2025-01-24, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ja det tar tid att vänja sig vid ett läkemedel som detta, ett läkemedel som påverkar hjärnan och inte likt en alvedon påverkar kroppen.

Jag förstår däremot inte varför du beundrar Hanna, hon la ju av med medicinen så fort det kliade lite under foten. Så din vän är ju isåfall den som ska ha beundran som orkade fortsätta.
.
Citera
2025-01-24, 06:46
Medlem
Citat:
Du talar verkligen som en läkare 😂
Mat äter man, inte medicin.

Och nej, det är helt orimligt att inta denna medicin under så kort tid. Lider man av av såpass svår psykisk ohälsa så man föreskrives ett såpass potent läkemedel så ska man först ställas in på rätt dos och sedan inta medicinen under såpass lång tid för att göra en dosbestämning inför framtiden.

Mår Hanna såpass bra på bara 25-50 mg så kommer varje riktig läkare råda henne att fortsätta med den dosen.
Finns ingen läkare någonsin som sagt "men vad bra att du mår bra nu så nu kan du tvärt avbryta och kasta medicinen i soptunnan"

Det är hittepå vet du, lögn dvs inte sanning.

Men Hannas läkare kanske har fått sin licens från samma ställe som du, dvs cornflakespaketet.

Tog själv ångestdämpande på lägsta dosen ett tag. När jag ville sluta sa läkaren till mig att "När du har en karta kvar i asken går du ner till att ta en tablett varannan dag, annars får du höra av dig igen"
Citera
2025-01-24, 08:23
Medlem
Citat:
Nej det måste ha kommit som en riktig jäkla surprise att det inte fanns någon kökslampa. De har ju bara bott i huset snart en månad.
Alltså vilka jäkla barn dom där två..
De gör ju allt de kan för att slippa vara i huset så inte konstigt om de inte har koll egentligen.

De kanske trodde att takhyllan var en lampa?
Citera
2025-01-24, 08:45
Medlem
Citat:
Nej det måste ha kommit som en riktig jäkla surprise att det inte fanns någon kökslampa. De har ju bara bott i huset snart en månad.
Alltså vilka jäkla barn dom där två..
Jag tror faktiskt att de har haft koll på det men skjutit på det för att ha en ursäkt att åka och handla mer. Blir ju sällan att de bara köper det de ska, mee saker brukar köpas
Citera
2025-01-24, 09:43
Medlem
Och som vanligt alldeles tyst från Hanna trots att hon är inne på Instagram så det är ju inte direkt som att hon har lagt ifrån sig telefonen och ägnar sig åt L.

Sämst på sitt så kallade jobb!
Citera
2025-01-24, 10:18
Medlem
Ser ganska ljust ut bakom hanna dock haha
Citera
2025-01-24, 11:56
Medlem
Bra att Lars aktiveras😄
Citera
2025-01-24, 12:07
Medlem
Är festis verkligen till småbarn över 1 år? Tänker att man dricker det när man är lite större från typ 3 med tanke på sockerinnehållet?
Citera
2025-01-24, 12:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Bra att Lars aktiveras😄
Förstår inte varför dom alltid åker till Leos.. varför inte bara klä på sig bra kläder (exempelvis dom hon fick i samarbetet med Pop) och gå ut till en lekplats.. en ettåring har inte större krav än så
Citera
2025-01-24, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Är festis verkligen till småbarn över 1 år? Tänker att man dricker det när man är lite större från typ 3 med tanke på sockerinnehållet?
Jag hade aldrig gett en ettåring festis. Då vänjer man dem tidigt att föredra söta drycker.
Citera
2025-01-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123

Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Jag hade aldrig gett en ettåring festis. Då vänjer man dem tidigt att föredra söta drycker.

Håller med. De allra flesta vet väl bättre än att ge småbarn sötade drycker. Ytterligare bevis på Hs sjuka matvanor, om hon tror det där är normalt/sunt.
Citera
2025-01-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruPelargon
Håller med. De allra flesta vet väl bättre än att ge småbarn sötade drycker. Ytterligare bevis på Hs sjuka matvanor, om hon tror det där är normalt/sunt.
Ja alltså visst att barn kan få dricka Festis ibland men inte sådär små barn. Min fick testa det vid 3 års ålder. Jag kommer aldrig förstå mig på personer som HT som hellre ger sitt barn burkmat och ersättning än BLW för att de är rädda att barnet ska sätta i halsen men istället ger barnet flytande socker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in