2023-09-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Nei, ikke at det var med sikkerhet. Jeg har bare hørt om Golfen til ei dame som står på ØH's adresse, at det sannsynligvis er "taggerbilen". Men det forandrer ikke resonnementet mitt, slik egentlig.

Er det ikke ØH sin golf? Han har kjørt den en god stund.
Citera
2023-09-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Spørsmålet er jo hva som fikk disse folkene til å slutte med hærverket i et helt år, for så
å skambanke JH og kjøre på for fullt helt frem til han ble drept. Noe må ha trigget denne
siste runden, tenker jeg. Hvor mange anmeldelser har JH levert, og når har det skjedd?
Såvidt jeg har skjønt så tok ikke politiet noen av anmeldelsene til følge.

Jeg tenker at uavhengig av økonomisk motiv eller ei, må disse MGM ha følt på en mindreverdighetskompleks rundt en fyr som JAH som for mange kan virke ganske cocky.
Vi snakker om en fyr som ettersigende gjorde det bra med livet utad, jobb og karriere på SoMe. Det kan være nok til at enkelte følte forakt, og da spesielt om de følte seg satt i en posisjon der de ble til det sorte fåret og kastet under bussen.

Så kan man jo spekulere i om det var økonomisk motiv eller ikke, men for meg høres det nesten ut som om det var en besettelse av denne mannen som førte til denne trakasseringen og hans død.

Hvorvidt JAH hadde ærlige hensikter med alt han gjorde eller sa, er ikke godt å si. Det får man kanskje svar på etterhvert. Han var vel kanskje ikke mors beste barn bestandig sett fra historikk.
Citera
2023-09-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Copy paste for oss som ikke abonnerer?😇

Man må kunne anta at det blir flere pågripelser. Det er grunn til å tro at flere enn de tre som nå er siktet kan ha hatt en rolle i drapet, sier politiinspektør Odd Schei Kostveit til Ringerikes Blad tirsdag ettermiddag
Kan du si noe om relasjonen mellom de tre pågrepne og Jonas?

– Det vi etterforskningen forsøke å avdekke, om det er en relasjon, og eventuelt hvilken. Vi kjenner til disse personene, men jeg kan ikke si noe om det nå.

Politiet legger til grunn at Jonas Henriksen trodde han var ved hytta ved Nes i Ådal på et arbeidsoppdrag, men at det ikke var et reelt oppdrag.

+ at de ønsker ikke på bekrefter ar han ble skutt
Citera
2023-09-26, 20:26
Medlem
Det kan da være noe i det ryktet om at mgm3 kjørte mgm1 til hytta...

Etter hva jeg har hørt så har begge de to politiet og tystere øverst på hat-lista, så jeg tviler på at mgm3 vil samarbeide noe særlig han heller. Informasjonen mgm2 sitter på er nok lettere å få tak i for politiet.
Citera
2023-09-26, 20:29
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Er det ikke ØH sin golf? Han har kjørt den en god stund.
Takk for info Det vet du helt sikkert mye bedre enn meg. Det jeg las et sted (her i tråden) var at Golf'en var registrert på L*ne H*lmsen (som har samme bostedsadresse som ØH).
Citera
2023-09-26, 20:29
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, det er også et viktig moment i saken at JH sannsynligvis visste at noen stod ham etter livet siden
han valgte å skjule seg. Derfor har jeg også litt vanskelig for å tro at han lot seg lure av et fiktivt
oppdrag slik politiet antyder. Jeg ser ikke helt for meg hvordan disse folkene skal ha klart å presentere
et troverdig oppdrag som fikk JH til å dra opp til den hytta alene.

Han må nesten ha visst at han var i livsfare, og han har nok også visst hvorfor. Hadde dette bare
vært rent stuk, hadde han ikke holdt ting så skjult for selv sine nærmeste venner.

Har skrevet dette flere ganger enn nødvendig, så beklager at det dukker opp igjen og igjen, men jeg er fortsatt overbevist om at målet med taggingen var å skremme Jonas nok til å sende han opp i skogen.

1. Tagging
2. "Nå begynner det å bli ekstra alvorlig her/dårlig tid"
3. Tilby enten møte med folka for å ordne opp i ting once and for all, eller for våpenkjøp for selvforsvar.

Jeg klarer ikke innbille meg noen annen måte de kunne lurt han opp dit på, ihvertfall ikke alene. Hvis møte kan det raskt forklares hvorfor han må møte opp alene. Hvis våpenkjøp ville han nok holdt det hemmelig. Eller til og med bare truet han.

Falskt jobboppdrag? Hva skulle det stått der? "Kom og se på hytta vår, men kun Jonas plis!" Da drar han ihvertfall ikke opp alene. Langt uti skogen rett etter en haug med "Tyster-Jonas"-tagging? Hadde ihvertfall advart noen på forhånd.
Senast redigerad av Was. 2023-09-26 kl. 20:31. Anledning: typo
Citera
2023-09-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marje
Man må kunne anta at det blir flere pågripelser. Det er grunn til å tro at flere enn de tre som nå er siktet kan ha hatt en rolle i drapet, sier politiinspektør Odd Schei Kostveit til Ringerikes Blad tirsdag ettermiddag
Kan du si noe om relasjonen mellom de tre pågrepne og Jonas?

– Det vi etterforskningen forsøke å avdekke, om det er en relasjon, og eventuelt hvilken. Vi kjenner til disse personene, men jeg kan ikke si noe om det nå.

Politiet legger til grunn at Jonas Henriksen trodde han var ved hytta ved Nes i Ådal på et arbeidsoppdrag, men at det ikke var et reelt oppdrag.

+ at de ønsker ikke på bekrefter ar han ble skutt

Finner ikke noe om at det ikke var ett uhell?
Citera
2023-09-26, 20:34
Medlem
Citat:
Finner ikke noe om at det ikke var ett uhell?
"SISTE: –⁠ Vi tror ikke at drapet var et uhell" sto i den teksten på forsiden på ringblad.no som leder til den artikkelen.
Citera
2023-09-26, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
Har skrevet dette flere ganger enn nødvendig, så beklager at det dukker opp igjen og igjen, men jeg er fortsatt overbevist om at målet med taggingen var å skremme Jonas nok til å sende han opp i skogen.

1. Tagging
2. "Nå begynner det å bli ekstra alvorlig her/dårlig tid"
3. Tilby enten møte med folka for å ordne opp i ting once and for all, eller for våpenkjøp for selvforsvar.

Jeg klarer ikke innbille meg noen annen måte de kunne lurt han opp dit på, ihvertfall ikke alene. Hvis møte kan det raskt forklares hvorfor han må møte opp alene. Hvis våpenkjøp ville han nok holdt det hemmelig. Eller til og med bare truet han.

Falskt jobboppdrag? Hva skulle det stått der? "Kom og se på hytta vår, men kun Jonas plis!" Da drar han ihvertfall ikke opp alene. Langt uti skogen rett etter en haug med "Tyster-Jonas"-tagging? Hadde ihvertfall advart noen på forhånd.

Slik jeg forstår det, så dro han på på jobb hver dag, og det var helt normalt og gjøre slike oppdrag alene. Likevell om han ikke likte alt styret som skjedde og tok noen forhåndsregler, så tror jeg ikke han satt under ett bord og skalv av dødsangst dagen lang
Citera
2023-09-26, 20:38
Medlem
Bibss avatar
Citat:

Etter hva jeg har hørt så har begge de to politiet og tystere øverst på hat-lista, så jeg tviler på at mgm3 vil samarbeide noe særlig han heller. Informasjonen mgm2 sitter på er nok lettere å få tak i for politiet.
Forstår litt dette med antipatien noen har mot politiet, egentlig. Ser for meg, som det var beskrevet i en sak, hvordan de skal ha "skallet" politifolk i brystet osv. Politiet har tendens til ganske lav terskel for bruk av vold, enda de gjerne er i overtall i de fleste situasjoner. Og når "vanlige" folk kommer i situasjoner der man blir fysisk redd (for politiet feks.), så kan man reagere på så mange mulige måter. Og da er jo politiet svært raske med å melde noen for vold mot tjenestemann. Enda det er kanskje svært lite fysisk kontakt det har vært snakk om.
Edit: Dette med å skalle politiet i brystet. At en av desse ble tiltalt for å gjøre det. Sett at man er veldig redd da, kanskje rusa/ paranoid. Og politiet har spent fast hender og føtter. Da er det fort gjort å få panikk. Eneste man faktisk kan bevege da, er hodet evt. Ps. Jeg kjenner selvsagt ingen detaljer om akkurat denne situasjonen. Men eneste logiske forklaringen jeg har på å skalle politi i brystet. Enten det, er så er man veldig kortvokst i forhold til vedkommende politi :P
Senast redigerad av Bibs 2023-09-26 kl. 20:50.
Citera
2023-09-26, 20:39
Medlem
Citat:

Politiet kommer til å påstå at alle andre har tystet, de kommer til å late som om de har alt de trenger for å låse dem opp for alltid osv.

Jeg bare vet ikke hvor tøff denne trioen er, er noen av de egentlig villig til å sone en lang forvaringsdom for kompiser som allerede har tystet på de? langt mellom tøffe sitat-bilder på facebook, litt sucker-punching på byen og hissy fits mot politi i narkorus, og det å få en lang forvaringsdom slengt i trynet.

Jeg kunne vært tilbøyelig til å tro at en enkelt av de hadde holdt kjeft men nå som politiet kan rykke og nappe med alle tre tviler jeg egentlig.
Citera
2023-09-26, 20:47
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Slik jeg forstår det, så dro han på på jobb hver dag, og det var helt normalt og gjøre slike oppdrag alene. Likevell om han ikke likte alt styret som skjedde og tok noen forhåndsregler, så tror jeg ikke han satt under ett bord og skalv av dødsangst dagen lang

Jonas er én ting, men nå tenkte jeg også på de som faktisk lurte han opp dit. Joda, kan være de kjente til bedriften hans godt nok og at han alltid dro solo, men ser for meg at de ville være ganske sikker på at han faktisk dro dit alene uten å informere andre om det.

Seff, kan være de bare var "heldige" og egentlig var klar for å stikke av hvis flere møtte opp. Men jeg føler det må ha vært noe bedre planlagt. Gutta virker ikke nødvendigvis så smarte, men med mindre de var klar til å kverke flere folk virker det bare merkelig at de bare bestilte et oppdrag. Går alltid an å spore opp sånne ting. Det er ikke like lett om vi snakker om et litt "hemmeligere" møte på forhånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in