2023-09-27, 01:41
Medlem
Noe som er litt sus er at RØ (som det ryktes om i hønefoss var med på taggingen) dro fra Oslo 17.09 i seilbåt visstnok på vei til Gran Canaria.
Citera
2023-09-27, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Enig. Jeg syns også det er rart om det var planlagt at han skulle drepes.. om det "bare" var det tullet der.. fortsatt mange spørsmål jeg skulle hatt svar på.

Også enig, det virker så tynt, selv om disse pågrepne ikke virker å være mensa medlemmer.. samtidig kan det være triggende nok for noen med de småtingene og den følelsen av «han tror han er noe og rakker ned på oss»..
klarer imidlertid ikke helt å slippe hypotesen om at det er noe større bak, ikke sånn veldig stort men noe mer alvorlig for en bakmann..
Citera
2023-09-27, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitch-1
Også enig, det virker så tynt, selv om disse pågrepne ikke virker å være mensa medlemmer.. samtidig kan det være triggende nok for noen med de småtingene og den følelsen av «han tror han er noe og rakker ned på oss»..
klarer imidlertid ikke helt å slippe hypotesen om at det er noe større bak, ikke sånn veldig stort men noe mer alvorlig for en bakmann..

Tenker det samme.
Citera
2023-09-27, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huml1
Noen begynner sikkert å bli greit paranoid etterhvert. Veldig sliten. Har ikke sovet mye i det siste…….. Svetter ut sengen, hver natt………

Du vet at du er under KK. Du blir avlyttet, kanskje avbildet, filmet. Spanet på. 24/7.

Hørte du en lyd utenfor? Hvem var det som ringte? Ringte det på døren, eller var det hos naboen? Banket det på? Mange som ser mistenkelige ut? Så han/hun mistenkelig på meg? Ser du deg over skulderen når du går ute, om du går ute?

1 tatt…, 2 tatt…..3 personer som du har gjort noe av det verste man kan gjøre sammen med, er i VT. Det rakner. Snakker de? Legger de skyld på deg for å komme bedre ut selv? Hva har blitt sagt? Hva finnes av bevis? Sikkert ganske mye nå……..

Det kan du nesten være 100% sikker på. Det er snart din tur. Spørsmålet er bare når………..

skummelt bra skrevet!!
tipper 3 som er nevnt her.. ryker inn snart.. bare medvirkning til mord er er en hel evighet!
Citera
2023-09-27, 03:07
Medlem
Klarer ikke å forstå at de kan leve med seg selv etter å ha tatt livet av noen...
Håper på lovens strengeste straff her.
Citera
2023-09-27, 03:09
Medlem
Citat:
Noe som er litt sus er at RØ (som det ryktes om i hønefoss var med på taggingen) dro fra Oslo 17.09 i seilbåt visstnok på vei til Gran Canaria.
På generelt grunnlag pleier sånt å være litt sus. Vi har sett det samme i andre case.
Citera
2023-09-27, 04:11
Medlem
Google trends ser nå hva folk har søkt på nett

https://trends.google.com/trends/exp...d&geo=NO&hl=no
Citera
2023-09-27, 06:29
Medlem
Citat:
Enig. Jeg syns også det er rart om det var planlagt at han skulle drepes.. om det "bare" var det tullet der.. fortsatt mange spørsmål jeg skulle hatt svar på.

I denne verdenen hvor normen nå er å "hustle", og alle skal leke gangster så føler du det er rart? I den verdenen du snakker om handler alt om det sosiale hierarkiet, og jungeltelegrafen går fort fra "løse rykter" til full sosial masse psykose hvor det er plutselig er den dominerende sannhet for de som er innvolvert i denne masse psykosen.

Og det er normen i "den normale verdenen", i sånne miljøer med makka huer og testo beist og tullinger som skriver masse piss om såkalt lojalitet på fb som uironisk syntes å leke mafia/gangster er kult uten å være autist av det tyngste slaget så kan du jo tenke deg hvor dypt ned i idiotien du fort havner i slike miljøer...
Citera
2023-09-27, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild

Blant annet dukker dette opp fra en:
If you don’t know the value of loyalty, you will never understand the damage of betrayal.

Sånn som det her, herregud tenk å uironisk skrive noe slikt og tro du er tøff, når sannheten er når de er helt alene i mørket at de er alt annet enn masken de bærer. Faen tragisk
Citera
2023-09-27, 07:07
Medlem
Angående motiv..

Et forsikringsselskap betaler aldri ut penger uten at de med nebb og klør skal ha de tilbake via regress.

Jeg antar at selv om brannene var henlagt så jobber noen hos Codan med og få gjenåpnet sakene for å få pengene sine (flere millioner) tilbake.

Med Jonas som kronvitne /‘tyster’ ute av veien blir det vanskeligere for forsikringa å vinne frem regressen.

I forbindelse branner har deg også vært husransakelser hos mistenkte. Jeg antar at det ble funnet mere enn bare lampeolje og aceton hos disse gutta.

Om politi samtidig har plukket med seg bol/narko eller kontanter så kan ringvirkningene bli ganske store.

Ser for meg at bakmann tilbyr ØH et fint honorar om han fikser noen til å ta JAH.
ØH går videre til Knoll og Tott som står i gjeld..

Se heller ikke bort fra at voldsepisode utenfor leilighet også kunne vært drapsforsøk. Slår du med brekkjern mot hode så er skadepotensialet stort.

I etterpåklokskapen ble det istedefor funnet det ødeste området disse gutta var kjent med..
Citera
2023-09-27, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Hvor kommer pengene fra lurer jeg på? Hvem har penger nok, til å betale gutta?
Har de drept han for 20.000? Det klarer jeg ikke å tro at selv de er villige til å gjøre.

Folk har drept for mindre enn det.
Og hvis den/de som har drept Jonas hadde gjeld til "feil" personer, så kan de ha blitt truet til å drepe.
"Drep! Eller bli drept!"
Citera
2023-09-27, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeannahDL
Folk har drept for mindre enn det.
Og hvis den/de som har drept Jonas hadde gjeld til "feil" personer, så kan de ha blitt truet til å drepe.
"Drep! Eller bli drept!"

Og kanskje det ikke handler om penger, men om folk drevet av egoet sitt som er en mye større sannsynlig forklaring i en verden som er nettopp drevet av dette om dagen. Både utenfor og innenfor nevnte miljøer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in