2024-07-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Är det ingen här som har en sån bil? Nyfiken på vad ni i så fall tyckte? Vidare så borde dem första hand låta bilen kollas ordentligt av firman och sedan överväga annat. Att hasta iväg med återköp pga detta känns överilat. Är det en ren elbil? Skulle iofs inte förvåna mig ifall de gjort något fel, de är ju inte direkt kända för att ha koll och vara tekniska..😏

De kommer troligtvis inte få häva köpet bara sådär heller, företaget har väl 3 gånger på sig att laga bilen innan man har rätt till att häva köpet.
Citera
2024-07-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
De kommer troligtvis inte få häva köpet bara sådär heller, företaget har väl 3 gånger på sig att laga bilen innan man har rätt till att häva köpet.
Konsumentverket:
"För att du ska ha rätt att häva köpet måste felet vara allvarligt och av väsentlig betydelse, alternativt att bilfirman försökt avhjälpa felet flera gånger utan att lyckas. Om felet återuppstår igen och du kräver hävning av köpet, då ska bilfirman återbetala det du betalat för bilen. Men bilfirman har rätt att göra ett avdrag för den nytta du haft av bilen."

Tror inte HT förstår att man inte bara kan häva ett köp hur som helst men hon är säkert en sån person som ringer bilfirman och gapar och skriker och tror att det ska funka.

Det kan ju vara så enkelt att bilen inte startade för att det är någon funktion som de inte förstår sig på, men de drar slutsatsen att det måste vara fel på bilen.

Ska bli roligt att följa deras reklamationshistoria.
Citera
2024-07-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1

Tror hon säger så för att 1. Hon har ingen aning och 2. Försöker låta så jävla smart för att hon har ingen aning.
Citera
2024-07-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Jag tycker det är intressant att hon har ätit så mycket mat att hon blivit så fet att hon var tvungen att operera sig för att komma ner i vikt, och sedan fortsätter att bara äta fett och socker. Detta är så märkligt så jag finner inga ord. Har hon ingen motivation att ta hand om sin kropp när hon varit tvungen att göra ett kirurgiskt ingrepp för att hon var så fet?

Bara för att HT inte kunde sluta äta har skattepengar fått gå till att bekosta hennes fetmaoperation. Tänk om dessa pengar kunde användas för att förbättra förlossningsvården, barnvård t ex. En rent lyxingrepp bara för att hon gillar att äta mycket. Fy och usch.

Det är obegripligt. Hon bryr sig verkligen inte om sin kropp.
Ett tag pratade hon ju om att hon mådde väldigt dåligt fysiskt (det händer väl nåt i kroppen efter en sån op när man äter fel) när hon ätit för mycket men det är längesen nu så jag undrar om hon har sabbat effekten av sin op redan.

Operationen har hon betalat själv genom lån, så vi skattebetalare slapp iaf det.
Citera
2024-07-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Det är obegripligt. Hon bryr sig verkligen inte om sin kropp.
Ett tag pratade hon ju om att hon mådde väldigt dåligt fysiskt (det händer väl nåt i kroppen efter en sån op när man äter fel) när hon ätit för mycket men det är längesen nu så jag undrar om hon har sabbat effekten av sin op redan.

Operationen har hon betalat själv genom lån, så vi skattebetalare slapp iaf det.
Skojar du, har hon gjort en fetmaoperation på kredit?! Man häpnar
Citera
2024-07-28, 14:06
Medlem
Citat:
Konsumentverket:
"För att du ska ha rätt att häva köpet måste felet vara allvarligt och av väsentlig betydelse, alternativt att bilfirman försökt avhjälpa felet flera gånger utan att lyckas. Om felet återuppstår igen och du kräver hävning av köpet, då ska bilfirman återbetala det du betalat för bilen. Men bilfirman har rätt att göra ett avdrag för den nytta du haft av bilen."

Tror inte HT förstår att man inte bara kan häva ett köp hur som helst men hon är säkert en sån person som ringer bilfirman och gapar och skriker och tror att det ska funka.

Det kan ju vara så enkelt att bilen inte startade för att det är någon funktion som de inte förstår sig på, men de drar slutsatsen att det måste vara fel på bilen.

Ska bli roligt att följa deras reklamationshistoria.

Ja det ska bli intressant. Tror väl det kommer bli som vanligt, ett jäkla tjat i början och sen inte ett ord om det. Precis som hennes "GrOvA FöRlOsSnInGsSkAdA" 🙈
Citera
2024-07-28, 15:01
Medlem
Alltså bilden på Hanna och Kebab i barnkarusellen 😂😂

Han ser inte lika road ut som hon..

OM man nu har barnvakt och kan åka allt, varför ska man sitta som en unge i en karusell?
Citera
2024-07-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Alltså bilden på Hanna och Kebab i barnkarusellen 😂😂

Han ser inte lika road ut som hon..

OM man nu har barnvakt och kan åka allt, varför ska man sitta som en unge i en karusell?

Är det dom vanliga slänggungorna? Jag har svårt att avgöra om det är dom eller Himmelskibet. Den senare åker jag absolut inte själv 😆.
Citera
2024-07-28, 15:22
Medlem
Hennes senaste reel/stories borde komma med en epelepsivarning. Halvsekundsbilder på kaffekoppar och blomkrukor som rasslar förbi, trodde först appen hängt sig på nåt sätt. Så fruktansvärt amatörmässigt content för någon som försörjer sig på att skapa innehåll, det finns inte en chans att hon ens kollar igenom det hon publicerar. Sån jävla jaja-mentalitet. Får panik på att den här människan ska uppfostra ett barn genom att vara konsekvent och utståla nån typ av lugn och självsäkerhet. Hej och hå.
Citera
2024-07-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Är det dom vanliga slänggungorna? Jag har svårt att avgöra om det är dom eller Himmelskibet. Den senare åker jag absolut inte själv 😆.

Ingen aning men med tanke på säkerhetsanordningen så gissar jag på att det inte är allt för farlig åkning..
Citera
2024-07-28, 15:52
Medlem
Citat:
Jag tycker det är intressant att hon har ätit så mycket mat att hon blivit så fet att hon var tvungen att operera sig för att komma ner i vikt, och sedan fortsätter att bara äta fett och socker. Detta är så märkligt så jag finner inga ord. Har hon ingen motivation att ta hand om sin kropp när hon varit tvungen att göra ett kirurgiskt ingrepp för att hon var så fet?

Bara för att HT inte kunde sluta äta har skattepengar fått gå till att bekosta hennes fetmaoperation. Tänk om dessa pengar kunde användas för att förbättra förlossningsvården, barnvård t ex. En rent lyxingrepp bara för att hon gillar att äta mycket. Fy och usch.

Personer som gör dessa operationer har ju i grund och botten en problematik som hindrat dom från att gå ner i vikt. Problemet är bara att man lättvindigt utför dessa operationer men inte ger personen hjälp med det mentala sen, eller kosten heller för den delen. Uppenbarligen har dom problem i sina kostvanor men dom behöver läras om. Det är snarare tack och hej, ät dessa vitaminer.
Citera
2024-07-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Hennes senaste reel/stories borde komma med en epelepsivarning. Halvsekundsbilder på kaffekoppar och blomkrukor som rasslar förbi, trodde först appen hängt sig på nåt sätt. Så fruktansvärt amatörmässigt content för någon som försörjer sig på att skapa innehåll, det finns inte en chans att hon ens kollar igenom det hon publicerar. Sån jävla jaja-mentalitet. Får panik på att den här människan ska uppfostra ett barn genom att vara konsekvent och utståla nån typ av lugn och självsäkerhet. Hej och hå.

Skrattade så högt åt detta 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in