Citat:
Ursprungligen postat av
Intensivtklok
Du var mig en rolig en...
Jag tycker Trump är en katastrof av gigantiska mått och jag tycker att Biden är en stofil. Det är dessa två kandidater som valet kommer att stå emellan. Så enkelt är det.
Att du talar om en annan kandidat visar bara att du inte hur det fungerar i det stora landet i väster. De borde, enligt mitt förmenande, ha ett helt annat och mer rättvist valsystem, men nu har de vad de har och inget kommer att ändras inför detta val i alla fall.
Hur kan jag, som bor i Sverige, vara ett regimtroll för något som händer i USA?
Det är inte alls så enkelt, men din mäster-media eller instruktioner säger det så då säger du också det.
Eller så har jag fel och du kanske inte alls är något regimtroll - då får jag väl be om ursäkt men på det sätt jag sett du skrivit i andra ämnen gör så är det det intrycket jag fått i alla de "stora ämnena" som jag sett dig skriva i... du kanske ska mixa upp din taktik lite och vara lite mindre förutsägbar.
Oavsett om jag har rätt eller fel i det, fortsätt, det är lite underhållande att se.
Det verkar som att denna tredje kandidat, ligger jämt i undersökningar bland yngre än 45, och till och med leder mellan de yngre än 30 - samt att denne plockar mark med ganska stora steg, ca 1% i månaden verkar det som med runt 9 månader kvar - och vem vet vad för lyft det kan få på vägen. (men ska söka lite mer och se hur det är sen, hur mycket han fått i undersökningar månad för månad) men vilket gör han relevant att nämna, särskilt med sitt namn.
Många som inte varit intresserade att rösta tidigare kommer överväga att rösta på rfk jr över Biden och Trump ju mer utrymme han får på plattformarna omkring, även om massmedia försöker smutskasta honom och stänga ute honom, gärna ta saker ur kontext, enbart ge korta intervjuer/inslag om något alls, för att inte mna censuren av hans konton under clowndemin så är det många podcasters som gärna ställer upp och ger han en plattform där han kan sitta och tala, lyssna eller svara på frågor.
Och det dyker upp på nya podcasts hela tiden så han verkar jobba på flitigt.
När det når ut via klipp på twitter, TikTok, youtube, Instagram, och andra sociala medier utöver podcasten i sig så finns det en väg till att nå tillräcklig publik i usa för att gå jämt upp med de två huvudkandidaterna från de blåa och röda, från ett nytt parti, och kanske t.o.m. vinna.
Han gick nämligen ifrån demokraterna för en tid sedan för att han ansåg att de är dåligt översatt, under belägring av storföretagen eller mer exakt "corporate capture" som han kallar det.
Om eller när han plockar några % till kommer det vara svårt för stormedia att inte ge han mer utrymme och så får vi se hur det blir...
Jag vet inte hur debatterna funkar i usa riktigt, eller när de börjar, eller om biden ens kommer ställa upp(?), Eller Trump med för den delen, men antar att mallen är lika som här - kraftigt begränsad tid, modererat från köpt eller vältränad tredje part, osv.
för inte finns det några resurser från storföretags/regimmedia att ha långtidsintervjuer och liknande enligt storfinansen, nej nej, sånt har bara enskilda podcasters och luffare råd med.