån åker dit för "falska anmälan". Du snackar bara skit och Dildungs särbarn har inte trakasserats överhuvudtaget.

Okej gumman, om du säger det så. Men fakta talst emot dig: https://lawline.se/answers/falsk-ang...sk-beskyllning

Finns bevis för att de trakaserats genom polisrapporter och anmälningar. Om du bor i byn kan du även fråga runt för är man som dig och tror på hörsägen finns det gott om sånt gällande dessa män

Vill du göra ett nytt försök?
Du verkar dock extremt många om att slänga personangrepp på dessa ungdomar, ganska osmakligt enligt de flesta

Min väldigt enkla fråga står sig också obesvarad: är det fel att trakassera barn?
Citera
2025-01-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ja du, kopplingen är i flera steg så kan va svårt att hänga med, men jag ska försöka göra det enkelt

1) barnen blir trakasserade av vuxna män.
2) Dessa män har själva begått flertalet brott,
3) en av dessa personer har bland annat blivit anmälda för mordbrand då denne tände eld på en skola mitt på dagen.
4) folk (bland annat du, vilket gör mig lite orolig för dig när du nu säger att du inte förstår kopplingen) bad om bevis varpå det så finns enkel info att hitta via Google samt polisanmälan och polisrapporter som går att begära ut

Ser du, så besvarar man en fråga. Det verkar väl inte så svårt eller hur?

Ytterligare en aspekt som gör mig orolig för din mentala status är atr du inte verkar benägen att ta till dig infon om att namnge denna person skulle leda till ett brott mot 1.06. Jag har pekat ut personen tidigare i denna tråd och bev då avstängd och fick en varning. Det är nu fjärde gången jag informerar dig om detta, så om du är vid dina sinnens fulla bruk bör du kunna komma ihåg det
Alltså.. du är obegriplig. Har du nämnt en mordbrännare vid namn i tråden så hittar jag inte den… skulle enligt dig även ha en syster som va galen som liten o numera framstående politiker i SD? Allt detta verkar obegripligt om du inte droppar namn, ja man får göra det om man maskerar det.
Citera
2025-01-13, 01:05
Medlem
Citat:
Alltså.. du är obegriplig. Har du nämnt en mordbrännare vid namn i tråden så hittar jag inte den… skulle enligt dig även ha en syster som va galen som liten o numera framstående politiker i SD? Allt detta verkar obegripligt om du inte droppar namn, ja man får göra det om man maskerar det.

Okej nu blir jag orolig på riktigt för din mentala status... har du blivit utredd för alzheimers någon gång?

Om vi försöker såhär: om ett inlägg blir dömt för 1.06 vad händer då? Jo du förstår de raderas.
Det innebär att det inte längre går att läsa. Hence varför du inte längre kan se att jag skrivit personens namn i tråden

Hänger du med?

Jag har också, igen, redan bemött det där om att försöka maska. Detta är inte en lösning då personerna finns i tråden.

En 5 åring hade kunnat leta upp namnet på personen utifrån den infon jag angett, flera I tråden har lyckats enligt uppgift så varför är det så svårt för dig?

Att du sen fortfarande vägrar svara på de frågor jag ställt utan istället låter som en dement gammal man som hakat upp sig på något och inte kan ta till sig ny info gör inte saken bättre. Tror jag bara kommer str citera mig själv om du ska fortsätta på det här viset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in