2025-04-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discodansrock
Fast det finns heller ingen anledning att ge choklad och godis till ett så litet barn som inte ens vet vad de är. Om man nu ska ge något ätbart så ge majskrokar eller frukt stång.
Kul att du skriver att de hänger på att man är supernoga med att borsta tänderna för de är väl se sista ht är

Ja jag skrev väl inte att hon var duktig med det heller? Och nej, det finns ingen anledning att ge godis tlll så små barn, det skrev jag inte heller.
Citera
2025-04-12, 20:22
Medlem
Alltså alla hennes random reklamlänkar mitt i ingenstans utan sammanhang. Så jäkla irriterande! Lägg in dem i ett vettigt sammanhang åtminstone! Typ en dag eller ett tillfälle när du själv använder produkten?
Citera
2025-04-12, 20:28
Medlem
Äta Lidl-sallad i badkaret hahaha så jävla wt
Citera
2025-04-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindskog
Tycker det ser mysigt ut 😂
Citera
2025-04-12, 22:09
Medlem
Citat:

Käkar folk i badkaret överhuvudtaget? Jag visste inte det var en grej. Var det fel på middagen idag eller är det hennes extra middag? Många frågor väcker det. På en annan badkars bild ser man en family fresh flaska och nu respons schampo, gör hon inte reklam för nåt dyrt annars? Och den där jättebilliga krämen till fejset hon köpte. Så oklar människa.
Citera
2025-04-13, 06:06
Medlem
Citat:

Men verkligen wt!
Citera
2025-04-13, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Både och, jag kommenterade mer lite allmänt i hela tråden, allt blir så överdrivet. Man vet redan när inlägget kommer vad som kommer att stå här. Det är för lite inlägg, när inläggen kommer är dom fel, ändå är man irriterad när hon inte lägger ut nåt osv osv. Så det med sockret var mer en reflektion över att det är som tråden är överlag, överdrivet åt något håll hela tiden, och väldigt mycket duktiga människor här.
Jag är väl medveten om riskerna med socker, men också att det inte föreligger risker om man håller det på lagom nivå, och nu var det ju också tänderna som har diskuterats i flera dagar. Jag tror att jag har samma rätt som dig att tycka saker, men jag kan ha fel. I så fall är vi lika tröttsamma svamlare allihopa? Eller har du större rätt att svamla tycker du?
Jag tycker också att folk hackar på mycket onödiga saker här men det med sockret tycker jag är helt rimligt att reagera på. Om man själv har så extremt dålig tandhälsa som HT har så är det obegripligt att man inte vill skydda sitt barn mer. Det finns ingen vinst alls i att introducera choklad till en 18-månaders. Speciellt inte om man dessutom har vana att ge sötad yoghurt och sötad dryck mm till vardags i vanliga fall.

Man får faktiskt steppa upp och göra bättre än så som förälder. Det är inte att vara ”duktig”, det är JÄTTELÄTT att bara låta bli att köpa choklad och ge.
Citera
2025-04-13, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilaovve
Jag tänker såhär, alla gör vi fel ibland som föräldrar och är inte alltid perfekta. Men de folk reagerar på tror jag är att Hanna lägger ju ut allt man själv INTE vill göra som förälder och eftersom de är så mycket sånna saker/inlägg varje dag så får man ju bilden av att Hanna faktiskt lever så som hon visar upp och att hon är lat/lågbegåvad/tar genvägar och är som ett gnälligt barn själv osv osv. Jag hoppas att hon gör detta för att provocera, för jag håller med om att mycket hon gör är ju fan inte normalt. Tyvärr så skapar hon ju sin egen bild av sig själv, medans hon bara tror att hon är relaterarbar med normalt folk, det hon missar är ju att majoriteten av oss INTE lever som Hanna gör och tycker hon är ett riktigt WT.

Hade hon haft ett par vänner eller gått till öppna förskolan hade hon ju kunnat se hur folk i allmänhet gör. Men hon har ju inga bra förebilder verkar det som så hon bara kör sitt race. Hon kanske har fått gå skattjakt och käka choklad men missade den detaljen att hon kanske var sju år då.
Citera
2025-04-13, 07:39
Medlem
Citat:
Och datorn på golvet, är hon inte rädd att få vatten på den? För mig är bad en mysig lugn stund utan några störningsmoment som mat och tv samtidigt.
Citera
2025-04-13, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Och datorn på golvet, är hon inte rädd att få vatten på den? För mig är bad en mysig lugn stund utan några störningsmoment som mat och tv samtidigt.

Den står väl ändå på en stol.
Citera
2025-04-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Jag tycker också att folk hackar på mycket onödiga saker här men det med sockret tycker jag är helt rimligt att reagera på. Om man själv har så extremt dålig tandhälsa som HT har så är det obegripligt att man inte vill skydda sitt barn mer. Det finns ingen vinst alls i att introducera choklad till en 18-månaders. Speciellt inte om man dessutom har vana att ge sötad yoghurt och sötad dryck mm till vardags i vanliga fall.

Man får faktiskt steppa upp och göra bättre än så som förälder. Det är inte att vara ”duktig”, det är JÄTTELÄTT att bara låta bli att köpa choklad och ge.

Absolut håller med där, att det är en lätt sak, men det blir överdrivet hela grejen tillsammans med allt annat det gnälls på menade jag. Tråden ter sig inte mer begåvad än Hanna, som man gärna framställer som lågbegåvad. Då kommer frågan som vanligt, vad gör du här då? Ja, jag tycker fenomenet är intressant.
Men den andra tjejen man i tråden relaterar till… ”lagom”- jisses om Hanna hade betett sig som henne, då hade anmälningarna till soc rasat in och den här tråden hade svämmat över av förfasningar. Det är lite som att man har bestämt sig gällande H, oavsett vad hon gör. Det är den jag menar bli överdriven och är inte riktad som en kommentar till specifikt dig.
Citera
2025-04-13, 10:53
Medlem
Tråkigt att inte Hanna googlat på vilka blommor hon köpte för det är på tok för tidigt att plantera ut Pelargoner nu. De kommer troligtvis stendö, vi bor längre söder än Hanna och det är fortfarande nollgradigt på nätterna här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in