Citat:
Ursprungligen postat av
CapsLock99
Det är du som ljuger, konstant dessutom.
23% är nu, 2024.
2020, Trump fick väl nånstans 12-14% black Americans. Största minoriteten 2020 var latinos.
Alla grupperna ökar kraftigt 2024 och är kanske den största anledningen till Trumps vinstchanser.
Du har helt rätt!
Att en republikansk presidentkandidat lyckas få så stort stöd bland minoriteter i kombination med det ovanligt stora stödet bland unga väljare kan bara leda till vinst (om valet går hyfsat schysst till).
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-hasse
Roe v wade garanterar att Trump inte vinner.
Han har retat upp merparten av USAs kvinnor och GOP har aldrig kunnat få suburban women eller college educated women att rösta på dem.
Blir en enkel seger för Biden i november.
Argumentet att Trump skulle förlora p.g.a. abortfrågan håller jag inte alls med om. Många kvinnor är helt mot abort och de allra flesta amerikaner, kvinnor som män, är för någon form av gräns när det kommer till abort, exempelvis 12-16 veckor. Detta visar opinionsundersökningar tydligt. Opinionsundersökningar visar också att abortfrågan är långt ifrån den viktigaste frågan för väljare överlag. Den i särklass viktigaste frågan enligt väljare är invasionen vid den södra gränsen. Väldigt få håller alltså med demokrater som vill tillåta abort upp till födseln (och i vissa fall även efter födseln). Trump är dessutom relativt liberal när det kommer till abort, han tycker som de flesta amerikaner att det ska vara tillåtet upp till en viss graviditetsvecka. Demokraterna kommer dock tveklöst att försöka spela abort-kortet.
Faktum är att Trump har bättre vinstchanser i år än han hade i de två senaste valen.
---
Angående betting som några har nämnt så vann jag några tusenlappar när Trump vann valet 2016. Men jag gillar inte längre att betta på politik, det är så mycket fulspel och oklarheter gällande odds-spel inom just politik. Däremot kan man se bettingsajternas odds som en fingervisning om hur presidentkandidaterna ligger till. Just nu är Trump stor favorit enligt Unibet med 1.85 i odds mot Bidens 2.75.