Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Ja, det er også et viktig moment i saken at JH sannsynligvis visste at noen stod ham etter livet siden
han valgte å skjule seg. Derfor har jeg også litt vanskelig for å tro at han lot seg lure av et fiktivt
oppdrag slik politiet antyder. Jeg ser ikke helt for meg hvordan disse folkene skal ha klart å presentere
et troverdig oppdrag som fikk JH til å dra opp til den hytta alene.
Han må nesten ha visst at han var i livsfare, og han har nok også visst hvorfor. Hadde dette bare
vært rent stuk, hadde han ikke holdt ting så skjult for selv sine nærmeste venner.
Har skrevet dette flere ganger enn nødvendig, så beklager at det dukker opp igjen og igjen, men jeg er fortsatt overbevist om at målet med taggingen var å skremme Jonas nok til å sende han opp i skogen.
1. Tagging
2. "Nå begynner det å bli ekstra alvorlig her/dårlig tid"
3. Tilby enten møte med folka for å ordne opp i ting once and for all, eller for våpenkjøp for selvforsvar.
Jeg klarer ikke innbille meg noen annen måte de kunne lurt han opp dit på, ihvertfall ikke
alene. Hvis møte kan det raskt forklares hvorfor han må møte opp alene. Hvis våpenkjøp ville han nok holdt det hemmelig. Eller til og med bare truet han.
Falskt jobboppdrag? Hva skulle det stått der? "Kom og se på hytta vår, men kun Jonas plis!" Da drar han ihvertfall ikke opp alene. Langt uti skogen rett etter en haug med "Tyster-Jonas"-tagging? Hadde ihvertfall advart noen på forhånd.