2025-06-03, 10:30
Medlem
Vad har hänt, har bilen pajat?
Citera
2025-06-03, 10:49
Medlem
Vill man inte berätta i realtid vad som händer så behöver man inte uppdatera alls. Allt hon lägger upp är så kryptiskt 🤨
Citera
2025-06-03, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliceK2023
Vill man inte berätta i realtid vad som händer så behöver man inte uppdatera alls. Allt hon lägger upp är så kryptiskt 🤨
Det lockar följare..
Citera
2025-06-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
"Mycket som händer just nu så behöver lägga fokus där. Därav mindre uppdatering här ett tag framöver"

Bild på kö-lapp och sandalerna.

Har K tröttnat? Har H hittat fler blåmärken och belastar vården? Är någon allvarligt sjuk?

Mycket som händer är ju också en definitionsfråga. För Hanna är ett besök hos frisören ett projekt över flera veckors förberedelser. Händer det inte mycket i livet annars blir ju minsta sak jättestor.
Citera
2025-06-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Mycket som händer är ju också en definitionsfråga. För Hanna är ett besök hos frisören ett projekt över flera veckors förberedelser. Händer det inte mycket i livet annars blir ju minsta sak jättestor.
Så är det verkligen. Minsta småsak blir jättestor. Som min mamma som tyvärr mest håller sig hemma, när hon ska ta ett bad eller "på onsdag ska vi åka och storhandla" tror att det är liknande i Hs värld. Kanske är så att oron för det här med blåmärkena äter upp henne och går och väntar på provsvar.

Att det skulle ha med JL att göra som några skriver vore väldigt märkligt. Annat vore det om dom vore nära. Då skulle ju alla hålla låg profil jämt då det alltid är nån som är sjuk. Visst bryr man sig men inte så att livet sätts på paus. Men hon kanske är en del av "mycket som händer just nu"
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-06-03 kl. 13:38.
Citera
2025-06-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Så är det nog 😅 hon har ju både vårdcentralbesök och bröllop i sommar...
Det eller så har hon idétorka och skriver så som en ursäkt som är mer dramatisk än att hon egentligen inte orkar med sitt jobb bara.
Citera
2025-06-03, 16:03
Medlem
Någon som bor i närheten och vet vad det är för spännande kölapp hon håller i?
Den som slutar på ders.se.
Någon ny vårdcentral eller shoppingparadis?
Menar att det måste vara en stor grej för Hanna då hon står redo med plånboken i högsta hugg.
Citera
2025-06-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Någon som bor i närheten och vet vad det är för spännande kölapp hon håller i?
Den som slutar på ders.se.
Någon ny vårdcentral eller shoppingparadis?
Menar att det måste vara en stor grej för Hanna då hon står redo med plånboken i högsta hugg.

Frågade ChatGPT som svarade följande:

"Tack! Nu när jag tittar noggrant på nummerlappen i bilden ser jag att det står:

“61”
Och under det: “landers.se”

Det innebär att webbplatsen är: landers.se
Det är webbplatsen för Landers Möbler, ett välkänt möbel- och inredningsvaruhus i Smålandsstenar. De har ett stort utbud av möbler och inredning, och det är vanligt att man tar en kölapp i butiken för att få personlig hjälp, t.ex. med köp av större möbler, beställningar eller offert.

Så, nummerlappen i bilden kommer med största sannolikhet från ett besök på Landers Möbler"
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-06-03 kl. 16:53.
Citera
2025-06-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
H är ute och shoppar.
Frågade ChatGPT som svarade följande:

"Tack! Nu när jag tittar noggrant på nummerlappen i bilden ser jag att det står:

“61”
Och under det: “landers.se”

Det innebär att webbplatsen är: landers.se
Det är webbplatsen för Landers Möbler, ett välkänt möbel- och inredningsvaruhus i Smålandsstenar. De har ett stort utbud av möbler och inredning, och det är vanligt att man tar en kölapp i butiken för att få personlig hjälp, t.ex. med köp av större möbler, beställningar eller offert.

Så, nummerlappen i bilden kommer med största sannolikhet från ett besök på Landers Möbler"
Det står nog tjeders.se, dom tillverkar kösystem som brukar finnas på vårdcentraler så hon har nog varit och visat sina blåmärken.
(Redigerat stavfel)
Citera
2025-06-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weenie
Det står nog tjeders.se, dom tillverkar kösystem som brukar finnas på vårdcentraler så hon har nog varit och visat sina blåmärken.
(Redigerat stavfel)
Namnet på lappen slutar på ders.se

Edit: såg din ändring nu, du har rätt. Likadan lapp👍

https://www.tjeders.se/vard-omsorg/kosystem
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-06-03 kl. 16:54.
Citera
2025-06-03, 17:15
Medlem
Hahaha min första tanke var också har K gjort slut nu? Men tror inte så är fallet ändå 😅 Bara Hanna som försöker skapa spänning.
Citera
2025-06-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Hahaha min första tanke var också har K gjort slut nu? Men tror inte så är fallet ändå 😅 Bara Hanna som försöker skapa spänning.

Jag tror inte heller det är något stort på riktigt. Tror hon kanske blivit dubbelbokad, att hon fick tid på vårdcentralen när Kevin jobbar och inte kunde ta Lars eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in