Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Hvilken teori har du? Om ikke sjalusi-temaet alene er nok, hva mer? Er det fortsatt dop? Eller noe annet?

Aner ikke, for å være ærlig. Synes det er rart hvis dette handler om dop og JAH ikke forstod det selv. Tenker at den som virkelig har tenkt mest på dette og som har best grunnlag for å forstå det, var offeret selv. Han hadde ikke oppsøkt Avhørt etc. dersom han visste at det ville slå tilbake på han selv. At gammel dritt fra en tidligere periode i hans liv ville sett dagens lys, dersom de skulle gå inn for å løse gåten - det må han jo ha vært klar over. Hva det bakenforliggende motivet er har jeg mange tanker om, men samtidig ikke.. Kan godt hende det her utviklet seg fra å være en liten greie til å gå over stokk og stein. Men at de til slutt ble livredde for å bli oppdaget for at de stod bak alle hendelsene som hadde vært og derfor ble desperate. Spesielt dersom de har vært kjenninger av politiet fra før av (som flere av dem tydeligvis er), så kan det jo har vært frykten for å få mer dritt på seg. Men likevel gir det ikke mening. Bedre å bli tatt for trusler og terrorisering, enn drap liksom. Men igjen, tar man rusmidler jevnlig så tar man jo sjeldent rasjonelle valg. Kan godt hende det aldri var meningen at det skulle ende med et drap, kun var ment for å skremme han med en konfrontasjon på et bortgjemt sted i skogen - så gikk noe galt. Kanskje ble MG1 og MG2 leid inn for å bare skremme han til stillet om alt som hadde foregått. At de som står bak alle hendelsen kjenner JAH, men leide inn noen JAH ikke ante hvem var for at han skulle miste all mistanke til folk han hadde rundt seg. Aner ikke.
Citera
2023-10-02, 00:30
Medlem
Skriver under på det en poster fortalte om kjip treningssenteroppførsel fra Jonas. Dette minner meg om den gangen en skikkelig spjæling, han gikk forresten i parallellklassen til Jonas på ungdomsskolen om jeg ikke husker helt feil, strevde med 5x5 benkpress på 50 kg. Han tok sånn seks minutters hvilepause mellom settene! Så da gjekk jeg opp tell'n jeg, jeg gjekk opp tell'n og sa: Trener du eller sover du? Og han bare sa som en sånn pipestengel: Joda, jeg trener, jeg er snart ferdig, hvis du bare kan vente litt. Og da sa jeg: Du, jeg har stått her i et kvarter allerede, se og forsvinn! Vet du ikke at det er hierarki på treningssenteret her! Greit nok, han forlot benken, men ikke før han rista på hodet og himla med øynene i et desperat forsøk på å bevare verdigheten. Siden den gang har jeg lagt Jonas og hele omgangskretsen hans for hat (for jeg tror jo at denne fiskebolla gikk i parallellklassen hans, om jeg ikke husker helt feil). Skjønner godt at noen ville bestille et drap på vedkommende.
Citera
2023-10-02, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokalHonefoss
Nei. Jeg er en grei gutt sålenge folk er greie mot meg. Men om folk prøver å tråkke på meg, spesielt uten grunn (viste ikke hvem Jonas var før 2021) så blir det helvete

Altså, hvis noe så lite kan trigge at ting blir «helvete», så tenker jeg man kanskje har litt å jobbe med i forhold til egenverdi og selvbilde. Da er det tydeligvis ikke så sykt at noen dreper noen fordi man er litt sjalu likevel, som jeg har tenkt at er for tynt motiv.
Citera
2023-10-02, 00:34
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitch-1
Lest Geitekillingen som kunne telle til 10?
Please ikke si at det er sånn at «han så på meg» er en greie på treningssenter … mulig jeg er for gammel as..

Dette tror jeg kalles "blikking" hos tenåringsjenter i dag, og det er visstnok en hentydning til opptil flere ting har jeg forstått. Sjeldent positivt. Vi må ikke undervurdere viktigheten av overfladiske signaler.
For alt vi vet kan også noe så ubetydelig som et uskyldig "liker" på face føle til sjalusi med fatale konsekvenser.
Citera
2023-10-02, 00:37
Medlem
Citat:
Dette tror jeg kalles "blikking" hos tenåringsjenter i dag, og det er visstnok en hentydning til opptil flere ting har jeg forstått. Sjeldent positivt. Vi må ikke undervurdere viktigheten av overfladiske signaler.
For alt vi vet kan også noe så ubetydelig som et uskyldig "liker" på face føle til sjalusi med fatale konsekvenser.

Ja.. verden er sjuk..! Men jeg har trua på at folk blir drept for de minste bagateller.. sånn er mennesker bare skrudd sammen.. krenkelse i en eller annen form, eller følelsen av sådan.
Citera
2023-10-02, 00:39
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ja.. verden er sjuk..! Men jeg har trua på at folk blir drept for de minste bagateller.. sånn er mennesker bare skrudd sammen.. krenkelse i en eller annen form, eller følelsen av sådan.

Man kan undres på om verden rett og slett har blitt litt for "krenka".
Citera
2023-10-02, 00:39
Medlem
Citat:
Det høres nesten litt ut som alle jeg vet om som bygger muskler. Det er jo ikke rent få av dem. Var det flere som provoserte deg, eller mest ham?
Det var kun han, joa det er flere folk som brukte steroider og ja ble litt sjalu på dem, men Jonas var i en helt egen klasse på hvor stor kuk han var. Når jeg fant ut at han ble drept var min første reaksjon skuffelse, for jeg ville konfrontere han, jeg var besatt på å ta igjen på han. Han var min manifestasjon av alle de som mobbet meg
Citera
2023-10-02, 00:42
Medlem
Noen som vet når KØ ble sammen med sin nåværende kjæreste, sett opp mot når alle de rare hendelsene startet? Skjedde dette noenlunde parallelt? Jeg har vanskeligheter med å tro at alle brannene, trusler, folk som kastet ting mot huset, slo ned JAH er hendelser som ikke er knyttet til hele greien.
Citera
2023-10-02, 00:43
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Jeg tror iallefall at de som planla og utførte herværende og drap ikke hadde anelse om hvor stor oppmerksomhet dette ville få

Da er det i tilfelle skremmende hvor lite innsikt det er mulig å ha, når man antar at et drap forbigås i stillhet på en sånn liten plass. Skulle tro de var godt kjent med "bygdedyret" som lever godt og velfødd på alle små plasser.
Citera
2023-10-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokalHonefoss
Det var kun han, joa det er flere folk som brukte steroider og ja ble litt sjalu på dem, men Jonas var i en helt egen klasse på hvor stor kuk han var. Når jeg fant ut at han ble drept var min første reaksjon skuffelse, for jeg ville konfrontere han, jeg var besatt på å ta igjen på han. Han var min manifestasjon av alle de som mobbet meg

Er dette tull? Du gjør deg selv snart til en «mulig mistenkt» her.
Citera
2023-10-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammalidiot
Skriver under på det en poster fortalte om kjip treningssenteroppførsel fra Jonas. Dette minner meg om den gangen en skikkelig spjæling, han gikk forresten i parallellklassen til Jonas på ungdomsskolen om jeg ikke husker helt feil, strevde med 5x5 benkpress på 50 kg. Han tok sånn seks minutters hvilepause mellom settene! Så da gjekk jeg opp tell'n jeg, jeg gjekk opp tell'n og sa: Trener du eller sover du? Og han bare sa som en sånn pipestengel: Joda, jeg trener, jeg er snart ferdig, hvis du bare kan vente litt. Og da sa jeg: Du, jeg har stått her i et kvarter allerede, se og forsvinn! Vet du ikke at det er hierarki på treningssenteret her! Greit nok, han forlot benken, men ikke før han rista på hodet og himla med øynene i et desperat forsøk på å bevare verdigheten. Siden den gang har jeg lagt Jonas og hele omgangskretsen hans for hat (for jeg tror jo at denne fiskebolla gikk i parallellklassen hans, om jeg ikke husker helt feil). Skjønner godt at noen ville bestille et drap på vedkommende.

Nettopp. Og jeg er godt trent. Tror faktisk jeg er den best trente naturlige karen i Hønefoss. Vet han så på meg som en trussel, men selvfølgelig har jeg ikke sjans når han går på alt mulig slags prestasjonsfremmende midler. Var ialefall godt å se den feite lubne kroppen hans året etter.
Citera
2023-10-02, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0rvuz
Er dette tull? Du gjør deg selv snart til en «mulig mistenkt» her.
Hadde jeg hatt noe med drapet å gjøre hadde jeg ikke skrevet det jeg gjør nå. Mine følelser gjenspeiler det folk som la Jonas for hat føler. Jeg skjønner dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in