Citat:
Citat:
Citat:
Man ska bo där man står skriven,hur mycket vet jag inte
Har du någon förklaring till varför han helt plötsligt har skrivit på en annan bostad?
Vad är poängen med det liksom?
Man begår dessutom ett brott om man inte bor på adressen man skrivit sig. Det är ett folkbokföringsbrott.
Har du någon förklaring till varför han helt plötsligt har skrivit på en annan bostad?
Vad är poängen med det liksom?
Man begår dessutom ett brott om man inte bor på adressen man skrivit sig. Det är ett folkbokföringsbrott.
Citat:
Förlåt men nej.. man kan inte folkbokföra sig var man vill😂🤦🏻♀️ Det är som att jag skulle säga ”Man kan stjäla vad man vill i mataffären” eller ”Man kan ta vilka droger man vill” eller ”Man kan låta bli att betala skatt om man vill”. Man KAN göra det ja men det är olagligt 🤦🏻♀️
Okej. För att förtydliga. Jag har inte sagt att det är lagligt. Men jo, man kan folkbokföra sig på bostadsadresser (för att förtydliga för er som inte förstod det). Det finns till och med de som är skrivna på Slottsbacken i Stockholm utanför slottet, där de bor i sina bilar. Man kan även skriva sig hos grannen, men bo i sin egen lägenhet bredvid. Exemplen är många.
L måste alltså inte ha flyttat. Bara för att han är skriven på en annan adress behöver han inte tagit med sig sitt bohag dit. Om det är rätt eller fel låter jag vara osagt. Men så gör många.