2024-02-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Tror att det är exakt såhär. Jag följer henne inte men tittar på storys (och skriver här &#128514 men är inte blockad och jag har ett offentligt halvstort öppet familjekonto på instagram
Jaså isåfall har jag bara tur, jag följer inte heller men har ett låst konto. Dock med mitt namn utskrivet kan det vara därför jag klarat mig (än så länge)? Vi får se
Citera
2024-02-14, 22:20
Medlem
Sjukt! Jag tittade på hennes story igår. Är blockad nu. Går in och tittar nån gång i veckan, har aldrig följt henne. Jäklar vad hon måste sitta klistrad vid luren om hon hunnit blocka såhär många på en dag…
Citera
2024-02-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Jaså isåfall har jag bara tur, jag följer inte heller men har ett låst konto. Dock med mitt namn utskrivet kan det vara därför jag klarat mig (än så länge)? Vi får se

Samma här. Kan fortfarande se!
Citera
2024-02-14, 22:30
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropitbitch
Sjukt! Jag tittade på hennes story igår. Är blockad nu. Går in och tittar nån gång i veckan, har aldrig följt henne. Jäklar vad hon måste sitta klistrad vid luren om hon hunnit blocka såhär många på en dag…

Galenskap, mani och arbetslöshet ger otroligt mycket energi, då kan man sitta 24/7 och psykos gå igenom 58 000 följare.

Tyvärr är det helt tandlöst då det tar en sekund att skapa ett nytt konto och börja följa henne från detta. Flashback blir man aldrig av med hur mycket man än kämpar.

Dessutom så lägger hon upp såpass lite nu för tiden så räcker med att gå in via nån annans konto var tredje dag så är det same same.

Väldigt svårt koncept däremot om hon vill bygga en influenser karriär 😂
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-02-14 kl. 22:33. Anledning: Efter korr
Citera
2024-02-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Jag skrev kanske? Talet är iofs något som kan komma sent om man inte pratar/läser med sitt barn utan låter paddan göra jobbet. Visst visar Hanna glatt upp hur hon läser för Lars men hon är fortfarande så liten. Uppfostran behöver vara konsekvent och om jag kunde sia om framtiden så är jag rätt säker på många timmar skärmtid så fort Lars blir lite mer krävande.
Men jag har också jättelåga tankar om Hanna.

Ja, du skrev ”kanske”, men lät ändå som något du var säker på. Har aldrig sett paddan framme hos dem. Och alla barn är olika gällande talet, oavsett hur mycket eller lite stimulans barnet får. Kanske dina jättelåga tankar ger förutfattade meningar. Finns hjälp att få om talet vid 3 års ålder inte skulle vara enligt riktlinjer. Det löser sig ska du se.
Citera
2024-02-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Ja, du skrev ”kanske”, men lät ändå som något du var säker på. Har aldrig sett paddan framme hos dem. Och alla barn är olika gällande talet, oavsett hur mycket eller lite stimulans barnet får. Kanske dina jättelåga tankar ger förutfattade meningar. Finns hjälp att få om talet vid 3 års ålder inte skulle vara enligt riktlinjer. Det löser sig ska du se.
Du läser verkligen bokstavligen det jag skriver och tolkar in vilket blir tokigt när hela tråden innehåller skvaller och spekulationer. Vi vet bara det lilla lilla som Hanna visar, och det är ofta inte till hennes fördel, därför uppstod den här tråden med förutfattade meningar 😊

Jag har inte heller skrivit att de har en padda eller visar den för barnet.
Du behöver inte hålla med men Hanna har en paddaura och jag tror Lars kommer få se mycket Babblarna inom kort.
Citera
2024-02-14, 23:03
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Du läser verkligen bokstavligen det jag skriver och tolkar in vilket blir tokigt när hela tråden innehåller skvaller och spekulationer. Vi vet bara det lilla lilla som Hanna visar, och det är ofta inte till hennes fördel, därför uppstod den här tråden med förutfattade meningar 😊

Du behöver inte hålla med men Hanna har en paddaura och jag tror Lars kommer få se mycket Babblarna inom kort.

Är på din sida! Man ska inte ta allt bokstavligen i denna tråd utan läsa mellan raderna. Denna tråd är som många säger ett "guilty pleasure" och ska kunna vara lagom lättsam.
Vill man hålla på som Karen så finns Facebook eller Familjeliv.
Citera
2024-02-14, 23:08
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:

Inte heller sett en platta däremot så är tvn på dygnet runt oavsett om de ligger i sängen eller ligger i soffan och käkar.

Tvn är Lars bästa vän förutom när det är dags att ta IG vänliga bilder.

Men men, Hanna gör så gott hon kan, hon tillhör väl 90 tals generationen som är uppvuxna framför MTV/ ZTV medans morsan filade på solpudret eller skvallrade nere på lokala solariet.
Citera
2024-02-14, 23:11
Medlem
Om ni är blockade så gå in och sök på vederbörandes nick här https://www.picuki.com/
Story går dessvärre inte se men inlägg!!
Citera
2024-02-14, 23:24
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Är på din sida! Man ska inte ta allt bokstavligen i denna tråd utan läsa mellan raderna. Denna tråd är som många säger ett "guilty pleasure" och ska kunna vara lagom lättsam.
Vill man hålla på som Karen så finns Facebook eller Familjeliv.

Det jag reagerar mest på är att det går hårt åt på barnen i denna tråd just nu, mer än kvinnorna som denna tråd handlar om. Prata på om solpuder, neddragna gardiner, dålig mat, värdelösa reklaminlägg, gråtvideos och allt vad det är. Men barnens utveckling och liknande saker tycker jag inte hör hemma här. Det vet vi inget om och behöver inte heller spekuleras kring.

Jag har varit med från i princip start i denna tråd, och den har ändrat karaktär. Trist.
Citera
2024-02-14, 23:37
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Det jag reagerar mest på är att det går hårt åt på barnen i denna tråd just nu, mer än kvinnorna som denna tråd handlar om. Prata på om solpuder, neddragna gardiner, dålig mat, värdelösa reklaminlägg, gråtvideos och allt vad det är. Men barnens utveckling och liknande saker tycker jag inte hör hemma här. Det vet vi inget om och behöver inte heller spekuleras kring.

Jag har varit med från i princip start i denna tråd, och den har ändrat karaktär. Trist.

Jag tycker tvärtom att tråden håller bra kvalitet förutom när det kommer in OT. Jag tex var väldigt hård i början men mjukat med tiden. Men sen är det ju så att tråden handlar om F och Hs content vilket mestadels består av längtan till barn eller befintliga barn. Då blir det svårt att enbart loopa på solpuder och vecko-duschar.

Jag har upplevt så mycket mer hat i vanliga gravid/mammagrupper på Facebook så denna tråd är rena fröjden trots sitt forum.

Nu går jag off topic så kommer inte diskutera detta mer.
Citera
2024-02-14, 23:38
Medlem
Citat:

Babblarna är väl isåfall det bästa barnprogrammet för språkutvecklingen. Men du får det att låta som något negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in