2023-09-09, 13:27
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Inte bara läraren blev tystad utan hälften av deltagarna har även hoppat av pga nazistens härjande.
Alltsammans för att de haft "fel" åsikter.
De ville inte hänge sig åt antivita folkmordsfantasier inför allmänhetens ljus. Kulturmarxister behöver ett "safe space" för sådant.
Citera
2023-09-09, 13:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det är väl ganska uppenbart för alla vad som sker här eller?
Tobias och deltagarna har "fel" åsikter och därför är det helt rätt att tysta och skrämma dom (enligt en del).
Jag tycker inte man ska tysta honom. Däremot måste förstås de åsikter han för fram på universitet belysas och visas vad de faktiskt är. Men är det så att man menar att man ska få framföra rasistiska åsikter som sanningar. Så får man inte tysta andra, som framför andra rasistiska åsikter där. Till och med vetenskapliga sanningar som anses vara rasistiska, kan man få sparken för att man framför på universitet.
Citera
2023-09-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Om man hoppar av för att man inte vill vara i närheten så är det ju ett val man gör.
Haha fan vad nice, så du menar att det är helt okej att trakassera någon pga deras politiska ställningstagande, och ifall personen upplever så pass hotfullt att den lämnar så är det bara personens eget val?

Hade du varit lika okej med ifall det gällde någon med samma åsikter som du har?

Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Ja, eller - Christian har "fel" åsikter och därför är det helt rätt att känna obehag, sjukskriva sig och ställa in kursen.
Christians åsikter har ingenting med detta att göra, det handlar om hans trakasserier mot läraren samt folk som valt att gå kursen.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De ville inte hänge sig åt antivita folkmordsfantasier inför allmänhetens ljus. Kulturmarxister behöver ett "safe space" för sådant.
De har lämnat pga nazistens trakasserier, ljug inte ihop din egna version.
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag tycker inte man ska tysta honom. Däremot måste förstås de åsikter han för fram på universitet belysas och visas vad de faktiskt är. Men är det så att man menar att man ska få framföra rasistiska åsikter som sanningar. Så får man inte tysta andra, som framför andra rasistiska åsikter där. Till och med vetenskapliga sanningar som anses vara rasistiska, kan man få sparken för att man framför på universitet.
Nu är det ju bara nazisten som tystat andra pga deras åsikter, dvs skrämt iväg halva klassen och läraren.
Senast redigerad av Haschpundaren 2023-09-09 kl. 13:34.
Citera
2023-09-09, 13:34
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Inte bara läraren blev tystad utan hälften av deltagarna har även hoppat av pga nazistens härjande.

Det ska inte vara möjligt att hålla kurser om hur elaka vita människor är i ett vitt land, nej.

Jag har inga som helst problem med att kulturmarxister blir tystade. Jag förstår även varför kulturmarxister försöker tysta sådana som jag. Vi är fiender och ingenting kommer kunna ändra på det då vi eftersträvar helt olika saker.

Alla som försöker underminera min ras betraktar jag som ärkefiender.
Senast redigerad av Tuor 2023-09-09 kl. 13:36.
Citera
2023-09-09, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det ska inte kunna vara möjligt att hålla kurser om hur elaka vita människor är i ett vitt land, nej.

Jag har inga som helst problem med att kulturmarxister blir tystade. Jag förstår även varför kulturmarxister försöker tysta sådana som jag. Vi är fiender och ingenting kommer kunna ändra på det då vi eftersträvar helt olika saker.

Alla som försöker underminera min ras betraktar jag som ärkefiender.
Bra att du är ärlig iaf, jag kan faktiskt respektera dig mycket mer än de som skriker om yttrandefrihet trots att de inte står för den.
Citera
2023-09-09, 13:37
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Bra att du är ärlig iaf, jag kan faktiskt respektera dig mycket mer än de som skriker om yttrandefrihet trots att de inte står för den.

Citera
2023-09-09, 13:38
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Haha fan vad nice, så du menar att det är helt okej att trakassera någon pga deras politiska ställningstagande, och ifall personen upplever så pass hotfullt att den lämnar så är det bara personens eget val?

Hade du varit lika okej med ifall det gällde någon med samma åsikter som du har?

Om CP hade hotat att mörda dem, sätta en bomb i föreläsningssalen, sagt att han ska knulla deras barn och sticka kniven i deras morsor, osv, så hade det varit hot. Eller hur?

Det som skett har ju rent rättsligt inte ansetts räcka för att TH skulle få kontaktförbud utfärdat gentemot CP. Så mycket vet vi.

Om det som händer nu är trakasserier får det ju polisanmälas, utredas och prövas. Eller hur?

Samhället är inrättat på det sättet. Det är inte nåns subjektiva upplevelse av nån annans beteende som avgör om den personens beteende de facto utgör trakasserier.

Sist jag kollade handlade inte kurser på universitetet om studenternas och lärarnas åsikter, utan om div forskning och vilka slutsatser som kan dras från forskningen. Det krävdes inte partibok eller kontakter med de med rätt åsikter för att bli antagen.

Jag tror du lever upp till ditt namn intelligensmässigt.
Senast redigerad av HemligaBrev 2023-09-09 kl. 13:41.
Citera
2023-09-09, 13:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
På vilket sätt "härjade" han? Det verkar vara väldigt otydligt. Är det hans blotta deltagande/närvaro som är störande? I så fall känns reaktionen från kursledare, medstudenter och MSM-media tveksam.
Citera
2023-09-09, 13:40
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om det är så att ett större antal än vad som är normalt väljer att hoppa av kursen med hänvisning till att de upplever det som obehagligt så har det inträffat något. Ingen rök utan eld. Så det finns all anledning att tro att CP inte är den korgosse du framställer honom som.
Vadå OM? Har det hoppat av ett större antal eller har det inte hoppat av ett större antal?

Och vad kände då detta "stora" antal för obehag, obehag för CP eller obehag för Tobias eller kanske obehag för hela situationen...du slänger ur dig det ena efter det andra men vet i själva verket inte ett skit mer än nån annan....det du ser och läser på MSM är vinklat till Tobias fördel utan tvekan så det ska man/du ta med en nypa salt, i alla fall om man ska vara källkritisk...och det ska man naturligtvis vara.
Citera
2023-09-09, 13:41
Medlem
TeamAbruptos avatar
Nu har Erik Almqvist skrivit om Tobias Hübinette.

"Nya politiska våldsbrott
Han blev sommaren 1995 på nytt dömd till en lång rad brott med koppling till hans politiska aktivism. Bland annat hade han mordhotat ledande sverigedemokrater samt även arbetsgivare och föräldrar till dessa. Tingsrätten gjorde bedömningen att han var psykiskt instabil och dömde honom till böter. Hübinette närvarade också när AFA stormade Sverigedemokraternas årsmöte i Norrköping 1995 och kastade in syra och gatstenar i möteslokalen. I tidningen Svartvitt med Expo berättade han 2000 att han att han brukat våld mot både barn och pensionärer av ideologiska skäl.

Mordbränder, hot och skadegörelse
År 2006 blev han även gripen för en rad opolitiska mordbränder, bland annat hos sin före detta flickvän och hennes nuvarande sällskap. Hübinette blev åtalad för mordbrand och dömdes slutligen till framkallande av fara för annan, ett grovt brott. År 2007 åtalades han för att ha hotat en jurist, hällt lacknafta i dennes brevinkast och krossat fönster – dock hos fel person. Han dömdes för dessa brott. År 2008 blev han åtalad för olaga hot och genomgick ytterligare en rättspsykiatrisk undersökning då han uppgivit att han smetat ketchup på sina skinkor och fotograferat detta för att lura ett kriminellt mc-gäng.

Politisk aktivism inom statliga universitet
Hübinette är språkvetare, journalist, författare och före detta så kallad forskare i “ras och vithet” vid stiftelsen Mångkulturellt centrum. Sedan 2012 är han docent i interkulturell pedagogik vid Södertörns högskola och sedan hösten 2020 leder han en kurs i “Kritisk rasteori” vid Karlstads universitet.

Tobias Hübinette beskriver sig som en antirasistisk forskare och aktivist, det vill säga han kombinerar rollen som forskare med den som politisk aktivist. Hübinette menar att han genom sin forskning har fört ”en antirasistisk kamp inom ett visst forskningsfält”. Rollen som ”forskaraktivist” är enligt Hübinette accepterad i enstaka andra länder, men ansedd som kontroversiell i Sverige."

https://insikt24.se/vald-rasism-och-...ias-hubinette/
Citera
2023-09-09, 13:41
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
På vilket sätt "härjade" han? Det verkar vara väldigt otydligt. Är det hans blotta deltagande/närvaro som är störande? I så fall känns reaktionen från kursledare, medstudenter och MSM-media tveksam.
Få saker är mer skrämmande för en kulturmarxist än att sitta bredvid någon som vet att de ljög om det där om lampskärmarna.
Citera
2023-09-09, 13:43
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Christians åsikter har ingenting med detta att göra, det handlar om hans trakasserier mot läraren samt folk som valt att gå kursen.

Om nu så är fallet, borde inte en avstängning av Christian från kursen vara ett mer logiskt utfall än att Tobias sjukskriver sig pga. upplevt obehag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in