2024-05-03, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Tittar man på swing states så leder Trump för närvarande i samtliga enligt RCP average:

Arizona +5,0%
Georgia +3,8%
Michigan +1,2%
Nevada +4,5%
North Carolina +5,4%
Pennsylvania +1,0%
Wisconsin +1,8%

Och om de senaste valen är någon indikation så är ledningen förmodligen ännu större än så för Trump i flera av dessa delstater. Och då har ju ännu inte effekterna av pro-Hamas-kravallerna slagit igenom fullt ut ännu.

Studentprotesterna är något som potentiellt missgynnar Biden, och gynnar Trump. Frågan är dock om Trumps sätt att hantera sina potentiella nya kompisar är tilltalande:

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/trump-om-campusv%C3%A5ldet-krossa-dem/ar-AA1o1pei?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=ee2ce00d110e4d 3ba1093f0e602aae19&ei=9
2024-05-03, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Tittar man på swing states så leder Trump för närvarande i samtliga enligt RCP average:

Arizona +5,0%
Georgia +3,8%
Michigan +1,2%
Nevada +4,5%
North Carolina +5,4%
Pennsylvania +1,0%
Wisconsin +1,8%

Och om de senaste valen är någon indikation så är ledningen förmodligen ännu större än så för Trump i flera av dessa delstater. Och då har ju ännu inte effekterna av pro-Hamas-kravallerna slagit igenom fullt ut ännu.
Fast enligt cooney och husse som spammar sänder tangentborden så leder ju Biden stort och kommer att vinna i höst?
2024-05-03, 02:20
Medlem
J.F.Sebastians avatar
North Carolina blir en sann nailbiter:
[WaPo] Biden, Democrats push hard to put North Carolina in play

Biden lost the state by just one percentage point in 2020, and his campaign sees a number of factors that could put the state firmly in play this year.

Biden advisers see an opportunity to attract at least some of the nearly 250,000 GOP voters who cast ballots for former South Carolina governor Nikki Haley in the March Republican primary. [...] no Democrat has won North Carolina’s 15 electoral votes since Barack Obama in 2008. Biden lost the state to Trump by nearly 75,000 votes four years ago.

The Biden campaign has spent tens of millions of dollars on television ads in North Carolina. His team expects to have 40 staffers in the state by the end of month and will soon have 11 offices in key counties. In 2020, the campaign did not begin hiring senior staffers until June.

The state’s demographics are trending in a positive direction for Democrats, especially with a surge of college-educated voters, who often favor Democrats. [...] Paul Shumaker, a longtime North Carolina Republican strategist, noted that voter registration over the last four years has increased the most in Wake and Mecklenburg counties, home to Raleigh and Charlotte, where Democrats tend to perform best.
2024-05-03, 07:07
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har dåligt med tid att följa amerikansk politik. Aftonhorans Wolfgang Hansson påstår idag att stödet för Biden kollapsar och att Trump tar över.

Jag kan själv inte se denna kollaps i mätningarna. Det går faktiskt dåligt för båda kandidaterna. Trump leder men marginalen är inte stor.

Swingstaterna lämnar jag därhän.

Nu ljuger du igen. Vi har för bara någon dag sedan i några inlägg konstaterat att Trump leder kraftigt i alla Swingstates och därmed om valet skulle hållas idag tar hem en mycket komfortabel seger.

Arizona +5,0%
Georgia +3,8%
Michigan +1,2%
Nevada +4,5%
North Carolina +5,4%
Pennsylvania +1,0%
Wisconsin +1,8%

Ovan ledning för Trump är dessutom som jag påtalat baserat på många opionsundersökningar som inte är korrekta. CNN mfl tweakar sina opionsundersökningar för Biden.

Summerat: Det går mao mycket bra för Trump som med detta blir President men mycket dåligt för Biden som inte blir President.
Senast redigerad av CapsLock99 2024-05-03 kl. 07:11.
2024-05-03, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Nu ljuger du igen. Vi har för bara någon dag sedan i några inlägg konstaterat att Trump leder kraftigt i alla Swingstates och därmed om valet skulle hållas idag tar hem en mycket komfortabel seger.

Arizona +5,0%
Georgia +3,8%
Michigan +1,2%
Nevada +4,5%
North Carolina +5,4%
Pennsylvania +1,0%
Wisconsin +1,8%

Ovan ledning för Trump är dessutom som jag påtalat baserat på många opionsundersökningar som inte är korrekta. CNN mfl tweakar sina opionsundersökningar för Biden.

Summerat: Det går mao mycket bra för Trump som med detta blir President men mycket dåligt för Biden som inte blir President.

Jag försöker bara finna sanningen. Jag skall studera swingstaterna mer när jag får tid. Men Morgan Hansson i Aftonhoran är "orolig"....
2024-05-03, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleybiden
Fast enligt cooney och husse som spammar sänder tangentborden så leder ju Biden stort och kommer att vinna i höst?
Jo men precis, man får väl beundra deras optimism ändå.
2024-05-03, 11:21
Medlem
klybans avatar
Citat:

Arizona +5,0%
Georgia +3,8%
Michigan +1,2%
Nevada +4,5%
North Carolina +5,4%
Pennsylvania +1,0%
Wisconsin +1,8%

Men vilka polls var vinklade, vi undrar fortfarande.
Eller är det så enkelt att du ljög?(För det är så jag tolka en som vägrar svara på en så enkel fråga.)
Citat:
Jag försöker bara finna sanningen. Jag skall studera swingstaterna mer när jag får tid. Men Morgan Hansson i Aftonhoran är "orolig"....
En sak jag tycker är intressant och det är hur republikaner stor torskar i valen, men i pollsen går jämt.
För det är något som har börjat fascinera mig mer och mer, för man tycker att valen och pollsen borde vara lite närmare varandra.
2024-05-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men vilka polls var vinklade, vi undrar fortfarande.
Eller är det så enkelt att du ljög?(För det är så jag tolka en som vägrar svara på en så enkel fråga.)

En sak jag tycker är intressant och det är hur republikaner stor torskar i valen, men i pollsen går jämt.
För det är något som har börjat fascinera mig mer och mer, för man tycker att valen och pollsen borde vara lite närmare varandra.

Pollsen är aldrig tillförlitliga för det som avgör valet är dels SOFFAN och vem man ogillar mest. Men jag menar inte vi skall bortse från pollsen.
2024-05-03, 12:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Pollsen är aldrig tillförlitliga för det som avgör valet är dels SOFFAN och vem man ogillar mest. Men jag menar inte vi skall bortse från pollsen.
Tänker mer på att de är längre från än vad de brukar vara och då med dessa val R har förlorat på en lång rad nu.

Själv bryr jag mig inte om pollsen än, då de är menlösa idag.
Det är väl först när vi börjar vandra in September som de börjar bli lite intressanta.
2024-05-03, 20:32
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ha ha. Du kan ju inte göra ett utlåtande kring någonting kring valet om du inte blandar in de stater som avgör valet ?

Tycker du mest strular omkring här, för att slutligen alltid konstatera att båda är dåliga eller att det inte går bra för Trump.

Nu har du status. Trump krossar. Hur ställer du dig till detta faktum?
2024-05-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ha ha. Du kan ju inte göra ett utlåtande kring någonting kring valet om du inte blandar in de stater som avgör valet ?

Tycker du mest strular omkring här, för att slutligen alltid konstatera att båda är dåliga eller att det inte går bra för Trump.

Idag ser jag en tendens att Trump ökar och har ledningen sammanvägt enligt Ipsos och Yougov. Saknar ny OU från Bidenvänliga Morning Consult.

Jag har fortfarane inte studerat swingstaterna men du har säkert rätt. Jag återkommer i frågan.
2024-05-03, 21:24
Medlem
Citat:

Japp, Trump krossar. Tar för givet att det är studentprotesterna du menar. Han tar inte direkt emot dem med öppna armar, de som är sura på Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in