2023-09-23, 02:09
Medlem
[quote=Gitana39|85821385]Jeg har tenkt på en ting i dag. Kan en teori være at et av våpnene som VK og RF stjal I 2017 har blitt brukt i mordet? Derfor er mordvåpnet evt linket til de to? Politiet har kanskje satt siktelsen drap på de for å sette et press på VK og RF for at de skal tyste hvem som fikk våpnene tilbake i tid? Fordi for min del så skurrer det fortsatt veldig at VK har begått ett drap...[/Q

Det er vel ingen som vet hvor alle våpnene er, eller har tatt veien? Leste et sted at det var stjålet 24 ikke 20.
Fullt mulig at de beholdt noen av våpnene? Nevnte ikke noen i tråden om at de var gravd ned utenfor Oslo?
Citera
2023-09-23, 02:13
Medlem
[quote=Tew87|85821402]
Citat:
Ursprungligen postat av Gitana39
Jeg har tenkt på en ting i dag. Kan en teori være at et av våpnene som VK og RF stjal I 2017 har blitt brukt i mordet? Derfor er mordvåpnet evt linket til de to? Politiet har kanskje satt siktelsen drap på de for å sette et press på VK og RF for at de skal tyste hvem som fikk våpnene tilbake i tid? Fordi for min del så skurrer det fortsatt veldig at VK har begått ett drap...[/Q

Det er vel ingen som vet hvor alle våpnene er, eller har tatt veien? Leste et sted at det var stjålet 24 ikke 20.
Fullt mulig at de beholdt noen av våpnene? Nevnte ikke noen i tråden om at de var gravd ned utenfor Oslo?

Jo 10-12 av våpnene ble begravd utenfor Oslo. Sier i allefall den som hentet våpnene hos de som VK og RF ga våpnene til. Men jeg trodde det var alle. Har lest nå i ettertid at det var 18-20 våpen som ble stjålet. Har også lest 24. Og så mange ble ikke gitt bort til han jeg kjenner.
Citera
2023-09-23, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Det er en mulighet. De vet jo i tilfelle hvem de har solgt våpenet til. Men så er det den lille detaljen med at de har vært i Hønefoss, da. Rett før. Og ikke bare i Hønefoss, men i Ådal, hvor hytta ligger.

Ja har stussa på det også, at de har vært der. Men leste på TV2 i sta at de er interessert i ett av våpnene som er stjålet. Så begynte å tenke litt i andre baner..
Citera
2023-09-23, 02:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tew87
Jeg er ikke bil kyndig, så jeg spurte om prisen for å kunne konkludere. Jeg har aldri hørt ordet trekkbil før så jeg googlet det, og da kom disse trallene opp, som kan frakte tunge ting. Det har nok skjedd flere tyverier en det som kommer frem i denne saken, det er veldig få mennesker som bor i området. Vet det er lang tid i mellom det første tyveriet og det andre, men det andre skjedde jo nå i vår 2023.
Jag skulle inte använda vagnen du länkade till för att transportera annat än ett barn och ett vapenskåp över trösklar och nerför trappor, då är det mycket bättre att ha en bra säckebår än något annat, men ingen vet allt så förståeligt om man blandar saker du inte visste noe om för ut...
Citera
2023-09-23, 02:17
Medlem
[quote=Gitana39|85821413]
Citat:

Jo 10-12 av våpnene ble begravd utenfor Oslo. Sier i allefall den som hentet våpnene hos de som VK og RF ga våpnene til. Men jeg trodde det var alle. Har lest nå i ettertid at det var 18-20 våpen som ble stjålet. Har også lest 24. Og så mange ble ikke gitt bort til han jeg kjenner.

Det er jo lett å forestille seg at man beholder 1 våpen eller 2 hvis man befinner seg i slike miljøer.
Citera
2023-09-23, 02:19
Medlem
Citat:
Ja har stussa på det også, at de har vært der. Men leste på TV2 i sta at de er interessert i ett av våpnene som er stjålet. Så begynte å tenke litt i andre baner..

De kan jo sevfølgelig ha vært i Hønefoss for å levere et våpen. Men jeg stusser veldig på at de har vært i Ådal / området hvor drapet skjedde. Det er et stykke fra Hønefoss.

Ellers er jeg enig i at det antagelig er drapsvåpenet som knytter dem til dette. At drapsvåpenet er det samme som et av de våpnene disse har stjålet.
Citera
2023-09-23, 02:20
Medlem
[quote=Tew87|85821427]
Citat:

Det er jo lett å forestille seg at man beholder 1 våpen eller 2 hvis man befinner seg i slike miljøer.

Ja, det er sant. Men da burde politiet ha funnet det våpenet hos KV eller RF den gangen i 2017? Da de ransaket boligene dems etter våpnene.. kan det være at de er så "uheldig" at det bare er våpnene som slår tilbake på de nå? At de ikke er gjerningsmennene..
Citera
2023-09-23, 02:23
Medlem
Citat:
De kan jo sevfølgelig ha vært i Hønefoss for å levere et våpen. Men jeg stusser veldig på at de har vært i Ådal / området hvor drapet skjedde. Det er et stykke fra Hønefoss.

Ellers er jeg enig i at det antagelig er drapsvåpenet som knytter dem til dette. At drapsvåpenet er det samme som et av de våpnene disse har stjålet.

Men er det sikkert at de faktisk har vært der? Har politiet gått ut med det? For utenom at RF har fortalt det til en nabovenn..
Citera
2023-09-23, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag skulle inte använda vagnen du länkade till för att transportera annat än ett barn och ett vapenskåp över trösklar och nerför trappor, då är det mycket bättre att ha en bra säckebår än något annat, men ingen vet allt så förståeligt om man blandar saker du inte visste noe om för ut...

Det var flere typer traller der, jeg linka bare til den første. Tenkte ikke nødvendigvis på det våpentyveriet der skapet ble kastet ut av vinduet, eller at det måtte ned en trapp. Jeg ønsket simpelthen å vite hva en trekkvogn var. Jeg hadde en viss formaning, men det virket så rart å stjele lastebiler uten noen form for plan slik det fremstår.

Takk, for info! Veldig hyggelig å ha med en svenske som engasjerer seg så mye, og kommer med så mye nyttig info!
Citera
2023-09-23, 02:26
Medlem
Citat:
Men er det sikkert at de faktisk har vært der? Har politiet gått ut med det? For utenom at RF har fortalt det til en nabovenn..

Politiet har vel ikke bekreftet stort i denne saken enda. Men VG har nå skrevet det, blant annet:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...foss-paa-ferie

Og har vel lest det i et par andre aviser og.
Citera
2023-09-23, 02:31
Medlem
Citat:
Politiet har vel ikke bekreftet stort i denne saken enda. Men VG har nå skrevet det, blant annet:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...foss-paa-ferie

Og har vel lest det i et par andre aviser og.

Ja, men det igjen er jo naboen som har gått ut med det, og sier han er usikker på om det var før eller etter drapet.. ikke politiet.. blir spennende å se hva politiet går ut med etter hvert..
Citera
2023-09-23, 02:33
Medlem
[quote=Gitana39|85821447]
Citat:

Ja, det er sant. Men da burde politiet ha funnet det våpenet hos KV eller RF den gangen i 2017? Da de ransaket boligene dems etter våpnene.. kan det være at de er så "uheldig" at det bare er våpnene som slår tilbake på de nå? At de ikke er gjerningsmennene..

Har null peiling på hvor disse våpnene eventuelt har blitt oppbevart, men jeg ville nok ikke hatt de liggende hjemme. Hvis de var så mye i søkelyset til politiet som det fremgår, mtp razzia osv. Han ene hadde jo tydeligvis en hagle liggende da hvis det som står i media er sant. Vet ikke om dette var før eller etter våpen tyveriet. Har ingen forgreininger til innlandet, aldri vært der.

Da må jo politiet være i besittelse av drapsvåpenet da, viss det eventuelt har blitt sporet gjennom serienummer eller lignende fra tyveriet. Regner med at disse våpnene som ble stjålet var lovlig registrert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in