2024-01-31, 14:09
Medlem
Drottningen af Smålandsstenar har blivit bjuden på en gratis övernattning på ett hotell i Halmstad.
Citera
2024-01-31, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Jag vet inte exakt varför barnmorskor/läkare varnar för det men har hört i poddar och läst i artiklar där det ofta tas upp att det är ett av problemen med att ha en doppler hemma. Men jag kan tänka mig att det är stor skillnad på att lyssna med doppler några enstaka gånger som lekman, och att vara utbildad barnmorska och ha lyssnat på tusentals hjärtljud.

Jag tror att en stor anledning till att det avråds är för att man som outbildad riskerar att missa om något avviker. Att höra hjärtslagen eller navelsträngen visar ju bara att bebis lever men säger inget om hur bebis mår om man inte vet vad man ska lyssna efter. Om man tex upplever minskade rörelser och sen själv lyssnar hemma och tror att allt är bra finns det ju risk att man missar något och istället borde åkt in.
Citera
2024-01-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mmeeaa
Jag tror att en stor anledning till att det avråds är för att man som outbildad riskerar att missa om något avviker. Att höra hjärtslagen eller navelsträngen visar ju bara att bebis lever men säger inget om hur bebis mår om man inte vet vad man ska lyssna efter. Om man tex upplever minskade rörelser och sen själv lyssnar hemma och tror att allt är bra finns det ju risk att man missar något och istället borde åkt in.

Lite som att ge HLR utan att veta vad man gör…
Citera
2024-01-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur1980
Drottningen af Smålandsstenar har blivit bjuden på en gratis övernattning på ett hotell i Halmstad.
Är det vad hon menade med "jobb" då? Eller varför tog de omvägen hela vägen ned till Malmö först för att sen åka till Halmstad för en till gratis övernattning på ett annat hotell?

Hanna skrev att hon var så tacksam för att hon kunde göra sånt här men jag förstår liksom inte vad det är dom har gjort? 😂
Citera
2024-01-31, 16:18
Medlem
Precis, vad har dom gjort i Malmö?
"Jobbat".. Nej hanna får steppa upp lite!
Ta inspiration från Saralagom tex som blivit en favorit ändå pga hennes content om familjelivet
Citera
2024-01-31, 16:22
Medlem
Hannas samarbete med hotellet i Halmstad förbryllar mig lite...
Jag förstår för det första inte varför hon har fått det erbjudandet med tanke på hennes profilering som "influenser" så tänker jag att det är få som kommer boka en natt i Halmstad bara för att Hanna spenderat en natt där?

Sen så tänker jag att Hanna säkert tackat och tagit emot en gratis natt i ett dubbelrum värde ca 1500kr och tänkt jippi, nu börjar det goda livet.
Men dom har säkert spenderat lika mycket eller mer på bensinen fram och tillbaka och har säkert inte ens tänkt på att ens försöka få resekostnader betalda.
Hon ska väl även skatta för värdet av natten så helt plötsligt blev det en dyr gratis natt i Halmstad?

Kanske bara jag som är dum och förminskar Hannas storhet?
Citera
2024-01-31, 16:29
Medlem
Lydia pushar sin insamling nu och är lite "Ajd" (hon måste ha något talfel) för att folk haft mage och klaga på hela insamlingsupplägget.

För det är minsann inte hon som startat den utan hennes "sjyster"...
Citera
2024-01-31, 16:33
Medlem
Alltså! Kolla in Hannas matbild i senaste betalda hotellsamarbete, är det hundmat med en skål mjölk bredvid eller har jag missat någon lokal favorit?

Blev noll procent sugen på att käka där iaf..
Citera
2024-01-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Lydia pushar sin insamling nu och är lite "Ajd" (hon måste ha något talfel) för att folk haft mage och klaga på hela insamlingsupplägget.

För det är minsann inte hon som startat den utan hennes "sjyster"...
Såg det nyss och hon verkar inte må särskilt bra.
Att gömma sig bakom sin syster var för att det skulle se bra ut. Men det hjälpte inte,folk klagar ändå. Nåt skumt med den tjejen,väldigt knepig i mina ögon
Tyckte också att hon verkar ha talfel och utöver det sur och grinig
Sen säger hon att hon inte har bett om pengar Snälla människa, du ber visst om pengar och sluta ljuga
Senast redigerad av tindraninni 2024-01-31 kl. 16:45.
Citera
2024-01-31, 16:37
Medlem
Mig sålde hon!!! Har bokat en helg med familjen i Halmstad asap!

(Obs ironi)
Citera
2024-01-31, 16:41
Medlem
Förbryllas gång på gång av Lydia. Aldrig sett en mer osympatisk och otrevlig människa.
Citera
2024-01-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Mig sålde hon!!! Har bokat en helg med familjen i Halmstad asap!

(Obs ironi)

Jag med! Det var bilden på maten som tog mig med storm. Ser PRECIS ut som det jag serverade min katt igår.
Hanna är sååå bra på att göra reklam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in