2025-09-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Som när dom köpte ny bil för typ 500k som de skulle campa i 😂😂😂 Knöglade in en madrass i baksätet men åkte sen hem igen efter typ 3 timmar, reklamerade bilen och sen aldrig igen.
Hahaha just det!! Guld-content!
Citera
2025-09-06, 10:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Jag läser många inlägg här som säger:"hon får väl göra som hon vill", "ni ser bara en liten del av hennes liv"... osv.

Självklart får hon och alla andra lägga ut vad hon vill, eller inte lägga ut.

Men nu är det ju så här att HT har valt att bli influenser. Och att då ALDRIG ta emot kritik (dålig, kontruktiv) är en gåta. En annan gåta är ju varför hon inte engagerar sig med sina följare. En annan gåta är ju varför hon lägger ut helt spridda ögonblick i sitt liv, inte följer upp det hon säger att hon ska göra, lägger ut "Nu ska vi prata om psykisk ohälsa", tar medicin och slutar självmant efter typ 3 veckor. Sätter in en p-stav pga att de ska vänta med syskon (även pga den groooova förlossningsskadan), tar ut den efter 1 sekund för att "Nuuuu ska ni få följa med på syskonresan"

Om hon (och andra "influenser") bara lägger ut en liten del av sitt liv - VARFÖR tänker man inte innan vad som sägs, visas, menas och lovas?

Det är DET som gör att hon inte passar som influenser. Hon har inte fallenhet för att "skoja till det", "prata allvar om tex psykisk ohälsa" eller göra "bra voiceovers".

Man blir NOLL inspirerad. Så, i sammanhanget, små ändringar hon skulle kunna göra för att bli bättre på sitt jobb.

Och ändå följer du henne? Eller åtminstone lägger sin tid på att skriva om alla fel du hittar här? Det är ju lika märkligt det.
Lyssnar du på musik du inte gillar, ser filmer du inte tycker är bra, och går på dåliga konserter också?
Finns nog många i denna tråden som lever ganska liknande liv som H men som tar chansen här bakom alias, att framstå som bättre och samtidigt trycka till en helt oskyldig människa. Hon har valt att vara influenser och med det följer med olika saker, håller jag med om helt. Men det märkliga är varför man väljer att engagera sig i något man inte tycker om.
Jag tycker H content inte alltid är bra, men gillar ändå att följa helheten, ett helt normalt Svensson- liv, varken mer eller mindre. En del jobbar mycket, andra lite, andra inte alls. Enkelt gillar jag och inte tillgjorda uppstyltade bilder och filmer. Jag. Du gillar annat, så varför inte ägna dig åt annat då?
Senast redigerad av Anso22 2025-09-06 kl. 11:03.
Citera
2025-09-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Då skulle jag slutat följa och engagerat mig, om jag aldrig blev influerad. Vad är poängen då att ens följa någon undrar jag.
Följer inte.
Jag tittar in för att hon är fascinerande på sitt sätt. Lite av dagens höjdpunkt faktiskt 😊
Vet redan att det diskuteras många gånger i den här tråden om just varför man tittar in/spökföljer.
Citera
2025-09-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Det är väl inte att dra det långt?
Ingen stor grej att ha en NPF diagnos anser jag. Har själv en. Men visst kan det ge svårigheter i vardagslivet, framförallt utan strategier. Däremot tycker jag inte att depression är "endast"
Jo, för det visar en utredning som hon isåfall får göra och det behöver inte en offentlig person gå ut med. Diagnoser är känsligt. Sjävklart är inte en depression lätt.
Citera
2025-09-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Håller helt med om att depression inte är "endast". Min svärmor har i alla år lidit periodvis av depressioner och som hon mått när hon varit som längst ner på botten önskar man inte ens sin värsta ovän.
Sen kan jag inte hålla med om att det inte är någon stor grej att ha en NPF diagnos för det skiljer ju sig oerhört åt från person till person, från diagnos till diagnos och även mellan personer med likadan diagnos.
Jag beklagar. Jag har själv erfarenhet av det. Hoppas att hon (H) får hjälp om det är något.
Senast redigerad av Abrakadabra77 2025-09-06 kl. 12:46.
Citera
2025-09-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Följer inte.
Jag tittar in för att hon är fascinerande på sitt sätt. Lite av dagens höjdpunkt faktiskt 😊
Vet redan att det diskuteras många gånger i den här tråden om just varför man tittar in/spökföljer.
Exakt samma. Men jag tycker att hon har bra samarbeten. 👌🏻 Jag skrattar verkligen inte åt henne som många gör.
Senast redigerad av Abrakadabra77 2025-09-06 kl. 11:59.
Citera
2025-09-06, 12:21
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Och ändå följer du henne? Eller åtminstone lägger sin tid på att skriva om alla fel du hittar här? Det är ju lika märkligt det.
Lyssnar du på musik du inte gillar, ser filmer du inte tycker är bra, och går på dåliga konserter också?
Finns nog många i denna tråden som lever ganska liknande liv som H men som tar chansen här bakom alias, att framstå som bättre och samtidigt trycka till en helt oskyldig människa. Hon har valt att vara influenser och med det följer med olika saker, håller jag med om helt. Men det märkliga är varför man väljer att engagera sig i något man inte tycker om.
Jag tycker H content inte alltid är bra, men gillar ändå att följa helheten, ett helt normalt Svensson- liv, varken mer eller mindre. En del jobbar mycket, andra lite, andra inte alls. Enkelt gillar jag och inte tillgjorda uppstyltade bilder och filmer. Jag. Du gillar annat, så varför inte ägna dig åt annat då?
Exakt! Följ ditt egna råd. Du gillar inte det som skrivs här så varför ägnar du tid åt det?
Citera
2025-09-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Hm nämner hon inte att den är köpt av henne i andra hand?

.
Senast redigerad av Blindskog 2025-09-06 kl. 12:54.
Citera
2025-09-06, 13:32
Medlem
Ändå kul… eller ja kanske inte. Var inne på Instagram o jag f ö L j e r en del influensers. Jag känner bara ”fan så kul att hänga med här” när jag kollat dagens delningar. H har aldrig gett en sån känsla. Kanske där i graviditeten. Men nu? Nope tyvärr. Så ja, JAG kollar och hoppas att jag snart ska bli golvad av bra content. Hoppet lever om man säger så 😅
Citera
2025-09-06, 13:36
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Ändå kul… eller ja kanske inte. Var inne på Instagram o jag f ö L j e r en del influensers. Jag känner bara ”fan så kul att hänga med här” när jag kollat dagens delningar. H har aldrig gett en sån känsla. Kanske där i graviditeten. Men nu? Nope tyvärr. Så ja, JAG kollar och hoppas att jag snart ska bli golvad av bra content. Hoppet lever om man säger så 😅
Precis så, noll inspirerande content.
Citera
2025-09-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Jag beklagar. Jag har själv erfarenhet av det. Hoppas att hon (H) får hjälp om det är något.
Tror faktiskt inte att H lider av varken depression eller har någon NPF diagnos. Hon har nog bara en personlighet som många inte förstår sig på🤭.
Citera
2025-09-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2431juli
Tror faktiskt inte att H lider av varken depression eller har någon NPF diagnos. Hon har nog bara en personlighet som många inte förstår sig på🤭.
Så kan det vara. Jag tex störs inte av att hon försöker vara rolig i sina samarbeten osv. Jag tycker att hon är rolig. Förstår inte vad det är att störa sig på. Jag hade nog helt ärligt kunnat vara bekant med henne om hon hade velat vara vänner. Dock lever vi båda olika liv. Och jag vill inte vara vän med influencers ska tilläggas. Menar bara att jag har inga problem med henne.
Senast redigerad av Abrakadabra77 2025-09-06 kl. 14:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in