Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Undersökningarna nu är så bra de kan vara för Trump, med det republikanska konventet som ger partiet uppmärksamhet, mordförsöket som ger sympati, samt Bidens svaga insats i debatten, och osäkerheten om vem som blir demokraternas kandidat. Har svårt att se vad som skulle kunna hända för att Trumps siffror ska förbättras ytterligare, alla som i sin vildaste fantasi skulle kunna rösta på Trump säger nu att de ska göra det när instituten ringer.
Alla dessa faktorer kommer dock inte vara på samma sätt den 5 november, även om vi inte vet exakt hur det kommer se ut.
Det håller jag med om, jag tror att det kommer att vara jämnare när vi närmar oss valdagen. Speciellt om demokraterna tar sig samman och sluter upp bakom Biden och tar död på alla spekulationer om att han ska bytas ut.
Finns säkert en och annan demokrat-väljare som inte svarat "Biden" med förhoppningen att det ska få partiet att byta ut honom. Kanske finns det en och annan republikan-väljare som tvärtom har svarat "Biden" just för att de
inte vill att han ska bli utbytt, även om jag tror dessa är färre.
Om det kommer några månader med hyfsade ekonimi-siffror, om federal reserve gör en räntesänkning i september och lite andra faktorer spelar in som gynnar demokraterna så kan siffrorna möjligtvis bli lite jämnare.