2024-09-27, 11:52
Medlem
I synnerhet när det kommer efter varandra i ens flöde som det gjorde i mitt. Blir ju helt sjukt. Först kom P.o.p och sedan Isbjörn direkt i nästa. Hur genuint känns det?

Och P.o.p tycker att det får inte förekomma att en influencer gör reklam för två klädmärke samtidigt. Det var en miss att det kunde hända och de ber om ursäkt.

Så det åtgärdas väl och de kommer att bli bättre på att kolla sådant.

OCH till alla er som bölar och tycker synd om Hanna nu. Det handlar inte bara om henne. Det handlar om trovärdighet när man gör reklam för en vara. Har ni sett någon annanstans där någon gör reklam för två liknande saker fast av olika märken? Man kan inte göra reklam för Willys och Ica samtidigt. Eller McDonalds och Max samtidigt. Hur skulle det se ut om skådespelarna i Icareklamen gjorde Willysreklam samtidigt?

Nä tänk efter lite...
Citera
2024-09-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
I synnerhet när det kommer efter varandra i ens flöde som det gjorde i mitt. Blir ju helt sjukt. Först kom P.o.p och sedan Isbjörn direkt i nästa. Hur genuint känns det?

Och P.o.p tycker att det får inte förekomma att en influencer gör reklam för två klädmärke samtidigt. Det var en miss att det kunde hända och de ber om ursäkt.

Så det åtgärdas väl och de kommer att bli bättre på att kolla sådant.

OCH till alla er som bölar och tycker synd om Hanna nu. Det handlar inte bara om henne. Det handlar om trovärdighet när man gör reklam för en vara. Har ni sett någon annanstans där någon gör reklam för två liknande saker fast av olika märken? Man kan inte göra reklam för Willys och Ica samtidigt. Eller McDonalds och Max samtidigt. Hur skulle det se ut om skådespelarna i Icareklamen gjorde Willysreklam samtidigt?

Nä tänk efter lite...
Var står att pop inte accepterar det? Kunde bara läsa att de ska kolla på det.
Jag följer många som för reklam för olika leksaker, kläder etc.
Citera
2024-09-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskommun
Vem då? Vem gör reklam samtidigt för direktkonkurrerande produkter menar du?
Citera
2024-09-27, 12:14
PoP ska ta vidare informationen till de ansvariga för samarbeten att Hanna gör reklarm samtidigt för isbjörnofsweden
Citera
2024-09-27, 12:17
Citat:
Det står i PoP kommentarsfält på instagram att de förstår vad trådskaparen menar med att det är konstigt att göra flera olika samarbeten för olika klädföretag
Citera
2024-09-27, 12:19
Medlem
Citat:
Det står i dm jag fick från P.o.p efter att jag påtalat att jag ifrågasätter att jag får upp deras och isbjörns reklam från Hanna i mitt flöde efter varandra och att jag tycker att det inte är trovärdigt.

De menar att de inte vill att det görs reklam SAMTIDIGT för klädmärkena.
Senast redigerad av Skippan123 2024-09-27 kl. 12:21.
Citera
2024-09-27, 12:22
Medlem
Citat:
Det står i dm jag fick från P.o.p efter att jag påtalat att jag ifrågasätter att jag får upp deras och isbjörns reklam från Hanna i mitt flöde efter varandra och att jag tycker att det inte är trovärdigt.

De menar att de inte vill att det görs reklam SAMTIDIGT för klädmärkena.
Bra att du agerade! Mer sånt här för alla falska samarbeten!
Citera
2024-09-27, 12:25
Medlem
Här är svaret från Isbjörn;

Tack för att du uppmärksammar detta och delar din feedback med oss!

För oss är det av största vikt att de Influencers vi samarbetar med genuint använder och uppskattar våra produkter.

Vi kommer att se över detta noggrant, då vårt främsta fokus är att arbeta med Influencers som helhjärtat kan stå bakom vårt varumärke och representera det på bästa sätt.

Tack ännu en gång för att du tog dig tid att meddela oss! ❤
Önskar dig en fin fredag!

Best regards
Team Isbjörn
Citera
2024-09-27, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hildur1980
Ligger ett ifrågasättande i p.o.p kommentarsfält på Instagram, med ett kort uttalande från deras sida.

Gör om, och gör rätt Hanna

Var kan jag se detta?
Citera
2024-09-27, 12:35
Medlem
Detta fick jag från P.o.p
Hej.
Vi är helt med dig och gör det vi kan för att undvika att ett sådant här samarbete sker igen. Vi har tagit kontakt med dem ansvariga för våra influenser samarbeten

Återigen, tack för din feedback.*Vi strävar alltid för att våra samarbeten ska kännas genuina, och att de profiler vi samarbetar med verkligen är ambassadörer för vårt varumärke och våra kläder. I det här fallet använder isbjörn (i sin annonsering) sig av bilder som Hanna skapade för dem som kreatör i somras. Vi gör vårt bästa för att undvika att influencers samarbetar med andra barnklädesmärken samtidigt. I det här fallet har det tyvärr brustit och vi beklagar att det känns oäkta.
Citera
2024-09-27, 13:00
Medlem
Citat:
Detta fick jag från P.o.p
Hej.
Vi är helt med dig och gör det vi kan för att undvika att ett sådant här samarbete sker igen. Vi har tagit kontakt med dem ansvariga för våra influenser samarbeten

Återigen, tack för din feedback.*Vi strävar alltid för att våra samarbeten ska kännas genuina, och att de profiler vi samarbetar med verkligen är ambassadörer för vårt varumärke och våra kläder. I det här fallet använder isbjörn (i sin annonsering) sig av bilder som Hanna skapade för dem som kreatör i somras. Vi gör vårt bästa för att undvika att influencers samarbetar med andra barnklädesmärken samtidigt. I det här fallet har det tyvärr brustit och vi beklagar att det känns oäkta.
Till alla er som inte tyckte att det var något konstigt att hon gjorde samarbete med både Isbjörn och Po.p , hoppas att ni förstår nu att det inte är trovärdigt att jobba med två som är konkurrenter. Dessutom vill dom att deras samarbetspartner ska genuint älska deras produkter samt använda dom vilket HT absolut inte har visat att hon gör.
Citera
2024-09-27, 13:02
Medlem
Visst har Hanna plockat ner samarbetet med Isbjörn? Eller låg den i story kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in