2024-05-01, 21:03
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Bidenadministrationens plan är troligen att pro-Hamas protesterna skall gå överstyr så att de kan införa martial law i några nyckel distrikt så att republikanerna inte kommer ut och röstar. George Soros har donerat 15 miljoner dollar till protesterna. Ungefär som Covid och George Floyd förra gången.

Då spelar opinionsundersiffrorna ingen roll.

♥️
Vi får hoppas det.
Nu blev genast ölen framför mig godare.
skål vännen
2024-05-01, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse

♥️
Vi får hoppas det.
Nu blev genast ölen framför mig godare.
skål vännen
Stackare, har du börjat dricka också när du sitter och dillar med dig själv på internet?

Du lär dig aldrig av dina misstag men om du tror att USA inte kommer att se civil oro påhejad av pressen och demokraterna så har du helt fel som vanligt. BLM-protesterna 2020 kommer att framstå som ett Buddhistmöte i jämförelse.
2024-05-01, 21:15
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Stackare, har du börjat dricka också när du sitter och dillar med dig själv på internet?

Du lär dig aldrig av dina misstag men om du tror att USA inte kommer att se civil oro påhejad av pressen och demokraterna så har du helt fel som vanligt. BLM-protesterna 2020 kommer att framstå som ett Buddhistmöte i jämförelse.
Jag tar en öl just nu ja. Och nej. Inget talar för att DementiaJTrump kommer att vinna i november.

Nu uttrycker jag bara en önskning men ifall demokraterna ska börja hindra republikanerna från att rösta så bör de göra det i distrikt med lågt deltagande.
Att hindra folk i Montana ger bara 1-2 electoral votes har jag för mig.

Att hindra folk i west Texas ger minst 5.

Det gäller för sleepy Joe att agera strategiskt nu. Särskilt eftersom han har alzheimers och ett amfetamin missbruk och gillar småpojkar.

Skämt åsido. Allt talar för att joe biden vinner i november.

Han har precis öppnat 45 väljarkontor i Wisconsin enbart. BigDon har 0. Allt styrs från palm beach därför att pengarna är slut.
2024-05-01, 21:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Fast för Trump är det inte ett problem, hans väljarbas ser inte Israels agerande som något dumt. Unga som hade kunnat rösta på demokraterna gör det dock. Och med ett val som ser ut att bli svinigt jämt har Biden inte råd att tappa röster.
Nu pratar jag om hela kedjan, och där har donalds en betydande roll.också, men sen försöker vissa låtsas bort denan delen.
Dock tror jag inte donalds part i detta kommer synas direkt på pollsen.
2024-05-01, 23:07
Medlem
Studenprotester som slåss ned. Studentprotester som är pro-Hamas.

Trumps väljare bryr sig inte.

Nej det är Biden som är illa ute. Får han inte ungdomarna, utan dom väljer att stanna hemma, då är han förmodligen körd.

Detta blir svårt för Biden, hur skall han kunna blidka dessa ungdomar som är "vänster" och samtidigt hålla sig väl med Israel-lobbyn?

Teamet bakom Biden är tvungna att finna en lösning.
2024-05-02, 00:22
Medlem
J.F.Sebastians avatar
Teamet bakom Trump är tvungna att finna en lösning på "kvinnoproblemet":
Nearly half of all U.S. reproductive-age women live in states where abortion is either completely banned or banned after 6 weeks.

https://twitter.com/SteveRattner/status/1785776365284831612
2024-05-02, 03:59
Medlem
J.F.Sebastians avatar
LOL.
@realDonaldTrump

So bad that FoxNews puts RFK Jr., considered the dumbest member of the Kennedy Clan, on their fairly conservative platform so much. Competitive networks don't want anything to do with him...Republicans, don't waste your precious vote on this phony Liberal Activist.
2024-05-02, 04:52
Medlem
J.F.Sebastians avatar
Följer vi trumpnissarnas egna logik så ska vi egentligen plussa på Bidens polls.

Med 5-10% eller?
[Politico] RFK Jr. is all over conservative media. Trump’s camp is concerned.

Kennedy has also taken on championing one of Trump’s top policy issues: closing the U.S. border. That’s in addition to questioning the legitimacy of the charges brought against rioters at the Jan. 6, 2021, riot at the Capitol, a cohort who Trump has praised and suggested he would pardon. [...] “No one is worried that Kennedy is on Trump’s radar,” a person familiar with the Kennedy campaign said, adding it’s seen as free advertising.
2024-05-02, 07:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Soros är ju instrumental i finansieringen av Bidens kassa samt har under lång tid via bla Open Society finansierat andra nyckelval i USA.

George Soros är har judisk härkomst men i nån form nazistsympatisör då han i unga år hjälpte Nazister under WWII. Denne man har verkligen ställt till det för många länder och man kan fråga sig varför. Ondska personifierad.

Fd ordförande Lord Molloch Brown för röstnings maskinerna i USA Smartmatic, är numera Ordförande i George Soros Open Society.

Molloch
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mark_Malloch_Brown

Smartmatic
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Smartmatic
Är det inte bättre du svarar på vilka polls som är vinklade istället?
Än komma med konspirationer om saker som saknar betydelse för pollsen?
Citat:
Ursprungligen postat av J.F.Sebastian
Följer vi trumpnissarnas egna logik så ska vi egentligen plussa på Bidens polls.

Med 5-10% eller?
[Politico] RFK Jr. is all over conservative media. Trump’s camp is concerned.

Kennedy has also taken on championing one of Trump’s top policy issues: closing the U.S. border. That’s in addition to questioning the legitimacy of the charges brought against rioters at the Jan. 6, 2021, riot at the Capitol, a cohort who Trump has praised and suggested he would pardon. [...] “No one is worried that Kennedy is on Trump’s radar,” a person familiar with the Kennedy campaign said, adding it’s seen as free advertising.
Personligen misstänker jag pollsen har samma problem som 2016, fast tvärtom och att pollsen idag inte riktigt greppar att det finns ett direkt ogillande nu istället mot donalds, men att utåt vid förfrågan inte berättar detta i sina svar.
2024-05-02, 07:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.F.Sebastian
LOL.
@realDonaldTrump

So bad that FoxNews puts RFK Jr., considered the dumbest member of the Kennedy Clan, on their fairly conservative platform so much. Competitive networks don't want anything to do with him...Republicans, don't waste your precious vote on this phony Liberal Activist.
Blir lite komik när robbans motståndare i republikanerna rycker ut till hjälp för robban.
Kan det vara för pollsen har berättat att donalds inte har någon fördel av han?
2024-05-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Personligen misstänker jag pollsen har samma problem som 2016, fast tvärtom och att pollsen idag inte riktigt greppar att det finns ett direkt ogillande nu istället mot donalds, men att utåt vid förfrågan inte berättar detta i sina svar.
Jag tror du har fel, jag tror pollsen överskattar stödet för Sven-Yngve även denna gång. Kanske rentav mer nu än de gjorde 2020.
2024-05-02, 10:00
Medlem
J.F.Sebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag försöker verkligen hitta tecken på att Trumps bas växer men istället finner jag bara en massa datapunkter som pekar mot det rakt motsatta.

Vad gäller "dubbel-hatarna" eller "Nikki Haley-väljarna" så misstänker jag att de - i själ och hjärta - är svaga för etablissemangshatet. Och då opinionsundersökningarna ska fånga upp dessa med kraftigt ledande frågor så försvinner de i mängden och blandas med övrigt pack som romantiserar otidsenliga republikanska slagord.

Med tiden går det säkert lättare att vaska fram dessa väljare. Jag tvivlar inte på det. Men varför bry sig om att leta efter dem när man vet att republikanerna tänker dränka aggregatorerna med fabricerade beställningsjobb? Den trenden kommer - i vågmästardelstaterna framför allt - fortsätta.

De bakomliggande skälen är simpla och väldigt självklara, jag behöver inte gå in på det nu, men jag anser i varje fall att man inte behöver överanalysera det här, utan väljarna som har markerat mot sitt parti, de kommer inte alla att lägga sin röst på jättebebisen. 90% (eller fler) gör möjligtvis det, men knappast allihop. Det är inte rimligt att tro. Utan flertalet avstår förmodligen från att rösta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in