2024-07-01, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hogatankar
Ja det är ju helt sinnes vad som handlar! Visst vill man ALLTID handla till barnen men har hon ingen gräns?! Hur mycket kläder använder ungen av allt som köps?
Undra om de får av far och morföräldrar också....? Och HM med Ingen kvalité eller andrahandsvärde..
Och måste bara, hennes top! Fruktansvärd
Toppen och lampan I vardagsrummet är lika färgglada. Inte alls min smak,men det är ju inte jag som ska ha dom

Nej H verkar inte ha någon gräns hur mycket eller ofta hon handlar. Samtidigt som hon i story idag tycker att maten är snordyr. Hon pratar emot sig själv. Köper mycket halv och helfabrikat, mängder med kläder till L.
Jag tycker att hon ska döpa sin IG till Hannas shopping. För det handlar bara ( nästan) om hennes shopping. Vilket jag tycker är helt ointressant. Jag är mest intresserad av vad jag själv handlar och har vänner med barn i min ålder. Så vi brukar tipsa varandra om olika barnkläder och leksaker

Sen tycker jag att det är kul att hon har haft mer video på L. Men för mig är L som vilket barn som helst så det kommer jag att tröttna på. Kommer istället att följa S.L som är min favorit familj. Tycker att hon är mer intressant att följa och hennes barn är superfina.
Senast redigerad av tindraninni 2024-07-01 kl. 17:35.
Citera
2024-07-01, 17:33
Medlem
jag har väldigt svårt att förstå hur man vill ha ett samarbete med tant lila, när skafferiet är full med barnmatsburkar och halvfabrikat.

Rimmar så illa att innan/efter ett sånt samarbete visa upp fullt med
Barnmat.
Citera
2024-07-01, 20:50
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2late4you
jag har väldigt svårt att förstå hur man vill ha ett samarbete med tant lila, när skafferiet är full med barnmatsburkar och halvfabrikat.

Rimmar så illa att innan/efter ett sånt samarbete visa upp fullt med
Barnmat.

Jag tror att företagen enbart kollar antalet följare och sen prånglar ut.
Citera
2024-07-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HogaKusten74
Barnet heter Lara, inte Lars som många skriver. Korr läsa?

I den här tråden är hon döpt till Lars.
Citera
2024-07-01, 21:14
Medlem
Hon handlar kanske så mycket kläder pga hur tråkiga kläderna måste se ut efter tvätt och Hannas sätt att sedan slänga kläderna på torkställningen.

Men helt sjukt hur mycket kläder hon handlar till L. Det är ju en sjuklig mängd och då är jag ändå en person som älskar att handla barnkläder.
Citera
2024-07-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag tror att företagen enbart kollar antalet följare och sen prånglar ut.

Vad jag har förstått så har det även att göra med hur mycket aktivitet det är på kontot. Hur många som tittar, kommenterar och gillar inlägg och storys. Det spelar ju ingen roll hur många följare man har om ingen av dom kollar på något!
Citera
2024-07-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hon handlar kanske så mycket kläder pga hur tråkiga kläderna måste se ut efter tvätt och Hannas sätt att sedan slänga kläderna på torkställningen.

Men helt sjukt hur mycket kläder hon handlar till L. Det är ju en sjuklig mängd och då är jag ändå en person som älskar att handla barnkläder.

Jag försökte räkna hur många outfits det var bara på det dom köpte i Turkiet och fick det till ca 15 st.
Citera
2024-07-01, 21:29
Medlem
Citat:

En anledning till det är nog att hon alltid köper färggranna matchande sets som inte går ihop med nåt annat i garderoben.
Citera
2024-07-01, 21:40
Medlem
Citat:

Jag med! Skillnaden är att jag handlar nästan bara second hand. Dels för eventuella gifter osv är urtvättade och dels för det är löjligt att köpa bebiskläder för 300 kr plagget när de kan ha det bara en månad ibland.
Citera
2024-07-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Det finns klämmisar från 4 månaders ålder också. Allt som säljs innebär inte per automatik att det är bra för barnet eller att man borde ge det bara för att det står en siffra på paketet. Barnmatsindustrin är en enorm av en anledning.
Jupp, barnmatsindustrin hypar verkligen upp den här grejen med att "det är inte farligt att doppa fingret och låta barnet smaka från fyra månader" och säljer hela matburkar som marknadsförs som för 4+ månader. Så små bebisar ska inte ha portioner av mat, och helst bara bröstmjölk/ersättning 🤷‍♀️ Förstår inte varför det är så himla utbrett att börja ge mat och öka portionerna redan vid 4 månader i Sverige när råden har varit helamning (eller ersättning) väldigt länge.
Citera
2024-07-01, 23:35
Avslutad
Haha man ser verkligen på bilderna hur trött hennes man är på allt det här med sociala medier. Han har en sån där "1000 yard stare" i klippet från IKEA. Han vill nog bara ta det lugnt och spela dator men tvingas hela tiden hänga med och shoppa och le för kameran

Undrar hur diskussionerna har gått där hemma: "Ska vi vräka ut hela vårt privatliv på Instagram?"
"Utmärkt idé älskling, nu åker vi och shoppar i lågprisaffär!"
Citera
2024-07-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Haha man ser verkligen på bilderna hur trött hennes man är på allt det här med sociala medier. Han har en sån där "1000 yard stare" i klippet från IKEA. Han vill nog bara ta det lugnt och spela dator men tvingas hela tiden hänga med och shoppa och le för kameran

Undrar hur diskussionerna har gått där hemma: "Ska vi vräka ut hela vårt privatliv på Instagram?"
"Utmärkt idé älskling, nu åker vi och shoppar i lågprisaffär!"

Han är ju mycket mer anonym på hennes IG nu än innan L föddes. Det var ju en annan grej när dom gjorde sin IVF-resa.
Saknar ändå deras testvideos, där var han faktiskt riktigt skojig ibland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in