2024-02-14, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tycker tvärtom att tråden håller bra kvalitet förutom när det kommer in OT. Jag tex var väldigt hård i början men mjukat med tiden. Men sen är det ju så att tråden handlar om F och Hs content vilket mestadels består av längtan till barn eller befintliga barn. Då blir det svårt att enbart loopa på solpuder och vecko-duschar.

Jag har upplevt så mycket mer hat i vanliga gravid/mammagrupper på Facebook så denna tråd är rena fröjden trots sitt forum.

Nu går jag off topic så kommer inte diskutera detta mer.

Så ena stunden ska man prata om barn och ofödda barns förutsättningar. Och när det ifrågasätts blir det off topic? Konstig logik. Men fortsätt så…
Citera
2024-02-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Babblarna är väl isåfall det bästa barnprogrammet för språkutvecklingen. Men du får det att låta som något negativt.
Återigen, det är ett jävla exempel? Finns säkert hur mycket annat skit att visa om man nu vill det.

Men rekommendationen om ingen skärmtid under 2 år gäller ju oavsett vad som visas. Det är inte "Noll skärmtid öre 2 år men om ni måste så är babblarna inte det sämsta alternativet"

Orkar inte med dig längre som plockar sönder en kommentar på detta vis.
Citera
2024-02-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Återigen, det är ett jävla exempel? Finns säkert hur mycket annat skit att visa om man nu vill det.

Men rekommendationen om ingen skärmtid under 2 år gäller ju oavsett vad som visas. Det är inte "Noll skärmtid öre 2 år men om ni måste så är babblarna inte det sämsta alternativet"

Orkar inte med dig längre som plockar sönder en kommentar på detta vis.

Skriv gärna ut ”till exempel” eller liknande i dina inlägg. Hur ska annars folk veta vad du menar? När du dessutom ger dig på oskyldiga barn. Det borde inte höra hemma här. Lämnar diskussion.
Senast redigerad av Bullkaka 2024-02-15 kl. 00:04.
Citera
2024-02-15, 00:12
Medlem
Citat:
Så ena stunden ska man prata om barn och ofödda barns förutsättningar. Och när det ifrågasätts blir det off topic? Konstig logik. Men fortsätt så…

Ja! Det är exakt det som är det härliga med att kunna tala fritt utan pekpinnar från någon som är sekundärkränkt.

Godnatt nu vännen 🫶
Citera
2024-02-15, 01:46
Medlem
Citat:
Ja, du skrev ”kanske”, men lät ändå som något du var säker på. Har aldrig sett paddan framme hos dem. Och alla barn är olika gällande talet, oavsett hur mycket eller lite stimulans barnet får. Kanske dina jättelåga tankar ger förutfattade meningar. Finns hjälp att få om talet vid 3 års ålder inte skulle vara enligt riktlinjer. Det löser sig ska du se.

Grattis till inlägg 6000 i denna tråd. Uppenbart så skänker dessa två ivf-fluensor ordentligt med nöje för oss vanligt dödliga, så med det sagt Hanna och Fanni- ni gör ett toppenjobb i och med att vara bara de ni är 🫶
Citera
2024-02-15, 02:29
Medlem
Fattar inte vad som hänt här inne sista dagarna?? Jag har ändå hängt härinne ett tag o det har alltid varit skön nivå o ok att resonera/tänka/tro olika o många skratt.

Men nu plötsligt så förstörs tråden av påhopp o gnäll över vad/hur inlägg skrivs, ett jävla tjat om anmälningar o annat OT. Fler tjafsande inlägg än vanliga o tråden tappar verkligen i nivå!

MEN det kanske är just precis det som är meningen från dessa personer, att komma in o förstöra tråden.

Skulle önska att den typen av inlägg helt enkelt ignoreras av oss andra. Att även om nån tomte går in o skriver o tjafsar mot nånting du själv skrivit så skit i o svara bara. Hur frustrerande det än må vara att inte få ”försvara” sig eller förklara vad man menade. Det är enda sättet att bli av med allt trams. You can’t argue with stupid!

Sen kan jag ju tycka att det är betydligt mer tragiskt att lägga tid på o hänga här inne i en tråd där man inte gillar innehållet o inte heller förstår, än att vi som har det som guilty pleasure o gillart är tragiska som vissa påstår…

// Häxan surtant
Senast redigerad av 1891-019 2024-02-15 kl. 02:33.
Citera
2024-02-15, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur1980
Om ni är blockade så gå in och sök på vederbörandes nick här https://www.picuki.com/
Story går dessvärre inte se men inlägg!!

Tack för tips! 😊
Citera
2024-02-15, 03:18
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Fattar inte vad som hänt här inne sista dagarna?? Jag har ändå hängt härinne ett tag o det har alltid varit skön nivå o ok att resonera/tänka/tro olika o många skratt.

Men nu plötsligt så förstörs tråden av påhopp o gnäll över vad/hur inlägg skrivs, ett jävla tjat om anmälningar o annat OT. Fler tjafsande inlägg än vanliga o tråden tappar verkligen i nivå!

MEN det kanske är just precis det som är meningen från dessa personer, att komma in o förstöra tråden.

Skulle önska att den typen av inlägg helt enkelt ignoreras av oss andra. Att även om nån tomte går in o skriver o tjafsar mot nånting du själv skrivit så skit i o svara bara. Hur frustrerande det än må vara att inte få ”försvara” sig eller förklara vad man menade. Det är enda sättet att bli av med allt trams. You can’t argue with stupid!

Sen kan jag ju tycka att det är betydligt mer tragiskt att lägga tid på o hänga här inne i en tråd där man inte gillar innehållet o inte heller förstår, än att vi som har det som guilty pleasure o gillart är tragiska som vissa påstår…

// Häxan surtant

Fast Flashback är ett diskussionsforum. Hur ska det kunna vara en nyanserad diskussion om allt som skrivs är samma skrot och korn och bara ryggdunkar hit och dit? Eller vill du bara se inlägg som "Håller med" eller "Helt rätt helt rätt"?

Jag tycker snarare är lite lustigt att folk droppar inlägg om t.ex. Laras eventuella talförmåga i framtiden och sedan blir upprörda över att någon väljer att ifrågasätta detta. Som att man vill skriva vad man vill här inne utan att få lite mothugg, för då "FöRsTöR folk tråden".

Vill ni ha ett diskussionsforum eller endast en kanal där ni kan skriva ut all skit ni vill utan att bli ifrågasatta?
Citera
2024-02-15, 03:45
Medlem
Citat:

// Häxan surtant

Jag är helt på din sida.
Citera
2024-02-15, 04:00
Medlem
Citat:

// Häxan surtant

Är väl bloggbevaknings trötta läsare som hittat hit
Citera
2024-02-15, 05:47
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindskog
Är väl bloggbevaknings trötta läsare som hittat hit

Precis. Tråden nämns konstant på bloggbevakning tyvärr, och de är överjävliga på att att plocka isär kommentarer till förbannelse och göra en grej av ingenting.

Folk älskar att ge skit till flashback, men det där kommentarsfältet ger mig mer stress än vad flashback gör. Här vet man vad man får iallafall.
Citera
2024-02-15, 06:50
Medlem
Sjukt att vi är så många som blivit blockade. Fanni måste suttit klistrad vid luren och gått igenom varenda person som kollar story. Vilken annan influencer blockar utan att man ens kommenterat eller gillat? Mitt enda ”fel” jag gjort är alltså att jag kollat hennes story. Jag har två konton på IG, ett med mina vänner/familj och ett konto där jag följer lite influensers för jag orkar inte ha dom i mitt vanliga flöde. Jag är blockad från båda kontona (man kan vid block välja att blocka alla kopplade konton/konton från samma mailadress). Hon gräver ju sin egna influencergrav om hon fortsätter såhär.

För övrigt håller jag med om att tråden spårat lite med nystartade flashbackanvändare som ska in och härja. Som någon annan skrev; låt oss ignorera det och fortsätta ha denna tråd som vårt guilty pleasure.
Senast redigerad av glaskulor 2024-02-15 kl. 07:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in