2024-03-21, 18:47
Medlem
Follow the money.
Enligt nästan alla bettingfirmor är Trump skyhög favorit.
https://www.covers.com/politics/us-election-betting-odds
2024-03-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Follow the money.
I USA är det ju så också att man vinner inte på grund av att man får en majoritet i USA. Det som betyder något är vem som vinner vågmästarstaterna. De flesta stater är klara från början i princip.
Trump leder i opinionsundersökningarna i alla vågmästarstater och om det här håller sig så kommer han vinna stort.
2024-03-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du var mig en rolig en...

Jag tycker Trump är en katastrof av gigantiska mått och jag tycker att Biden är en stofil. Det är dessa två kandidater som valet kommer att stå emellan. Så enkelt är det.
Att du talar om en annan kandidat visar bara att du inte hur det fungerar i det stora landet i väster. De borde, enligt mitt förmenande, ha ett helt annat och mer rättvist valsystem, men nu har de vad de har och inget kommer att ändras inför detta val i alla fall.

Hur kan jag, som bor i Sverige, vara ett regimtroll för något som händer i USA?

Det är inte alls så enkelt, men din mäster-media eller instruktioner säger det så då säger du också det.
Eller så har jag fel och du kanske inte alls är något regimtroll - då får jag väl be om ursäkt men på det sätt jag sett du skrivit i andra ämnen gör så är det det intrycket jag fått i alla de "stora ämnena" som jag sett dig skriva i... du kanske ska mixa upp din taktik lite och vara lite mindre förutsägbar.

Oavsett om jag har rätt eller fel i det, fortsätt, det är lite underhållande att se.

Det verkar som att denna tredje kandidat, ligger jämt i undersökningar bland yngre än 45, och till och med leder mellan de yngre än 30 - samt att denne plockar mark med ganska stora steg, ca 1% i månaden verkar det som med runt 9 månader kvar - och vem vet vad för lyft det kan få på vägen. (men ska söka lite mer och se hur det är sen, hur mycket han fått i undersökningar månad för månad) men vilket gör han relevant att nämna, särskilt med sitt namn.

Många som inte varit intresserade att rösta tidigare kommer överväga att rösta på rfk jr över Biden och Trump ju mer utrymme han får på plattformarna omkring, även om massmedia försöker smutskasta honom och stänga ute honom, gärna ta saker ur kontext, enbart ge korta intervjuer/inslag om något alls, för att inte mna censuren av hans konton under clowndemin så är det många podcasters som gärna ställer upp och ger han en plattform där han kan sitta och tala, lyssna eller svara på frågor.

Och det dyker upp på nya podcasts hela tiden så han verkar jobba på flitigt.

När det når ut via klipp på twitter, TikTok, youtube, Instagram, och andra sociala medier utöver podcasten i sig så finns det en väg till att nå tillräcklig publik i usa för att gå jämt upp med de två huvudkandidaterna från de blåa och röda, från ett nytt parti, och kanske t.o.m. vinna.

Han gick nämligen ifrån demokraterna för en tid sedan för att han ansåg att de är dåligt översatt, under belägring av storföretagen eller mer exakt "corporate capture" som han kallar det.

Om eller när han plockar några % till kommer det vara svårt för stormedia att inte ge han mer utrymme och så får vi se hur det blir...

Jag vet inte hur debatterna funkar i usa riktigt, eller när de börjar, eller om biden ens kommer ställa upp(?), Eller Trump med för den delen, men antar att mallen är lika som här - kraftigt begränsad tid, modererat från köpt eller vältränad tredje part, osv.

för inte finns det några resurser från storföretags/regimmedia att ha långtidsintervjuer och liknande enligt storfinansen, nej nej, sånt har bara enskilda podcasters och luffare råd med.
Senast redigerad av UpTop 2024-03-21 kl. 19:05.
2024-03-21, 19:04
Medlem
Jag är överraskad att inte Trump vann förra valet. Lyckades Dems skapa en flock som poströstade mot Trump eller är Dems så "smarta" att varje poströst är värd 2 gånger mer för Biden?

Kalla in PostNord som kontrollanter.
2024-03-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Follow the money.
Alla bettingfirmor hade Clinton som favorit långt in på valnatten, trots att opinionsundersökningarna visade på ledning för Trump.

Don't throw good money after bad.
2024-03-21, 19:08
Medlem
Tradens avatar
Kolla på ett Biden-event och jämför antalet supporters med Trump som fyller fotbollsarenor på nolltid.

https://youtube.com/shorts/hQqeuwc9d0A?si=alUmSNG8WkTWO-wE

Bidens enda chans att vinna är som vanligt att Bidens döda mormor får rösta, en sisådär 400000 gånger

Folket är på Trumps sida men Biden har eliten med sig i ryggen, det ska man inte underskatta..
2024-03-21, 19:13
Medlem
Tror Trump kommer vinna, även om jag inte stöder det.
2024-03-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Kolla på ett Biden-event och jämför antalet supporters med Trump som fyller fotbollsarenor på nolltid.

Bidens enda chans att vinna är som vanligt att Bidens döda mormor får rösta, en sisådär 400000 gånger

Folket är på Trumps sida men Biden har eliten med sig i ryggen, det ska man inte underskatta..

Elit hit och dit.
Det är samma sak. Biden har en massa människor med pengar och inflytande bakom sig.
Trump har en massa människor med pengar och inflytande bakom sig.
Så dumt när folk går på narrativet att Trump skulle vara någon form av folkets man som kommet in från gatan. En miljardär som spelat politiska och affärsmässiga spel i 50 år innan han valde att sikta på presidentposten.
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-03-21 kl. 19:29.
2024-03-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Alla bettingfirmor hade Clinton som favorit långt in på valnatten, trots att opinionsundersökningarna visade på ledning för Trump.

Don't throw good money after bad.
Nej opinionsundersökningarna pekade inte på en seger för Trump. Kom ihåg att LA times hade en undersökning som tydde på en Trump-seger. Alla andra i stort sätt spådde seger för Clinton.Kom ihåg att andra medier kallade opionsundersökningen i LA times för fake news. Nästan inga trodde på Trump-seger
https://www.scientificamerican.com/article/why-polls-were-mostly-wrong/
2024-03-21, 19:29
Medlem
Citat:

Är du säker på att Trump inte har eliten med sig i ryggen med? Han kanske spelar "tillräckligt med boll" för att översätta ett amerikanskt uttryck.

Tänk om mycket av det som sker med rättegångar och annat är ett stort skådespel det med.

Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Elit hit och dit.
Det är samma sak. Biden har en massa människor med pengar och inflytande bakom sig.
Trump har en massa människor med pengar och inflytande bakom sig.
Så dumt när folk går på narrativet att Trump skulle vara någon form av folkets man som kommet in från gatan. En miljardär som spelat politiska och affärsmässiga spel i 50 år innan han valde att sikta på presidentposten.
Tvåa på den pucken..
2024-03-21, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Trump har dessutom lyckats lura alla att "han är den enda ärliga" och alla andra är "etablissemanget."
Hans rådgivare är för sjutton Roger Stone...Ärlig my ass.
Han började sin kampanj 2016 med att för alltid sänka nivån på argumentationsteknik i sådana debatter.
Som celebrity roaster är han kung, men politik på den nivån borde inte handla om vem som får publiken att skratta. Hur jäkla svårt kan det vara för jenkarna att leta upp en kandidat på kanske 50-55 år som är demokrat, men konservativ och värnar lag och ordning. De har 400 miljoner invånare.

Gissar att dom relativt unga, kompetenta människorna med substans mellan öronen är smarta nog att hålla sig borta från politiken.
2024-03-21, 19:56
Medlem
Citat:

Om du tänker till lite så är det Biden som folk med sig i ryggen. Men de visar det på ett helt annat sätt än att stå och skräna. Att rösta är vad som gäller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in