2024-02-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Det är helt fel.
Att skriva sig på en adress där man inte bor är ett brott mot folkbokföringslagen, mao straffbart med böter eller fängelse som följd.

Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
Nej man kan inte folkbokföra sog var man vill, då är det ett brott mot folkbokföringslagen. Man ska vara folkbokförd där man har sin ständiga nattliga men det kanske du har koll på 😉

Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Man ska bo där man står skriven,hur mycket vet jag inte
Har du någon förklaring till varför han helt plötsligt har skrivit på en annan bostad?
Vad är poängen med det liksom?
Man begår dessutom ett brott om man inte bor på adressen man skrivit sig. Det är ett folkbokföringsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Förlåt men nej.. man kan inte folkbokföra sig var man vill😂🤦🏻‍♀️ Det är som att jag skulle säga ”Man kan stjäla vad man vill i mataffären” eller ”Man kan ta vilka droger man vill” eller ”Man kan låta bli att betala skatt om man vill”. Man KAN göra det ja men det är olagligt 🤦🏻‍♀️

Okej. För att förtydliga. Jag har inte sagt att det är lagligt. Men jo, man kan folkbokföra sig på bostadsadresser (för att förtydliga för er som inte förstod det). Det finns till och med de som är skrivna på Slottsbacken i Stockholm utanför slottet, där de bor i sina bilar. Man kan även skriva sig hos grannen, men bo i sin egen lägenhet bredvid. Exemplen är många.

L måste alltså inte ha flyttat. Bara för att han är skriven på en annan adress behöver han inte tagit med sig sitt bohag dit. Om det är rätt eller fel låter jag vara osagt. Men så gör många.
Citera
2024-02-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Okej. För att förtydliga. Jag har inte sagt att det är lagligt. Men jo, man kan folkbokföra sig på bostadsadresser (för att förtydliga för er som inte förstod det). Det finns till och med de som är skrivna på Slottsbacken i Stockholm utanför slottet, där de bor i sina bilar. Man kan även skriva sig hos grannen, men bo i sin egen lägenhet bredvid. Exemplen är många.

L måste alltså inte ha flyttat. Bara för att han är skriven på en annan adress behöver han inte tagit med sig sitt bohag dit. Om det är rätt eller fel låter jag vara osagt. Men så gör många.
Har du någon rimlig förklaring varför han skrivit sig på en annan adress, Vad går det ut på? Tänkte bara fråga hur dina tankar går.
Varför gör man så?
Citera
2024-02-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvhonsburar
Ja fast deras sambos inkluderas i deras content = diskussionsvänligt. I allmänhet märks det att du inte varit på Flashback länge, det är alltid ok att diskutera på detta vis om det är inom ramen för ämnet. Vilket att diskutera huruvida fanni är ihop med sin sambo och huruvida han begått brott faktiskt är.
F har inte själv gjort något content av detta? Så nej, att ni diskuterar hennes content genom att anklaga och spekulera kring hennes anhöriga är ju bara skit snack.

Dessutom verkar det ju inte ens vara hennes sambo längre. Så vad finns det att diskutera som rör F?
Citera
2024-02-23, 09:44
Medlem
Citat:
Har du någon rimlig förklaring varför han skrivit sig på en annan adress, Vad går det ut på? Tänkte bara fråga hur dina tankar går.
Varför gör man så?

Ingen aning. Men jag säger bara att en folkbokföring per automatik inte måste betyda separation, som alla här verkar tro. För här ska man ju gotta sig i folks elände utan att man vet något från säker källa.
Citera
2024-02-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ingen aning. Men jag säger bara att en folkbokföring per automatik inte måste betyda separation, som alla här verkar tro. För här ska man ju gotta sig i folks elände utan att man vet något från säker källa.
Det är brottsligt att skriva sig på en annan adress om man inte bor där. Om man är lycklig i ett förhållande så flyttar man väl inte till en annan adress.
Citera
2024-02-23, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma8787
Förlåt men nej.. man kan inte folkbokföra sig var man vill😂🤦🏻‍♀️ Det är som att jag skulle säga ”Man kan stjäla vad man vill i mataffären” eller ”Man kan ta vilka droger man vill” eller ”Man kan låta bli att betala skatt om man vill”. Man KAN göra det ja men det är olagligt 🤦🏻‍♀️

Du jämför det alltså med samma sorts förtal som pågår här i tråden då och då?
Citera
2024-02-23, 09:48
Medlem
Citat:
Det är brottsligt att skriva sig på en annan adress om man inte bor där. Om man är lycklig i ett förhållande så flyttar man väl inte till en annan adress.

Men herregud. Vad är det du inte förstår? Han kanske inte ens har flyttat. Bara för att man skriver sig på en annan adress behöver inte det betyda att man BOR DÄR.
Citera
2024-02-23, 09:50
Medlem
Citat:
Men herregud. Vad är det du inte förstår? Han kanske inte ens har flyttat. Bara för att man skriver sig på en annan adress behöver inte det betyda att man BOR DÄR.
Jo det måste han göra. Annars är det ett brott mot folkbokföringslagen.
Googla på det så ser du det
Citera
2024-02-23, 09:52
Medlem
Citat:
Jo det måste han göra. Annars är det ett brott mot folkboföringslagen.
Googla på det så ser du det

Ja? Då är det brottsligt. Men han MÅSTE INTE ha flyttat för det. Då är han felaktigt folkbokförd.

Vet inte vem som har bevis för att han har tagit sitt bohag och flyttat till den nya adressen.
Citera
2024-02-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ja? Då är det brottsligt. Men han MÅSTE INTE ha flyttat för det. Då är han felaktigt folkbokförd.

Vet inte vem som har bevis för att han har tagit sitt bohag och flyttat till den nya adressen.
Då är han felaktigt folkbokförd ja
Citera
2024-02-23, 09:55
Medlem
Citat:
Då är han felaktigt folkbokförd ja

Precis… fantastiskt att poletten trillade ner hos en i alla fall.

Och vi vet ju ingenting. Det är det jag vill få fram. Kanske har han flyttat, eller inte. Man ska inte vara så jävla säker på allt hela tiden när man inte vet.
Senast redigerad av Bullkaka 2024-02-23 kl. 09:58.
Citera
2024-02-23, 10:00
Medlem
Citat:
Du jämför det alltså med samma sorts förtal som pågår här i tråden då och då?

Ja förtal är också ett brott , tror däremot det är extremt svårt att få någon dömd för det pga inlägg på Flashback. Även om jag ibland hade önskat att det gick.
Det har stått mindre roliga saker om mig för många år sen när jag dejtade en person som var känd.. och hemska saker om en nära vän till mig som förlorade en släkting i ett ganska känt mordfall.
Skillnaden mellan min vän och F är väl att F har valt en karriär som influenser och därmed att vara offentlig medan min vän inte valde att hennes släkting skulle bli mördad så att hennes liv helt plötsligt blev intressant.

Du får nog acceptera att folk kan skriva elaka saker här , om du är en vän eller släkting till F och mår dåligt av att läsa får du nog logga ut helt enkelt.. du kommer inte kunna få alla som har skrivit något här dömda för förtal.. speciellt inte när man inte skriver ut hela nåns namn .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in