Citat:
Ursprungligen postat av
Hverdagskverulant
Folk som er så skakk-kjørte at de må ha en daglig dose ser heller lyst på det å sitte inne ett års tid, der får de piller og subutex og kan bare spole fram tiden å kose seg.
De som blir hevngjerrig er heller fulltids/hobbykriminelle som hovedsakelig misbruker amfetamin/kokain/piller i helgene og gjerne i kombinasjon med alkohol.
Kan Jonas ha tystet eller fått politiet til å rette søkelys mot noen som siden ble tatt?, altså noen som var sintere på Jonas enn ben redic fy fazan? jeg lener meg mot at jeg synes det er heller tvilsomt, men det å finne på sånt er også en ganske typisk kognitiv snarvei for bygdetullinger på amfetamin.
Ja, det er også et viktig moment i saken at JH sannsynligvis visste at noen stod ham etter livet siden
han valgte å skjule seg. Derfor har jeg også litt vanskelig for å tro at han lot seg lure av et fiktivt
oppdrag slik politiet antyder. Jeg ser ikke helt for meg hvordan disse folkene skal ha klart å presentere
et troverdig oppdrag som fikk JH til å dra opp til den hytta alene.
Han må nesten ha visst at han var i livsfare, og han har nok også visst hvorfor. Hadde dette bare
vært rent stuk, hadde han ikke holdt ting så skjult for selv sine nærmeste venner.