Citat:
- Ingen kan komma in i Guds rike av egen kraft, bara av Guds nåd.
- Gud avgör vilka som ska få nåden: hur man betedde sig mot de hungriga, törstiga, hemlösa, nakna, sjuka och fängslade. Matt 25:32-46
- Att tro på Jesus är att tro på hans ord och leva efter dem.
Du ser inte motsägelsen i ditt påstående?
Å ena sidan påstår du att INGEN kommer in i Guds Rike i egen kraft, å andra sidan påstår du att det ÄNDÅ finns vissa gärningar i EGEN KAFT som måste göras för att komma in?
Jesus är inte motsägelsefull som du är.
Om du hade läst HELA bibeln och tagit till dig ALLA ord, hade du förstått vad Jesus menade, och till vilka och i vilket sammanhang han riktade orden om gärningarna mot de "hungriga, törstiga, hemlösa, nakna, sjuka och fängslade".
När man rycker delar av Guds ord UR SITT SAMMANHANG, och/eller inte ens förstår sammanhanget för man har inte mödat sig att ta reda på hur det hänger ihop. Ja, då blir det fel och man drar helt fel slutsatser.
Du får helt sonika ta bort ordet NÅD ur din doktrin och hålla dig till att DIN Gud, DIN Jesus, INTE ger nån frälsning av NÅD för den måste förtjänas och alla ord om nåd var bara en lögn.
MIN Gud och MIN Jesus står för sitt ORD och det håller alltid i alla prövningar och tester, MIN Gud, MIN Jesus är en RÄTTFÄRDIG ALLSMÄKTIG Gud och kan inte ljuga eller luras.
För MIN Gud och MIN Jesus har förklarat ALLTING och ALLTET så att jag förstår.