Citat:
Ursprungligen postat av
qaaq
fast nu ställde du inte ens frågan till mig, utan jag svarade ändå.
då ställer upp frågeställningen felaktigt, mitt exemplar är mer jämförbart, med en utång och kassalinjer som filer.
Du tycker en kassa alltid är det snabbaste. Onödigt att ringa efter en till kassa när det tjockar till sig, eftersom det ändå bara finns en utgång som en kan passera åt gången.
tycker du att man tränger sig när man går till en nyöppnad kassa också och blir irriterad?
Nu behöver du nog läsa min första fråga en gång till. Kassan är den långsammaste punkten, utgången kan ofta flera passera, därför är det kassan som är det som saknar ned. Du har fortfarande inte svarat på hur en kassa ska hantera fler kunder för att den har 2 köer till sig. Kanske för att du inser att det bara är dumt? Och har 1 kassa 2 köer och 1 kö har 3 personer den andra 10 så är det frestande att ta den med 3 personer i eller hur? Men sedan visade det sig att det fanns en skylt som talade om att den andra kön med 3 personer egentligen gick till kassa nr 2 och att du därför enligt butikens regler ställa dig i rätt kö utan att orsaka problem.