Citat:
Ursprungligen postat av
JamesMcCat
Jag tycker också att folk hackar på mycket onödiga saker här men det med sockret tycker jag är helt rimligt att reagera på. Om man själv har så extremt dålig tandhälsa som HT har så är det obegripligt att man inte vill skydda sitt barn mer. Det finns ingen vinst alls i att introducera choklad till en 18-månaders. Speciellt inte om man dessutom har vana att ge sötad yoghurt och sötad dryck mm till vardags i vanliga fall.
Man får faktiskt steppa upp och göra bättre än så som förälder. Det är inte att vara ”duktig”, det är JÄTTELÄTT att bara låta bli att köpa choklad och ge.
Absolut håller med där, att det är en lätt sak, men det blir överdrivet hela grejen tillsammans med allt annat det gnälls på menade jag. Tråden ter sig inte mer begåvad än Hanna, som man gärna framställer som lågbegåvad. Då kommer frågan som vanligt, vad gör du här då? Ja, jag tycker fenomenet är intressant.
Men den andra tjejen man i tråden relaterar till… ”lagom”- jisses om Hanna hade betett sig som henne, då hade anmälningarna till soc rasat in och den här tråden hade svämmat över av förfasningar. Det är lite som att man har bestämt sig gällande H, oavsett vad hon gör. Det är den jag menar bli överdriven och är inte riktad som en kommentar till specifikt dig.