2024-04-29, 19:11
Medlem
CapsLock99s avatar
Real Clear Politics Swingstates
2024-04-29

WISCONSIN
🟥 Trump 49.3% (+1.8)
🟦 Biden 47.5%
.
PENNSYLVANIA
🟥 Trump 48.3% (+0.6)
🟦 Biden 47.7%
.
ARIZONA
🟥 Trump 49.3% (+5)
🟦 Biden 44.3%
.
MICHIGAN
🟥 Trump 46.3% (+1.3)
🟦 Biden 45%
.
NEVADA
🟥 Trump 48.8% (+4.8)
🟦 Biden 44%
.
GEORGIA
🟥 Trump 49.7% (+4)
🟦 Biden 45.7%
.
NORTH CAROLINA
🟥 Trump 48.4% (+5.4)
🟦 Biden 43%
—
Electoral College baserat på RCP:
🟥 Trump 312 (+86)
🟦 Biden 226
2024-04-29, 19:16
Medlem
Idag den 29 april har vi ingen förändring i de sammanvägda pollsen, allt enligt "Fivethirtyeight"...Vi har Trump på 41,8% och Biden på 40,8%. Gapet är endast 1% alltså.

Frågan är vem som bäst mobiliserar väljarna. Det är helt avgörande.
2024-04-29, 19:21
Medlem
CapsLock99s avatar
CNN rapporterar 2024-04-28

Trump ligger kvar på 49% medan Biden tappat från 45 till 43% enligt CNN.

🟥 Trump 49% (49%)
🟦 Biden 43% (45%)

https://www.google.com/amp/s/amp.cnn.com/cnn/2024/04/28/politics/cnn-poll-trump-biden-matchup
2024-04-29, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Idag den 29 april har vi ingen förändring i de sammanvägda pollsen, allt enligt "Fivethirtyeight"...Vi har Trump på 41,8% och Biden på 40,8%. Gapet är endast 1% alltså.

Frågan är vem som bäst mobiliserar väljarna. Det är helt avgörande.
1% ledning säger inte sanningen. Valet avgörs i swingstates och där leder Trump klart. Biden har dock fördelen att han punktmarkerar potentiella väljargrupper och mer eller mindre mutar dem att rösta. Vid ett val utan fusk vinner Trump förstås, men att ett sådant sker är väldigt osannolikt.
2024-04-29, 19:33
Medlem
CapsLock99s avatar
CNN 2024-04-28

Lägger vi till RFK jr mfl i CNN's jämförelse leder Trump med 9 procentenheter.

https://twitter.com/atrupar/status/1784631051316232495

💪 Trump 2024
2024-04-29, 19:43
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
1% ledning säger inte sanningen. Valet avgörs i swingstates och där leder Trump klart. Biden har dock fördelen att han punktmarkerar potentiella väljargrupper och mer eller mindre mutar dem att rösta. Vid ett val utan fusk vinner Trump förstås, men att ett sådant sker är väldigt osannolikt.
Vad menar du? Det har mig veterligen inte förekommit något fusk i amerikanska presidentval som har haft någon betydelse - låt vara att Trump gjorde några klumpiga försök efter förra valet, men det misslyckades ju som bekant.
2024-04-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vad menar du? Det har mig veterligen inte förekommit något fusk i amerikanska presidentval som har haft någon betydelse - låt vara att Trump gjorde några klumpiga försök efter förra valet, men det misslyckades ju som bekant.
Faktum är opinionsundersökningarna visar att Biden hade förlorat 2020 med stor marginal om inte FBI och CIA samarbetat med techjättarna för att dölja Hunter Bidens laptopskandal och inplantera den falska iden att laptopen var en rysk påverkansaktion. Det här är elementära fakta. Om du av psykologiska skäl är tvungen att förtränga detta eller är så svagbegåvad att du inte fattar att detta är valfusk så kan jag inte hjälpa dig. Du gillar säkert fascism när du tror att den gynnar din sida men i slutändan kommer du att bli lika rövknullad som alla andra såvida du inte tillhör oligarkiklassen som styr.
2024-04-29, 20:23
Medlem
Citat:

Det blir ett jämnt och hårt val. Biden ryckte upp sig men nu tycker jag han vacklar igen.

Jag väntar med mina tips.
2024-04-29, 20:34
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Det blir ett jämnt och hårt val. Biden ryckte upp sig men nu tycker jag han vacklar igen.

Exakt vad är jämnt?
Trump leder alla Swingstates med 4-5 procentenheter, historiskt är detta just nu ett mycket ojämnt val. Trump krossar. Biden tappar dessutom stadigt i förtroende hos befolkningen, för att sniffa lägsta nivån för en President i modern tid, även bland demokrater. Biden har idag ingen chans att ta igen detta. Säger du nu "vi får se" så accepterar du att Biden nyttjar valfusk som röstgenerator.

Nämn en President som vänt detta scenario till vinst.
Senast redigerad av CapsLock99 2024-04-29 kl. 20:38.
2024-04-29, 20:36
Medlem
Citat:

Jag har inte heller några tips om hur det kommer att gå. Som Joe Biden själv försa sig 2020 så har det demokratiska historiens bäst organiserade valfusk-organisation till sitt förfogande. Det enda som jag är övertygad om är att Biden inte kommer att vinna utan fusk. Folk jämför hans facit med Trumps och de flesta föredrar Trump.
2024-04-29, 20:44
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Jag har inte heller några tips om hur det kommer att gå. Som Joe Biden själv försa sig 2020 så har det demokratiska historiens bäst organiserade valfusk-organisation till sitt förfogande. Det enda som jag är övertygad om är att Biden inte kommer att vinna utan fusk. Folk jämför hans facit med Trumps och de flesta föredrar Trump.
Låter helt underbart. Hur många procent kommer Biden att fuska sig till?

Kommer de svepa senaten med hjälp av fusk med?
Hoppas det. Så att Biden kan fuska igenom en garantipension för Usas veteraner. Och gratis måltider för alla barn till hemlösa
🙏🏻
2024-04-29, 23:04
Medlem
Djeydjeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Exakt vad är jämnt?
Trump leder alla Swingstates med 4-5 procentenheter, historiskt är detta just nu ett mycket ojämnt val. Trump krossar. Biden tappar dessutom stadigt i förtroende hos befolkningen, för att sniffa lägsta nivån för en President i modern tid, även bland demokrater. Biden har idag ingen chans att ta igen detta. Säger du nu "vi får se" så accepterar du att Biden nyttjar valfusk som röstgenerator.

Nämn en President som vänt detta scenario till vinst.
Joe Biden - 2020. Ja Biden nyttjar valfusk som röstgenerator - so what? Han kommer undan med det. Propagandan är dessutom total, så Biden vann även stort 2020 pga massiva lögner och censur. Ja, Trump skulle vinna i ett mer ärligt val, men vem bryr sig? Det kommer inte vara något ärligt val. Biden kan mycket väl "vinna" över Trump likt diktatorer "vinner" över sina utmanare. Hur kan du vara så självsäker på att Trump vinner officiellt? Det är skillnad på att ha rätt och att få rätt, might is right osv. Övertyga mig gärna om varför "Demokraternas" valfusk och vänsterliberal mediepropaganda inte kommer lyckas den här gången till skillnad från 2020.
Senast redigerad av Djeydjey 2024-04-29 kl. 23:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in