2024-05-02, 10:45
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Faktum är opinionsundersökningarna visar att Biden hade förlorat 2020 med stor marginal om inte FBI och CIA samarbetat med techjättarna för att dölja Hunter Bidens laptopskandal och inplantera den falska iden att laptopen var en rysk påverkansaktion. Det här är elementära fakta. Om du av psykologiska skäl är tvungen att förtränga detta eller är så svagbegåvad att du inte fattar att detta är valfusk så kan jag inte hjälpa dig. Du gillar säkert fascism när du tror att den gynnar din sida men i slutändan kommer du att bli lika rövknullad som alla andra såvida du inte tillhör oligarkiklassen som styr.
Till att börja med så vill jag uppmana dig att uttrycka dig lika respektfullt som jag gör - med andra ord vara en en gentleman snarare än en flåbuse. Detta sagt, så vad det jag efterlyste några belägg för att valfusk förekom i någon avgörande grad i förra presidentvalet där Trump besegrades av demokratetn Biden. Det har du inte gett; du har bara skrivit (lätt förvirrat dessvärre) om någonslags mörkläggningsaktion. Om det kan jag säga att det i en demokrati står det alla fritt att bedriva propaganda i en valrörelse, och det är ju inte alltid så att denna är saklig precis - något vi får leva med. Sedan kan man ju inte dirket säga att Hunter Bidens labtopp blivit mörkad precis - hela nätet flödar ju av denna tingest. Om väljarna är särskillt intresserade är en annan sak.

Sedan vet jag inte var min politiska uppfattning spelar för roll, men låt gå - jag är konservativ katolik och röstade senast på centern.
2024-05-02, 14:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag tror du har fel, jag tror pollsen överskattar stödet för Sven-Yngve även denna gång. Kanske rentav mer nu än de gjorde 2020.
Vad du tror ändrar inget för min misstanke, och min misstanke baserar sig på valen vi haft efteråt.
Och även primärvalen där en Nikke som gett upp för en månad sedan får 16,5% och i ett val endast republikaner kan rösta i.

För vi ser inget i pollsen med dessa saker som är rätt betydande budskap och att republikaner har ett motstånd mot donalds.

Jag kan ha fel, men det finns ett gäng parametrar som pekar på att jag inte har fel heller.
Den som lever får se.
Citat:
Ursprungligen postat av J.F.Sebastian
Jag försöker verkligen hitta tecken på att Trumps bas växer men istället finner jag bara en massa datapunkter som pekar mot det rakt motsatta.

Vad gäller "dubbel-hatarna" eller "Nikki Haley-väljarna" så misstänker jag att de - i själ och hjärta - är svaga för etablissemangshatet. Och då opinionsundersökningarna ska fånga upp dessa med kraftigt ledande frågor så försvinner de i mängden och blandas med övrigt pack som romantiserar otidsenliga republikanska slagord.

Med tiden går det säkert lättare att vaska fram dessa väljare. Jag tvivlar inte på det. Men varför bry sig om att leta efter dem när man vet att republikanerna tänker dränka aggregatorerna med fabricerade beställningsjobb? Den trenden kommer - i vågmästardelstaterna framför allt - fortsätta.

De bakomliggande skälen är simpla och väldigt självklara, jag behöver inte gå in på det nu, men jag anser i varje fall att man inte behöver överanalysera det här, utan väljarna som har markerat mot sitt parti, de kommer inte alla att lägga sin röst på jättebebisen. 90% (eller fler) gör möjligtvis det, men knappast allihop. Det är inte rimligt att tro. Utan flertalet avstår förmodligen från att rösta.
Det är som gör mig så fundersam på pollsen och all denna negativa saker som sker kring republikanerna och hur de verkar skärma sig från donalds.

Och hela detta gör mig rätt frågande, en misstanke är ju bara en misstanke.
Men det är trots allt för många punkter i rörelse här som antyder att de inte vill ha donalds i R.

Och sen ställer mig sig frågan varje gång och varför det inte syns i pollsen, därav min misstanke att de har gått för långt med att göra pollsen riktiga och att de inte riktigt fattat att det är möjligt att pendeln nu svingar åt andra hållet som 2016, då pollsen inte fattade den svingande mot donalds fast hen sade saker som normalt diskvalificerar sig från att bli president.
2024-05-02, 18:59
Medlem
Trump lovar inte att acceptera valresultatet
https://omni.se/trump-lovar-inte-att-acceptera-valresultatet/a/rPLyJa

Går det verkligen att lita på hans löften?
2024-05-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump lovar inte att acceptera valresultatet
https://omni.se/trump-lovar-inte-att-acceptera-valresultatet/a/rPLyJa

Går det verkligen att lita på hans löften?

Ingen kan vara förvånad, är helt orimligt att Trump accepterar ett resultat där han är förlorare. Blir i så fall samma cirkus fyra år till, eller åtminstone så länge han har hälsan.
2024-05-02, 21:33
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Jag försöker verkligen hitta tecken på att Trumps bas växer men istället finner jag bara en massa datapunkter som pekar mot det rakt motsatta.

Vad gäller "dubbel-hatarna" eller "Nikki Haley-väljarna" så misstänker jag att de - i själ och hjärta - är svaga för etablissemangshatet. Och då opinionsundersökningarna ska fånga upp dessa med kraftigt ledande frågor så försvinner de i mängden och blandas med övrigt pack som romantiserar otidsenliga republikanska slagord.

.
Dubbelhatarna stannar nog hemma.
Det gynnar Biden och skadar Trump.
Särskilt i swingstates där demokraterna alltid vinner the popular vote.

Amerikas republikanska fästen är på landsbygden där få bor. Medan demokraterna äger varenda storstad. Oavsett delstatens politiska skick
2024-05-02, 22:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Eftersom du är totalt intellektuellt ohederlig kan du aldrig bli en gentleman. Ditt ljugande visar en total brist på respekt mot dina motdebattörer oavsett om du bara skulle uttrycka dig med vackra hövliga ord.

Du fattar ju egentligen likaväl som jag att demokratin är satt ur spel när underrättelsetjänsterna orkestrerar en lögnkampanj på twitter för att hjälpa en av kandidaterna. Du vet detta, men du vägrar att erkänna det därför att lögnen är på "ditt lags" sida. Samma lag som knullar dig i arslet f ö. En byfåne kan man med gott samvete säga att du är.

Dessutom kan du spara krokodiltårarna och ta en titt på hur dina meningsfränder (klyban, hasse
etc etc) uttrycker sig här på forumet.
Säg mig, vem är det du tror blir imponerad av ditt vulgära språkbruk? Tror du att du ”vinner” en debatt genom att uttrycka dig på oanständigt vis? Det gör du inte! Ta nu några djupa andetag, och skriv ett inlägg utan förolämpningar och fula ord. Jag skall be för dig.

Och i sak så är det naturligtvis inte ”valfusk” att bedriva propaganda, eller ens förtiga eller förvränga fakta - sånt sker i valrörelser; demokratin ”sätts inte ur spel” av detta. Valfusk är att manipulera röstning eller rösträkning genom falska röster, förfalskade röstresultat, påhittade elektorer, och liknande. Republikanerna försökte som bekant detta under förra presidentvalet, men misslyckades embarligen. Något nämnvärt försök till röstfusk från demokraterna förra valet har jag inte hört talas om.

Angående den där datorn skrivs det spaltkilometer om den - fast hur många bryr sig? Inte jag iallafall!
Senast redigerad av Clodius 2024-05-02 kl. 22:28.
2024-05-02, 22:48
Medlem
Jag hittar inte källan just nu men på en gala skall Joe Biden ha räknat upp främlingsfientliga länder och gjorde fadäsen att räkna in Japan där.

Vad betyder detta? Kan Team Biden mildra skadan?
2024-05-02, 22:53
Medlem
Jag har dåligt med tid att följa amerikansk politik. Aftonhorans Wolfgang Hansson påstår idag att stödet för Biden kollapsar och att Trump tar över.

Jag kan själv inte se denna kollaps i mätningarna. Det går faktiskt dåligt för båda kandidaterna. Trump leder men marginalen är inte stor.

Swingstaterna lämnar jag därhän.
2024-05-02, 22:59
Medlem
Tittar man på swing states så leder Trump för närvarande i samtliga enligt RCP average:

Arizona +5,0%
Georgia +3,8%
Michigan +1,2%
Nevada +4,5%
North Carolina +5,4%
Pennsylvania +1,0%
Wisconsin +1,8%

Och om de senaste valen är någon indikation så är ledningen förmodligen ännu större än så för Trump i flera av dessa delstater. Och då har ju ännu inte effekterna av pro-Hamas-kravallerna slagit igenom fullt ut ännu.
2024-05-02, 23:56
Medlem
J.F.Sebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Dubbelhatarna stannar nog hemma.
Det gynnar Biden och skadar Trump.
Särskilt i swingstates där demokraterna alltid vinner the popular vote.

Amerikas republikanska fästen är på landsbygden där få bor. Medan demokraterna äger varenda storstad. Oavsett delstatens politiska skick

HTML-kod:
Dubbel-hatarna = negativt för Trump
Haley-väljarna = negativt för Trump
RFK Jr´s fans  = negativt för Trump

MAGAs slutsats = positivt för Trump

På landsbygden i senaste primärvalet i Pennsylvania bröt Nikki Haley ny mark och charmade till sig bönder. Men jag antar att även det tolkas som att Trump´s bas sväller majestätiskt. Lol.
2024-05-02, 23:58
Medlem
Citat:
HTML-kod:
Dubbel-hatarna = negativt för Trump
Haley-väljarna = negativt för Trump
RFK Jr´s fans  = negativt för Trump

MAGAs slutsats = positivt för Trump

På landsbygden i senaste primärvalet i Pennsylvania bröt Nikki Haley ny mark och charmade till sig bönder. Men jag antar att även det tolkas som att Trump´s bas sväller majestätiskt. Lol.
Intressant! Skulle vara spännande att veta vad Mccooney och Susan Calvin tror också? Några kommentarer?
2024-05-03, 00:46
Medlem
J.F.Sebastians avatar
Fler positiva nyheter för trumpnissarna:
På tisdagen hölls ett special election i New Yorks 26:e kongressdistrikt. Demokraten Timothy Kennedy besegrade sin republikanska motståndare, vilket krympte Republikanernas majoritet i representanthuset till en enda plats. Med alla röster officiellt inräknade, gick en 24% vinst (2020) till en seger på 37%. Det är en positiv svängning med 13% jämfört den senaste stora valcykeln.

Jag vet att det är lätt att avfärda detta val som anekdotisk data, men faktum är att denna, för demokraterna karaktäristiska överprestation, har inträffat i val över hela landet det senaste året. Baserat på de nästan 100 special elections (och andra val) som hållits det senaste året så har demokraterna i genomsnitt vunnit med en marginal på 11%.

https://youtu.be/zJU2FucJV8Y

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in