2023-09-26, 20:51
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Politiet kommer til å påstå at alle andre har tystet, de kommer til å late som om de har alt de trenger for å låse dem opp for alltid osv.

Jeg bare vet ikke hvor tøff denne trioen er, er noen av de egentlig villig til å sone en lang forvaringsdom for kompiser som allerede har tystet på de? langt mellom tøffe sitat-bilder på facebook, litt sucker-punching på byen og hissy fits mot politi i narkorus, og det å få en lang forvaringsdom slengt i trynet.

Jeg kunne vært tilbøyelig til å tro at en enkelt av de hadde holdt kjeft men nå som politiet kan rykke og nappe med alle tre tviler jeg egentlig.

MGM2 og ihvertfall MGM1 hatet visst virkelig politiet, og stolte ikke på dem. Tror ikke de hadde jobb heller, så jeg tror det er større sjangs for at folk begynner å åpne opp når de henter inn folka i "gjengen" som har litt mer å tape. Kommer nok litt an på hvor mye tillit folk har til hverandre.
Citera
2023-09-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Takk for info Det vet du helt sikkert mye bedre enn meg. Det jeg las et sted (her i tråden) var at Golf'en var registrert på L*ne H*lmsen (som har samme bostedsadresse som ØH).

Jeg leste en plass (VG eller Ringblad) at taggerbilen tilhører et familiemedlem av den sist pågrepne.
Citera
2023-09-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
Jonas er én ting, men nå tenkte jeg også på de som faktisk lurte han opp dit. Joda, kan være de kjente til bedriften hans godt nok og at han alltid dro solo, men ser for meg at de ville være ganske sikker på at han faktisk dro dit alene uten å informere andre om det.

Seff, kan være de bare var "heldige" og egentlig var klar for å stikke av hvis flere møtte opp. Men jeg føler det må ha vært noe bedre planlagt. Gutta virker ikke nødvendigvis så smarte, men med mindre de var klar til å kverke flere folk virker det bare merkelig at de bare bestilte et oppdrag. Går alltid an å spore opp sånne ting. Det er ikke like lett om vi snakker om et litt "hemmeligere" møte på forhånd.

- Vi mener nå at det er mest sannsynlig at Jonas trodde han skulle på et oppdrag, og at han ble lurt dit. At han har blitt forespeilet at det var et reellt oppdrag, og at han trodde det, men at det var en måte å lure ham ut dit på. Og i det ligger det et element av planlegging, sier politiinspektør Kostveit. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-narkotikabruk

Han sier ikke at de vet, men det virker jo som om politiet har hatt høy terskel for å gå ut med informasjon i denne saken, så hvis de åpent sier at de tror han ble lurt dit er nok det basert på mer enn bare magefølelsen hos politiet.
Citera
2023-09-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Takk for info Det vet du helt sikkert mye bedre enn meg. Det jeg las et sted (her i tråden) var at Golf'en var registrert på L*ne H*lmsen (som har samme bostedsadresse som ØH).

Det stemmer nok det da. Men det var ihvertfall den bilen Ø disponerte. Uansett jævlig idiotisk å bruke sin egen bil.. Men det meste her er jo minimum "idiotisk"..
Citera
2023-09-26, 20:58
Medlem
Citat:
MGM2 og ihvertfall MGM1 hatet visst virkelig politiet, og stolte ikke på dem. Tror ikke de hadde jobb heller, så jeg tror det er større sjangs for at folk begynner å åpne opp når de henter inn folka i "gjengen" som har litt mer å tape. Kommer nok litt an på hvor mye tillit folk har til hverandre.

Nå er det vel ingen! Absolutt ingen som liker politiet i det kriminelle miljøet og sånn er det bare, det er noe alle vet og ikke noe unikt når det gjelder disse som er tatt her heller.
Citera
2023-09-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Det kan da være noe i det ryktet om at mgm3 kjørte mgm1 til hytta...

Etter hva jeg har hørt så har begge de to politiet og tystere øverst på hat-lista, så jeg tviler på at mgm3 vil samarbeide noe særlig han heller. Informasjonen mgm2 sitter på er nok lettere å få tak i for politiet.

Det kommer ikke som noen stor overraskelse at dette har begynt å peke tilbake til Hønefoss. Jeg regner som relativt sikkert at alle disse tre, samt noen til har vært under KK over lang tid. De som har vært involvert i brannene, tagget og Knoll & Tott. De to sistnevnte var vel den store overraskelsen.

Med den siste pågripelsen spørs det vel om ikke det er en eller noen til i Hønefoss traktene som sover litt dårlig, om i det hele tatt. Når politiet har begynt å få noen til å begynne å kvitre litt, begynner brikkene å falle på plass. De som ikke trakk av avtrekkeren, eller stod bak planleggingen, vil ha mye igjen for å snakke nå, og det vil de nok.
Citera
2023-09-26, 21:01
Medlem
Apropos Ø. Han var jo ikke innblandet I forsikringssvindelen som gikk galt...
Hva er hans motiv? Vi er alle enige om at det er flere parter...

Men hvis alt har med forsikringssvindelen å gjøre, hvorfor skal Ø risikere 21 år i buret?
Citera
2023-09-26, 21:06
Medlem
Citat:
Har skrevet dette flere ganger enn nødvendig, så beklager at det dukker opp igjen og igjen, men jeg er fortsatt overbevist om at målet med taggingen var å skremme Jonas nok til å sende han opp i skogen.

1. Tagging
2. "Nå begynner det å bli ekstra alvorlig her/dårlig tid"
3. Tilby enten møte med folka for å ordne opp i ting once and for all, eller for våpenkjøp for selvforsvar.

Jeg klarer ikke innbille meg noen annen måte de kunne lurt han opp dit på, ihvertfall ikke alene. Hvis møte kan det raskt forklares hvorfor han må møte opp alene. Hvis våpenkjøp ville han nok holdt det hemmelig. Eller til og med bare truet han.

Falskt jobboppdrag? Hva skulle det stått der? "Kom og se på hytta vår, men kun Jonas plis!" Da drar han ihvertfall ikke opp alene. Langt uti skogen rett etter en haug med "Tyster-Jonas"-tagging? Hadde ihvertfall advart noen på forhånd.

Muntlig bestilling av jobb da vettu.
Citera
2023-09-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1
Med den siste pågripelsen spørs det vel om ikke det er en eller noen til i Hønefoss traktene som sover litt dårlig, om i det hele tatt. Når politiet har begynt å få noen til å begynne å kvitre litt, begynner brikkene å falle på plass. De som ikke trakk av avtrekkeren, eller stod bak planleggingen, vil ha mye igjen for å snakke nå, og det vil de nok.

Hehe, det er skikkelig koselig det her for meg nå

Jeg ser for meg at noen... ligger å svetter om nettene... vir seg rundt, og vet hva som kommer. Nettet snører seg til nå.
Senast redigerad av Jocturnal 2023-09-26 kl. 21:11.
Citera
2023-09-26, 21:10
Medlem
Citat:
Jonas er én ting, men nå tenkte jeg også på de som faktisk lurte han opp dit. Joda, kan være de kjente til bedriften hans godt nok og at han alltid dro solo, men ser for meg at de ville være ganske sikker på at han faktisk dro dit alene uten å informere andre om det.

Seff, kan være de bare var "heldige" og egentlig var klar for å stikke av hvis flere møtte opp. Men jeg føler det må ha vært noe bedre planlagt. Gutta virker ikke nødvendigvis så smarte, men med mindre de var klar til å kverke flere folk virker det bare merkelig at de bare bestilte et oppdrag. Går alltid an å spore opp sånne ting. Det er ikke like lett om vi snakker om et litt "hemmeligere" møte på forhånd.

Om man jobber i, og har kjennskap med bransjen trenger man ikke være så smart for å vite hva man skal si.. bare å få noen til og ringe han på privat tlf og avtale svart arbeid feks, ikke uvanlig og spørre om pris hvor mange arbeidstimer og hvor mange som trengs til jobben heller.
Citera
2023-09-26, 21:11
Medlem
Hvem er den 3 mannen som er pågrepet?
Citera
2023-09-26, 21:13
Medlem
Hvem er arrestert nå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto