2025-01-24, 16:29
Medlem
Länge sedan jag kikade in här! Avföljde H för ett bra tag sedan men har ändå kollat hennes stories. Men nu är även den tiden förbi!

Hon är så tråkig att klockorna stannar. Slafsig mat, förutsägbara dagar med huvudfokus på shopping på alla de olika lågprisvaruhus, WT-stil på både kläder och inredning. Inte så mycket att inspireras av 🥱

Ps. Hennes syskonförsök är till 99% endast content. Tror inte alls att de vill ha fler barn.
Citera
2025-01-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vgjeekpf123
Men snälla rara??? En FESTIS????
Klagar ni på att hon ger festis till sitt barn SNÄLLA? Får era barn inget socker över huvudtaget, vet inte om jag tror på det.

Jag drack säkert en festis när jag var liten, eller ett glas läsk , oboy eller så.
förmodligen många jag känner också absolut inget fel på mig i vuxen ålder😂😂

Snacka om att försöka hitta fel i allt! Till en pinsam nivå!

Håller med till 100%!! Men passa dig för att tycka nåt annorlunda än illa om Hanna här, då blir du utskälld direkt 😅. ”Vi pratar faktiskt om hennes content” här säger man…
Jag tycker jag kan läsa väldigt mycket annat än content på kanalen här inne jag men…utseende på både mamma och barn, för få leenden på barnet, vad barnet äter, vad mamman äter, vad man gör och inte gör, hur man inreder eller inte inreder, om man åker bort eller inte, och man åker bort för mycket. Slitet hår, felaktig sminkning osv osv. Kan någon svara på vad det har med kanalens vintern att göra? Det handlar väl om vad hon publicerar, och att man tycker det är fattigt, och dåligt innehåll, och det är ju sin sak att tycka till om. Men det är ju det minska som diskuteras här inne. Det hänger verkligen ett stort gäng helt felfria och helt perfekta människor här. Perfekta hus, perfekt inredd, perfekta barn med perfekta sovvanor, och matvanor.
Citera
2025-01-24, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPelargon
Klart man drack oboy eller festis som liten, men inte när man va 15 månader? Och för att svara på din fråga, nej mitt barn får inga söta drycker, inget godis, inga kakor, inga bullar, ingenting. Varför? För att hon är 15 månader. Skulle aldrig falla mig in att ge henne en festis.

Och bara för att man gjorde en sak förr i tiden betyder inte det att det är något bra.

Ingen grej för mig att hon dricker en Festis. Vårt barn har fått smaka bulle och kaka och allt möjligt sedan hon var ett år gammal. Men jag vet inte, alla är väl olika i vad de tycker är okej? Vi har för övrigt ett barn som äter och älskar exakt allt så känns dumt att förbjuda vissa saker. Hon kan lika gärna äta massa grönsaker eller ta en bulle, båda är lika gott och inget betyder vare sig det ena eller andra för henne. ”Sötsakerna” blir en så liten andel av allt att det inte spelar någon roll. Känner VI.

Men man vet ju knappt vad Lars äter och gillar för Hanna säger inget om det så det är svårt att avgöra om sötsakerna är ett vanligt inslag eller bara något mängden.
Citera
2025-01-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Håller med till 100%!! Men passa dig för att tycka nåt annorlunda än illa om Hanna här, då blir du utskälld direkt 😅. ”Vi pratar faktiskt om hennes content” här säger man…
Jag tycker jag kan läsa väldigt mycket annat än content på kanalen här inne jag men…utseende på både mamma och barn, för få leenden på barnet, vad barnet äter, vad mamman äter, vad man gör och inte gör, hur man inreder eller inte inreder, om man åker bort eller inte, och man åker bort för mycket. Slitet hår, felaktig sminkning osv osv. Kan någon svara på vad det har med kanalens vintern att göra? Det handlar väl om vad hon publicerar, och att man tycker det är fattigt, och dåligt innehåll, och det är ju sin sak att tycka till om. Men det är ju det minska som diskuteras här inne. Det hänger verkligen ett stort gäng helt felfria och helt perfekta människor här. Perfekta hus, perfekt inredd, perfekta barn med perfekta sovvanor, och matvanor.

Läkare ska väl ändå inte tycka det är okej att ge sockrad dryck till en ettåring? För övrigt håller inte alls här med varandra. Jag har sällan fått så mycket skit i tråden sen jag tyckte att barn inte borde äta risifrutti heller.
Citera
2025-01-24, 17:04
Medlem
Citat:
Men snälla rara??? En FESTIS????
Klagar ni på att hon ger festis till sitt barn SNÄLLA? Får era barn inget socker över huvudtaget, vet inte om jag tror på det.

Jag drack säkert en festis när jag var liten, eller ett glas läsk , oboy eller så.
förmodligen många jag känner också absolut inget fel på mig i vuxen ålder😂😂

Snacka om att försöka hitta fel i allt! Till en pinsam nivå!

Men inte i den åldern L är i alla fall, inte på förskolan heller.
Jag har fått socker som barn vilket jag önskar att jag inte hade fått med tanke på det sockerberoende jag kämpar med idag som vuxen. Det har jag inte velat föra över till mina barn i all välmening!
Citera
2025-01-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Men inte i den åldern L är i alla fall, inte på förskolan heller.
Jag har fått socker som barn vilket jag önskar att jag inte hade fått med tanke på det sockerberoende jag kämpar med idag som vuxen. Det har jag inte velat föra över till mina barn i all välmening!

Fast det kan folk få som beroende endå oavsett om de fått socker som liten eller ej!

Att förbjuda allt kan även göra att man utforskar de förbjudna mer som äldre( kanske i smyg)
Citera
2025-01-24, 18:32
Medlem
Citat:
Har jag sagt att jag tycker det? Eller att jag inte tycker det?
Jag tycker att ni snackar skit när ni säger att tråden är till för att prata om hennes content. Jag tycker också - och det kan du ju själv se i inläggen att det handlar inte om content här, utan väldigt mycket annat. Det tycker jag. Vart skriver jag att jag tycker att det är ok att dricka festis?

Men alltså VAD finns det att prata om som inte är hennes content? Ingen av oss i tråden har någon annan insyn i hennes liv än det hon väljer att dela och berätta om = hennes content. Kan du snälla berätta vad det är som pratas om så mycket här som inte kommer från Hannas instagram?
Citera
2025-01-24, 18:43
Medlem
Citat:
Fast det kan folk få som beroende endå oavsett om de fått socker som liten eller ej!

Att förbjuda allt kan även göra att man utforskar de förbjudna mer som äldre( kanske i smyg)

Men snälla, vem pratar om att förbjuda? Vi snackar om ett 15 månader gammalt barn. Vill man inte som förälder åtminstone försöka att hålla barnet ifrån godis, läsk, festis osv längre än så? L kan ju inte ens be om en festis själv än liksom. Såklart det är annorlunda när hon är äldre sen.
Citera
2025-01-24, 19:02
Medlem
Citat:
Har jag sagt att jag tycker det? Eller att jag inte tycker det?
Jag tycker att ni snackar skit när ni säger att tråden är till för att prata om hennes content. Jag tycker också - och det kan du ju själv se i inläggen att det handlar inte om content här, utan väldigt mycket annat. Det tycker jag. Vart skriver jag att jag tycker att det är ok att dricka festis?

Du skrev i ett tidigare inlägg "håller med till 100%". Jag tolkade det som att du höll med personen och det handlade just om festisen. Vad är det du håller med om då? Att det klagas?
Citera
2025-01-24, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Du skrev i ett tidigare inlägg "håller med till 100%". Jag tolkade det som att du höll med personen och det handlade just om festisen. Vad är det du håller med om då? Att det klagas?

Läs inlägget jag höll med om en gång till då. Det jag håller med om är hennes sammanfattning- att det gnälls till en riktigt pinsam nivå här.
Ett helt gäng med helt perfekta människor som anser sig sitta inne med facit och det enda rätta på exakt ALLT.
Citera
2025-01-24, 19:25
Medlem
Citat:
Läs inlägget jag höll med om en gång till då. Det jag håller med om är hennes sammanfattning- att det gnälls till en riktigt pinsam nivå här.
Ett helt gäng med helt perfekta människor som anser sig sitta inne med facit och det enda rätta på exakt ALLT.

Vad får du ut av att hänga i denna tråden? Helt ärligt nu.

Ingen här anser sig vara perfekt och tror sig veta allt.
Du däremot uttrycker ju dig som att allt du skriver är det enda rätta.

Och när du skrev att du "håller med till 100%" så uppfattade jag också det som att du tyckte att festis är ok till så små barn. Du kanske ska kolla hur du skriver innan du dumförklarar någon annan.

Sen gällande festisen, så skiter jag fullkomligt i det. Jag tänker att allt är ok i lagom doser. En 1-åring far inte illa av att dricka en festis nån gång ibland även om det inte skulle vara mitt förstahandsval. Men som sagt, i lagom doser nån gång ibland, det är faktiskt inte hela världen.
Flera gånger i veckan, nej då är det ju inte i lagom doser.
Citera
2025-01-24, 19:25
Medlem
Citat:
Vad som är rimligt är väl egentligen oväsentligt? Jag pratar fakta, det är inte ovanligt att man äter den här typen av medicin en kortare period, på ett par månader.

Okej. Jag tänkte snarare tvärtom, då jag aldrig hört om någon som ätit det under så kort tid. Men du vet väl då, antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in