2023-09-10, 22:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barathrum50
Som rubriken.

När man sitter i bilen hem på väg från exempelvis Roslagen och det bildas kö under 2-1-filsvägarna och där alla snällt står i kö på höger sida kommer klappmongon i vänsterfilen och tänker att det är fritt fram att spara ett par minuter, som att deras tid är viktigare än alla andras.

Är detta rimligt beteende? Ni som tycker ni kan ta er friheten att skapa ännu mer trafik, hur tänker ni?

Kram

Om du hade tagit körkort hade du vetat att det är de du kallar klappmongon som gör rätt. Det är så man ska göra. Det finns två filer för att de skall användas, och man tillämpar vävning där de två filerna blir en. De största klappmongona är de som blockerar användningen av den vänstra filen.
Citera
2023-09-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens

Människan bakom 2+1 vägar borde fan i mig avärttas, det är ta mig fan det dummaste som någonsin kommits på, enskilda bilister som blir frustrerade och ger sig ut i vänsterfilen gör det p.g.a efterblivenheten med 2+1...
Om det blir avrättning ska jag vara med och döda honom. 2+1 ökar stress, skapar dragspelstrafik och är bara ett sätt att vara dumsnål!!!
Man får köra ihjäl sig för att hinna ikapp lastbilen innan de 800 meter, som de ibland bygger, tagit slut. Många blir rädd för enkelvägen pga närhet till räcket = -20km/h.
Sen när dubbelfil kommer så gasar de på igen för att så få som möjligt ska få köra förbi.
Citera
2023-09-10, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Om det blir avrättning ska jag vara med och döda honom. 2+1 ökar stress, skapar dragspelstrafik och är bara ett sätt att vara dumsnål!!!
Man får köra ihjäl sig för att hinna ikapp lastbilen innan de 800 meter, som de ibland bygger, tagit slut. Många blir rädd för enkelvägen pga närhet till räcket = -20km/h.
Sen när dubbelfil kommer så gasar de på igen för att så få som möjligt ska få köra förbi.

Jag kommer krascha flasjbacks servrar om jag skriver ut i text alla idiotiska och farliga trafiksituationer jag sett och varit en del av p.g.a denna efterblivna väglösning.

Jag filar i detta nu på en motion till Riksdagen om ett återinförande av galgbacken, det blir en heldag av det då morgonen börjar med stupstock i Gamla Stan/Kungliga huvudstaden, där allmänheten får kast frukt och görn på den vedervärdiga horungen, sen blir det lottdragning, vem bli den lycklige som får dra undan luckan på galgbacken?
Citera
2023-09-10, 22:31
Medlem
Citat:
Som rubriken.

När man sitter i bilen hem på väg från exempelvis Roslagen och det bildas kö under 2-1-filsvägarna och där alla snällt står i kö på höger sida kommer klappmongon i vänsterfilen och tänker att det är fritt fram att spara ett par minuter, som att deras tid är viktigare än alla andras.

Är detta rimligt beteende? Ni som tycker ni kan ta er friheten att skapa ännu mer trafik, hur tänker ni?

Kram

Den vänstra filen är ju för omkörning, har du missat det?
Inte konstigt att det är katastrof att köra på svenska vägar
Citera
2023-09-10, 22:32
Medlem
Citat:
Som rubriken.

Kram

Du beskrev just den åttonde dödssynden!!!

Dessa är exakt samma människor som står längst bak kassakön på Ica och när en ny kassa öppnas så springer dessa personer förbi alla andra och ställer sig först i kön…

Hamnade i kö vid pågående asfaltering på E18 norrgående strax innan Erikslund förra sommaren precis i ett sådant läge du beskriver.

Jag ser då i spegeln att en äcklig blattekvinna i en stor mercedesen suv kör ut ur kön och och ska försöka tränga sig fram först. Detta skrev precis i höjd med avstäningen av vänster körfält för 2:1 vägen så hon försöker tränga sig in framför mig men jag vägrar släppa in henne och så gör alla andra så hon blir ståendes vid avstängningen och hamnar allra allra sista i den kilometerlånga kön…. Tji fick hon!!!!
Citera
2023-09-10, 22:39
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
När man sitter i bilen hem på väg från exempelvis Roslagen och det bildas kö
Har du en streetviewbild hur det kan se ut? Visst vore det bäst om den filen rödkryssades, när det blir så.
Citera
2023-09-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ja, blixtlåsmodellen är på papper den optimala lösningen, problemet ligger dock i att den i verkligheten inte fungerar. Jag är säker på att de i vänsterfilen att de skapar mer trafik såhär, även om det inte borde vara så.

Ibland lägger jag mig i vänsterfilen parallellt med någon i högerfilen och njuter av de flängande armarna jag ser i backspegeln.

Hur är helvete kan någon ”skapa mer trafik”?
Citera
2023-09-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Jag kommer krascha flasjbacks servrar om jag skriver ut i text alla idiotiska och farliga trafiksituationer jag sett och varit en del av p.g.a denna efterblivna väglösning.

Jag filar i detta nu på en motion till Riksdagen om ett återinförande av galgbacken, det blir en heldag av det då morgonen börjar med stupstock i Gamla Stan/Kungliga huvudstaden, där allmänheten får kast frukt och görn på den vedervärdiga horungen, sen blir det lottdragning, vem bli den lycklige som får dra undan luckan på galgbacken?
Jag ska knulla kräket i röven innan någon drar undan luckan!!

Det uppstår farliga situationer i så gott som varje sträcka man kör.
Citera
2023-09-10, 22:41
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Den vänstra filen är ju för omkörning, har du missat det?
Inte konstigt att det är katastrof att köra på svenska vägar
Det är ju lite skillnad på att köra om för att den framför kör för långsamt jämfört med att tränga sig i en kö.

Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Dessa är exakt samma människor som står längst bak kassakön på Ica och när en ny kassa öppnas så springer dessa personer förbi alla andra och ställer sig först i kön…
Fast hur tycker du det ska skötas egentligen?

Om vi utgår från det simplaste scenariot, dvs att det är en kassa öppen och så öppnar en till så är ju det absolut mest rättvisa att man låter första kön gå till båda kassorna. Så fort en av kassorna blir ledig så går den som är först i kön till den kassan.

Ett annat alternativ är att varannan person i kön bildar en ny kö. En sämre variant är att bakre halvan av kön bildar en ny kö.
Citera
2023-09-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herb-smoke
Varje gång ett klappmongo gasat förbi kön för att sedan tvärnita för att klämma sig in så behöver bilen i kön bromsa vilket skapar en kedjereaktion i hela kön. Det är därför det blir så sjuka köer. Tyvärr inser dessa klappmongon inte det eftersom dom är just klappmongon.
Dom enda som är klappmongon är dom som inte förstår att båda filerna ska utnyttjas så länge utrymme finns. Alltid lika kul att glida förbi sådana som dig som tutar hejdlöst utan att inse vem som egentligen gör fel.
Citera
2023-09-10, 22:45
Bannlyst

Det skulle vara en ickesituation om man inte tillät bögiga miljöpartister ha åsikter om biltrafik.

Minst 3 filer överallt, högra filen är avsedd för långtradare och defensiva töntar, mitten för något snabbare förare, vänstern 150 km/h+, missbrukas mitten och vänsterfil blir det Mad Max-prejning direkt ner i diket!
Citera
2023-09-10, 22:46
Medlem
tokens avatar
Nyttja båda filerna vid kö. Anslut så sent som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in