2025-01-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ja, han har nog kommit undan länge och folk har säkert sett genom fingrarna och han har då höjt riskerna. Litet samhälle också där alla känner alla. Fy fan.

Frun är nog är troligen medveten om hans begär, ingen garanti men troligen är hon det men är nog inte medvetet hans intresse för andra kvinnors trosor. Dessutom är den stora frågan vad skulle han göra med buntbanden som många nämner i tråden.
Är det nästan steg i sin fetish att börja våldta eller finns det andra anledningar? Vad skulle han gjort om han stötte på en kvinna i dom hem han var hos.
Allt är fun and game tills man åker dit och få sitt liv förstört med all rätt också.

Hoppas folk är snälla mot barnen åtminstone men jag tycker även frun inte så mycket hon kan göra åt hans fetish. Tyvärr har man ju fått intryck att när sådana här nyheter släpps så är folk på både barn och fru. Vilket är obegripligt.
Jag tror att frun inte visste detta med trosstölder. Då hade han inte behövt gömma dem i ormhuset. Förmodligen går ingen annan dit än han då ormarna ska vara väldigt giftiga.
Frun är i en knepig situation då de har företag gemensamt som jag antar är deras levebröd.

Tidigt i tråden stod det att en av skribenterna mött GM far och han var väldigt arg och upprörd. Känner med föräldrarna också för det måste ju vara katastrof för dem som säkert bott där hela sitt liv.

Alla kanske inte vet att kärnkraftsverket ligger inom nära avstånd från byn. Hörde Thomas Nilsson från MUST som varnar för hybridkrig. Man undrar ju om man fått en ryssbot i tråden som vill slå ytterligare split i byn
Senast redigerad av DragonLoop 2025-01-13 kl. 22:36.
Citera
2025-01-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Precis, brottslingen vill inte hjälpa till i utredningen utan skyller ifrån sig likt fyllot som körde ihjäl ett barn i Sthlm eller valfri våldtäktsman som i sin sjuka hjärna läst in att ett nej är ett ja.

Psykologiskt sätt har du fel i dina slutsatser om vad gms beteende "måste" betyda. Men nyanser och multipla teorier är ju inte din grej som vi vet sen innan
Citera
2025-01-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Om det är uppenbart var är då de andra anmälningarna? Var är alla de offren som borde ha framträtt vid det här laget? Var är polisordern om LPT?

Han kan mycket väl ha snott från andra, men utan fler BO eller anmälningar går det inte fastställa med behövd säkerhet

Samma gäller potentiell eskalering. Det kan hända att det skulle eskalerat mer om han inte blev tagen, men utifrån faktan som finns är det inte sannolikt

108 st trosor blev beslagtagna. 108 st.
Och ca 15 kunde härledas till ett BO.
Han erkände att han varit där flera tillfällen.
Så hur många andra tillfällen hos antingen samma BO eller andra BO krävs för att skrapa ihop 108 st?

Du är ju inte på riktigt. Eskaleringen var redan gjord. Han var mer och mer oförsiktig och till slut åkte han dit. Men faktum är att andra i hans omgivning redan varit drabbade. Fast de kanske inte vetat om det.

Skäms på dig för att du tror mer gott om en snuskig brottsling än han förtjänar.
Citera
2025-01-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Jag tror att frun inte visste detta med trosstölder. Då hade han inte behövt gömma dem i ormhuset. Förmodligen går ingen annan dit än han då ormarna ska vara väldigt giftiga.
Frun är i en knepig situation då de har företag gemensamt som jag antar är deras levebröd.

Tidigt i tråden stod det att en av skribenterna mött GM far och han var väldigt arg och upprörd. Känner med föräldrarna också för det måste ju vara katastrof för dem som säkert bott där hela sitt liv.

Precis, som jag sa var det en chock för majoriteten. Även om det påståendet tolkades som att jag "är på gms sida" 🙄
Citera
2025-01-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natasss
108 st trosor blev beslagtagna. 108 st.
Och ca 15 kunde härledas till ett BO.
Han erkände att han varit där flera tillfällen.
Så hur många andra tillfällen hos antingen samma BO eller andra BO krävs för att skrapa ihop 108 st?

Du är ju inte på riktigt. Eskaleringen var redan gjord. Han var mer och mer oförsiktig och till slut åkte han dit. Men faktum är att andra i hans omgivning redan varit drabbade. Fast de kanske inte vetat om det.

Skäms på dig för att du tror mer gott om en snuskig brottsling än han förtjänar.

Jag har redan bemött allt det där, häng med

Och lär dig vad teorier betyder människa.
Jag pratar inte gott om någon bara för stt jag inte ser världen i svart och vitt som du - alltid ta det mest ultimata alternativet

Ingen annat BO har framträtt, utan BO inget brott, precis som ingen kropp inget mord

Han kan mycket väl ha snott allt MEN utifrån faktan som finns samt logik är det inte sannolikt.

Sluta tänk med känslorna och tänk med huvudet för guds skull
Citera
2025-01-13, 22:15
Medlem
Citat:
Jag har redan bemött allt det där, häng med

Och lär dig vad teorier betyder människa.
Jag pratar inte gott om någon bara för stt jag inte ser världen i svart och vitt som du - alltid ta det mest ultimata alternativet

Ingen annat BO har framträtt, utan BO inget brott, precis som ingen kropp inget mord

Han kan mycket väl ha snott allt MEN utifrån faktan som finns samt logik är det inte sannolikt.

Sluta tänk med känslorna och tänk med huvudet för guds skull

Utifrån logik är det just sannolikt att han utfört fler brott. Det är du som inte tänker med huvudet. Du utgår från att polisen hittar allt en GM har gjort. Du kanske ska vända blicken inåt istället för utåt för en gångs skull.
Citera
2025-01-13, 22:18
Medlem
Citat:
Det är sant att det är vanligt att man inte vill prata med polisen av rädsla. Men allra vanligast är för att man inte vill bli påkommen med fler brott. Det vill säga att man nekar och ljuger.

Det är bara att titta på förhören som polisen hade med GM. Han nekar först. Sedan kommer filmerna. Då erkänner han vad som finns på filmerna men ändå inte omfattningen av stölderna. Så hade alla haft filmkameror hade han förmodligen åkt dit på än fler inbrott. En brottsling fastnar sällan på sin första tur.

Så det är gulligt att du vill bortförklara det med rädsla för polisen. De kanske slog honom och han inte vill bli slagen mer? Eller vad menar du att han skulle vara rädd för?

Artiklarna var endast exempel på andra faktorer som kan göra att någon inte vill prata med polisen än att de är skyldiga. En nyansering i ditt narrative helt enkelt. Ge mig gärna även en hänvisning till den studie som visar att den vanligaste anledningen för stt inte prata med polisen är för stt man är skyldig

Vad är så svårt att förstå att det kan mycket väl vara så att han ljuger för han är skyldig MEN det finns många andra lika troliga förklaringsmodeller?
Allt är inte svart och vitt gumman

Åter igen att jag är på gms sida för jag är objektiv. Pinsamt att vissa drivs så mycket av sina känslor...

Skärpning som sagt
Citera
2025-01-13, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
vilka källor fröken trollet?

Vad i "läs mitt första inlägg" är svårt för dig att förstå? Förklara gärna så kan jag göra det enklare för dig
Citera
2025-01-13, 22:23
Medlem
Citat:
Utifrån logik är det just sannolikt att han utfört fler brott. Det är du som inte tänker med huvudet. Du utgår från att polisen hittar allt en GM har gjort. Du kanske ska vända blicken inåt istället för utåt för en gångs skull.

Hur kommer du till den slutsatsen då det defakto inte framkommit fler offer, tecken på en stöldvåg samt att de brott som har utförts var väldigt klantiga och därmed inte tyder på en erfaren inbrottsman?

Sannolikt kommer inte de andra trosorn från inbrott iallafall. Utöver det finns det massor med möjlighet att få tag I underkläderna, både lagliga vägar och olagliga och utan bevis går det inte säga vad som är sanningen.

Jag utgår inte från att polisen hittar allt, men jag utgår från "oskyldig till motsatsen bevisad" - vilket är grunden till vårt rätt system. Tror du på djungelns lag eller?
Citera
2025-01-13, 22:31
Medlem
Citat:
Hur kommer du till den slutsatsen då det defakto inte framkommit fler offer, tecken på en stöldvåg samt att de brott som har utförts var väldigt klantiga och därmed inte tyder på en erfaren inbrottsman?

Sannolikt kommer inte de andra trosorn från inbrott iallafall. Utöver det finns det massor med möjlighet att få tag I underkläderna, både lagliga vägar och olagliga och utan bevis går det inte säga vad som är sanningen.

Jag utgår inte från att polisen hittar allt, men jag utgår från "oskyldig till motsatsen bevisad" - vilket är grunden till vårt rätt system. Tror du på djungelns lag eller?

Usch vad du tramsar om artiklar. Som om du inte kan leta själv.

https://bra.se/amnen/bostadsinbrott

”År 2023 polisanmäldes 10 000 bostadsinbrott, och endast 4 procent klarades upp.”

Så om vi räknar baklänges, hur många inbrott har han behövt göra för trosorna?

Du tror att du är logisk. Men du gömmer dig bakom förnekelse. Tarvligt som tusan.
Citera
2025-01-13, 22:33
Medlem
Citat:

Då borde ju din gunstling enkelt kunnat förklara detta i förhör, men det gör han ju inte. Han kanske borde ha sagt: Jag har köpt använda och smutsiga trosor från barn och kvinnor på nätet. MEN han vill ju inte samarbeta och förstå sin skuld. Inse att han är en mycket sjuk människa och du är medberoende. Jag förstår att du instinktivt projicerar på oss inläggare i tråden, men du, och framförallt barnen till GM behöver hjälp
Citera
2025-01-13, 22:42
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Då borde ju din gunstling enkelt kunnat förklara detta i förhör, men det gör han ju inte. Han kanske borde ha sagt: Jag har köpt använda och smutsiga trosor från barn och kvinnor på nätet. MEN han vill ju inte samarbeta och förstå sin skuld. Inse att han är en mycket sjuk människa och du är medberoende. Jag förstår att du instinktivt projicerar på oss inläggare i tråden, men du, och framförallt barnen till GM behöver hjälp
Ja barnen... 💔 Fadern pervers och kriminell, totalt gränslös och skämmer ut sig i hela byn. Mamman håller på med sitt företag och ska hitta på lite nya grejer, helt i det blå. Barnen mår skit, blir mobbade och kan inte ens åka buss tryggt till skolan om man ska tro Stol(l)en. Var är socialtjänsten? Var är släkt och vänner som borde stoppa vansinnet? Vem ser till att barnen får stöd och hjälp? 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in