Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Inte mig du tilltalade och jag har inte följt alla detaljer i disukssionen men roades av hur du avlivar en ”myt” genom att länka till källan som visar att det
inte är en myt.
För övrigt rätt vanligt fenomen numera att kalla realiteter för myt för att slippa diskussioner om hur till exempel lagar fungerar, statistik skall tolkas eller om hur offentliga ”sanningar” eventuellt kan ha vissa brister.
Lugnt

Jag menade inte "myt" i meningen att det inte finns nån grund överhuvudtaget. Jag menade "myt" i meningen att propositionens sammanhang, syfte, orsak, uppkomst och även dess exakta innehåll har förvridits på clownifierats på traditionellt höger-extremt sätt (sätt som jag skrev om i inlägget du citerade) och därför blivit en helt felaktig mytbildning, typ "Palme bestämde enhälligt att Sveriges populationspolitik ska nu bli totalt annorlunda, oavsett vad demokratins väljare eller andra partier vill eller ens kan hejda".
Alltså .. bara läs den meningen i sig ... liksom.
Sant, att en del avfärdar saker som BS bara för dom inte vill förklara sina bevekelser i detalj, eller inte har några detaljerade bevekelser. Jag brukar inte göra så själv, för det är just genom att gå igenom detaljerade sanningen som man påvisar vanställningarna.
Men att gå igenom en detaljdiskussion om den propositionen, och hur dess innehåll och påverkan har vanställts, det är en så lång diskussion som blir off-topic i den här tråden. Har nyligen åkt på tydliga reprimander av moderatorer för att jag gått off-topic för mycket. Håller mig mera i skinnet nu

Men nog vore det skönt om man bara kunde diskutera sakerna allt eftersom dom nämns.