2023-09-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiz97
Er det noen som faktisk så noe til pressekonf. noe sted?
Videoen "Ny pågripelse i Jonas-saken" med intervju med politiet ligger i denne artikkelen:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-narkotikabruk
Citera
2023-09-26, 20:00
Medlem
Hei! Nå er jeg ny på forumet her, men har fulgt saken siden det ble kjent at det var Jonas Aarseth Henriksen som dessverre var blitt funnet drept. Jeg har forsøkt å lese meg litt tilbake i tid i eldre tråder, på denne hytten han ble funnet drept i nærheten av: Veernveien 5. Kan det være at Jonas/Firmaet hans hadde gjort arbeider der tidligere? og at det var derfor han evt " takket " ja til oppdraget der oppe fordi han viste hvem som hadde tilknytning til eiendommen. Kan for meg se ut som om hytta ble solgt i 2020. Kan de som eide den tidligere ha hatt noen tilknytning til de navnene som har blitt nevnt her tidligere?
Citera
2023-09-26, 20:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Folk som er så skakk-kjørte at de må ha en daglig dose ser heller lyst på det å sitte inne ett års tid, der får de piller og subutex og kan bare spole fram tiden å kose seg.

De som blir hevngjerrig er heller fulltids/hobbykriminelle som hovedsakelig misbruker amfetamin/kokain/piller i helgene og gjerne i kombinasjon med alkohol.

Kan Jonas ha tystet eller fått politiet til å rette søkelys mot noen som siden ble tatt?, altså noen som var sintere på Jonas enn ben redic fy fazan? jeg lener meg mot at jeg synes det er heller tvilsomt, men det å finne på sånt er også en ganske typisk kognitiv snarvei for bygdetullinger på amfetamin.

Ja, det er også et viktig moment i saken at JH sannsynligvis visste at noen stod ham etter livet siden
han valgte å skjule seg. Derfor har jeg også litt vanskelig for å tro at han lot seg lure av et fiktivt
oppdrag slik politiet antyder. Jeg ser ikke helt for meg hvordan disse folkene skal ha klart å presentere
et troverdig oppdrag som fikk JH til å dra opp til den hytta alene.

Han må nesten ha visst at han var i livsfare, og han har nok også visst hvorfor. Hadde dette bare
vært rent stuk, hadde han ikke holdt ting så skjult for selv sine nærmeste venner.
Citera
2023-09-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Godt spørsmål. I tråden her går folk utfra at det er de samme folka, både med hærverk og drap. Men desse i Innlandet har jo vært ganske opptatt med en del andre ting de siste årene. Mest logisk at siktede Knoll og Tott utførte bare hærverket rett før drapet. Tenker jeg da..

Du har tydligvis ikke fått med deg at pågrepne nr 3 med 100% sikkerhet er taggeren bak taggene bare uker før drapet.
Citera
2023-09-26, 20:04
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maarud441
Hei! Nå er jeg ny på forumet her, men har fulgt saken siden det ble kjent at det var Jonas Aarseth Henriksen som dessverre var blitt funnet drept. Jeg har forsøkt å lese meg litt tilbake i tid i eldre tråder, på denne hytten han ble funnet drept i nærheten av: Veernveien 5. Kan det være at Jonas/Firmaet hans hadde gjort arbeider der tidligere? og at det var derfor han evt " takket " ja til oppdraget der oppe fordi han viste hvem som hadde tilknytning til eiendommen. Kan for meg se ut som om hytta ble solgt i 2020. Kan de som eide den tidligere ha hatt noen tilknytning til de navnene som har blitt nevnt her tidligere?

Hytta ble overdratt fra en person med samme etternavn som nåværende eier. Sannsynligvis arv.
Citera
2023-09-26, 20:05
Medlem
Fra en som har vokst opp i det kriminelle rusmiljøet pga. min far, så kan jeg bekrefte at svært lite skal til før du blir trakassert, og det i årevis. I hvert hjem har de brutt seg inn, stjelt, lagt igjen kryptiske beskjeder, kidnappet og truet på livet med pistol og kniv. Det begynte da pappa forlot miljøet, aldri imens han var i det.
Citera
2023-09-26, 20:06
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du har tydligvis ikke fått med deg at pågrepne nr 3 med 100% sikkerhet er taggeren bak taggene bare uker før drapet.
Nei, ikke at det var med sikkerhet. Jeg har bare hørt om Golfen til ei dame som står på ØH's adresse, at det sannsynligvis er "taggerbilen". Men det forandrer ikke resonnementet mitt, slik egentlig.
Citera
2023-09-26, 20:11
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimsadie
Fra en som har vokst opp i det kriminelle rusmiljøet pga. min far, så kan jeg bekrefte at svært lite skal til før du blir trakassert, og det i årevis. I hvert hjem har de brutt seg inn, stjelt, lagt igjen kryptiske beskjeder, kidnappet og truet på livet med pistol og kniv. Det begynte da pappa forlot miljøet, aldri imens han var i det.
Det tror jeg på! De beskytter en vel kun så lenge man er en del av det, miljøet. Ps. Ellers leit at du har opplevd slike greier i oppveksten.
Citera
2023-09-26, 20:11
Medlem
+artikkel:
"SISTE: –⁠ Vi tror ikke at drapet var et uhell"
https://www.ringblad.no/politiet-ser...s/5-45-1733689
Citera
2023-09-26, 20:15
Medlem
Er denne delt tidligere så si ifra. Det er så mye greier her nå at jeg har ikke sjans til å finne det ut.
Står litt mer om dommene til mgm3 i hvertfall

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...-pub/16079503/
Citera
2023-09-26, 20:18
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
+artikkel:
Det virker som at de vet at det var et planlagt drap. Og at det var såpass "komplisert" opplegg, at JAH ble lurt dit på falskt jobboppdrag - de uttaler seg nokså bastant med det.
Jeg tenkte annerledes i begynnelsen. Da tenkte jeg det var en situasjon som eskalerte. Nå, med så mange siktet, som ser ut til å være involverte - så har det blitt noe helt annet.
Citera
2023-09-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
+artikkel:

Copy paste for oss som ikke abonnerer?😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera