Citat:
Ursprungligen postat av
Hodelus
Ryktene tilsier at det har blitt funnet et selvmordsbrev, noe som absolutt kan forklare hvorfor han forsvant ila natta og de måtte aksjonere fort i stedet for å vente noen timer som de ofte gjør når noen er savnet. Nå har det gått såpass mange timer og de har lett rundt hele Rena, inkludert i Glomma.
Dette er nok dessverre bare en tragisk sak. Jeg tror ikke det er noen som helst sjanse for at politiet hadde latt røde kors, utrente og frivillige lete etter han dersom de hadde trodd at:
A) Han var farlig
B) Noen hadde kidnappet han
C) Han hadde noe å gjøre med saken
Det eneste mulige er vel at han kanskje vet noe om saken og var livredd/desperat for å bli huka inn.
Jeg er enig i det over. Person i nær omgangskrets ble borte for noen år siden (sterk mistanke om at personen ville skade seg selv), og det ble satt i gang enorme styrker - politi, sivilforsvar, helikoptre, frivillige, osv. De går (heldigvis) hardt til verks når det gjelder selvmordsfare.
I likhet med denne saken, så roet søket seg ned etter to dager.
Eneste forskjellen, er at politiet i saken jeg nevner la ut bilde og fullt navn - men med samtykke av familie. Det kan rett og slett være at familien ikke ønsker å offentliggjøre.