2024-03-17, 11:18
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Vänstern är desperata och kastar sig över vad som helst för att skapa ett nytt narrativ . De formligen tigger om ännu en "6:e januari". De behöver ytterligare en ursäkt för att rensa ut Trump och hans anhängare från internet och motivera ytterligare tyranni.

Ta inte betet, var den balanserade medvetna kraften, då spelar dessa typer ut sig själv och ytterligare nån i din vänkrets vänder till den rätta sidan. Vi har clownerna i ett järngrepp.

Nevada +9
Arizona +5
..mfl
Vad har detta med mitt svar att göra?
GOP har förlorat de 8 senaste valen efter Dobbs decision.
Trump är ett sänke för partiet.
Eller menar du att jag har fel?

Har de lyckats vinna fler val än dnc sedan han varit president?
2024-03-17, 12:19
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Detta inlägg var verkligen inte svar på någonting av det som användaren du citerade skrev,
Klassiskt knep man tar till när man vet att man har förlorat diskussionen.

Svaret på mitt inlägg var ju exakt det du påpekar dvs klassiskt knep när man förlorat diskussionen..

Opinionen ger Trump vinst i USAs val November 2024, detta då flera Swing stater nu ger Trump tummen upp. Det är relevant.

..Inte om någon redan förstörd demokratisk stat konfirmerar att de vill kunna utföra abort i samband med födseln av ett barn osv som i Washington DC. 93% av alla aborter sker innan Vecka 13 i USA, detta gör frågan i det närmsta irrelevant då de flesta stater tillåter detta. Detta är därmed ingen valvinnande fråga.

https://www.axios.com/2022/05/14/abortion-state-laws-bans-roe-supreme-court
2024-03-17, 12:26
Medlem
Citat:
Svaret på mitt inlägg var ju exakt det du påpekar dvs klassiskt knep när man förlorat diskussionen..

Opinionen ger Trump vinst i USAs val November 2024, detta då flera Swing stater nu ger Trump tummen upp. Det är relevant.

..Inte om någon redan förstörd demokratisk stat konfirmerar att de vill kunna utföra abort i samband med födseln av ett barn osv som i Washington DC. 93% av alla aborter sker innan Vecka 13 i USA, detta gör frågan i det närmsta irrelevant då de flesta stater tillåter detta. Detta är därmed ingen valvinnande fråga.

Det svar från dig jag citerade handlade ingenting om inlägget du svarade på, så gör man när man förlorat diskussionen.
2024-03-17, 14:22
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:

Återigen.
Med Donald Trump har GOP förlorat 8 val på raken.
Med Donald Trump uteblev the great red wave i midterms.
Han är en loser. Jag behöver inga polls för att kunna tolka en trend. Det räcker med att se hur hur GOP bara krymper
2024-03-17, 16:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Återigen.
Han är en loser. Jag behöver inga polls för att kunna tolka en trend. Det räcker med att se hur hur GOP bara krymper
Framförallt har sekten absolut ingenting att erbjuda det amerikanska folket!

...enda de har är en trött föredetting till tv-programledare. Som ledde ett direktsänt valfusk och kuppförsök. Lycka till i november med det!
2024-03-17, 20:25
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Återigen.

Ändå skall du i samma tråd (denna) hålla alla skyldiga om de inte håller med dina polls. Hur skall du ha det ?
2024-03-18, 09:44
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ändå skall du i samma tråd (denna) hålla alla skyldiga om de inte håller med dina polls. Hur skall du ha det ?
Nu förstår jag inte?

Jag ställer oftast 2 frågor :accepterar du valresultat?
Accepterar du polls ifall de talar emot ditt önskemål?

Om någon inte klarar av att säga ja till bägge så ignorerar jag bara dem. För min egen sinnesfrid
2024-03-18, 12:43
Medlem
Tittar man på opinionsläget ser det fortsatt gynnsamt ut för den amerikanska demokratin:

RPC average: Trump +1,7%

Läget i swing states:
Pennsylvania:Trump +0,6%
Wisconsin: Trump +1,0%
Michigan: Trump +3,5%
Nevada: Trump +5,6%
Arizona: Trump +5,2%
Georgia: Trump +5,7%
North Carolina: Trump +5,5%

Elektorsröster baserat på nuvarande opinionsläge: Trump 312 - Biden 226

Best case scenario för Biden om han skulle lyckas vända i Pennsylvania och Wisconsin, men då skulle Trump ändå vinna med 283 elektorsröster mot 255.

Best case scenario för Trump är att han även vinner Minnesota, Maine och Virginia (tre stater han ligger mindre än 5% efter Biden) och då skulle vi få 338 mot 200 för Trump.

Vi ska även komma ihåg att Trumps valresultat överträffade opinionsundersökningarna ganska rejält både 2016 och 2020, så jag skulle utifrån det bedöma det som mer sannolikt att Minnesota, Maine och Virginia hamnar i Trump-kolumnen än att Pennsylvania och Wisconsin hamnar i Biden-kolumnen.

Jag tror även att en delstat som Colorado är en möjlig flip för Trump, och New York kommer nog att bli jämnare än vi sett på många år, kanske en marginal på mindre än 10% för Biden.

Med allt detta sagt, valet är förstås på intet sätt avgjort ännu, men klar fördel för Trump här och nu åtminstone.
2024-03-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Tittar man på opinionsläget ser det fortsatt gynnsamt ut för den amerikanska demokratin:

RPC average: Trump +1,7%

Läget i swing states:
Pennsylvania:Trump +0,6%
Wisconsin: Trump +1,0%
Michigan: Trump +3,5%
Nevada: Trump +5,6%
Arizona: Trump +5,2%
Georgia: Trump +5,7%
North Carolina: Trump +5,5%

Elektorsröster baserat på nuvarande opinionsläge: Trump 312 - Biden 226

Best case scenario för Biden om han skulle lyckas vända i Pennsylvania och Wisconsin, men då skulle Trump ändå vinna med 283 elektorsröster mot 255.

Best case scenario för Trump är att han även vinner Minnesota, Maine och Virginia (tre stater han ligger mindre än 5% efter Biden) och då skulle vi få 338 mot 200 för Trump.

Vi ska även komma ihåg att Trumps valresultat överträffade opinionsundersökningarna ganska rejält både 2016 och 2020, så jag skulle utifrån det bedöma det som mer sannolikt att Minnesota, Maine och Virginia hamnar i Trump-kolumnen än att Pennsylvania och Wisconsin hamnar i Biden-kolumnen.

Jag tror även att en delstat som Colorado är en möjlig flip för Trump, och New York kommer nog att bli jämnare än vi sett på många år, kanske en marginal på mindre än 10% för Biden.

Med allt detta sagt, valet är förstås på intet sätt avgjort ännu, men klar fördel för Trump här och nu åtminstone.
Vad skiljer dessa fantasier mot de du spred ut på forumet innan mellanårsvalet? Jag ser nämligen bara önskesiffror som har en knappt befintlig förankring i verkligheten här. Något har förstås mätts, men vad? Inte kan det vara opinionen i alla fall för då hade aldrig GOP:s korrupta pollsters bommat primärvalen så fenomenalt.
2024-03-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ne.o
Vad skiljer dessa fantasier mot de du spred ut på forumet innan mellanårsvalet? Jag ser nämligen bara önskesiffror som har en knappt befintlig förankring i verkligheten här. Något har förstås mätts, men vad? Inte kan det vara opinionen i alla fall för då hade aldrig GOP:s korrupta pollsters bommat primärvalen så fenomenalt.
Vilka fantasier menar du att jag spred ut på forumet innan mellanårsvalet?

Tittar man på opinionsundersökningar kontra valresultat: 2022 generic congressional vote
RCP average: Republicans +2,5%
Final results: Republicans +2,8%

Med andra ord, opinionsundersökningarna underskattade stödet för republikanerna även den gången. Däremot var förstås mellanårsvalet en besvikelse för republikanerna utifrån vad de hade hoppats och förväntat sig i förväg. Jag hade nog själv gissat på att republikanerna skulle få fler än de 222 platser de till slut fick. Men opinionsundersökningarna stämde som sagt ganska bra.
2024-03-18, 16:16
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du har i två inlägg diskvalificerat dig själv från vidare diskussion.

Exakt detta jag var inne på. Vår vän Hasse talar emot sitt föregående inlägg mest hela tiden vilket gör det svårt att förstå vad han egentligen vill. I och för sig inget ovanligt för en vänstervriden som ständigt förlitar sig på känslorna för stunden istället för fakta.

Fakta:

Trump leder i alla stater han vann.
Han leder dessutom i ett stort antal stater han inte vann.
Detta enligt i princip alla opinionsundersökningar.

Trenden är dessutom att han utökar sitt försprång.
Biden kommer därmed få det ytterst svårt att hämta igen detta utan att iscensätta knep ala 2020.
2024-03-18, 18:05
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein

Demokraterna flippade new York 4th district för 3v Sen.
Nu är den solid blue

Har svårt att se att GOP får majoritet i house of Representatives i November

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in