2023-09-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Takk for info. Blir så mye å følge med på i denne saken etterhvert, så greit med litt oppfriskning av minnet. Interessant det med seilbåten og. Tviler på at Tv2 skriver noe uten å ha sikre kilder, så tipper det kommer en ny arrestasjon rimelig snart.

Håper bare ikke media har ødelagt for en evt pågripelse eller to med å skrive om det i media så de kommer seg unna.. bare en tanke jeg fikk når jeg leste om det i går..
Citera
2023-09-30, 11:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemyy
Håper bare ikke media har ødelagt for en evt pågripelse eller to med å skrive om det i media så de kommer seg unna.. bare en tanke jeg fikk når jeg leste om det i går..

Tror ikke det blir så lett å stikke av nå når alle kan lese her hva båten heter og hvem som er ombord.
De kan jo ikke akkurat bare isolere seg ute på havet heller, med mindre de har tenkt å leve på sjøvann
og rå fisk.

Jeg venter forøvrig bare på at RØ skal stenge ned IG'en og kjæresten fjerner facebookprofilen sin.
Citera
2023-09-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tenker du at pågripelsen var en foranledning til drap på JH? Kan JH ha bidratt til at han ble pågrepet?
Ser forøvrig at AK har en veldig anonym profil på facebook, under navnet Ale*****r SK.
Det trenger ikke ha noen sammenheng i det hele tatt, så jeg tenker ikke så mye. Syntes bare det er en grei saksopplysning til tidslinjen at pågripelsen fant sted før drapet og ikke etter. Ryktet sier nark hos AK. I følge videoen kan det se ut som lokalt politi og ikke Delta som har blitt nevnt.
Citera
2023-09-30, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StPeter
Det trenger ikke ha noen sammenheng i det hele tatt, så jeg tenker ikke så mye. Syntes bare det er en grei saksopplysning til tidslinjen at pågripelsen fant sted før drapet og ikke etter. Ryktet sier nark hos AK. I følge videoen kan det se ut som lokalt politi og ikke Delta som har blitt nevnt.

Hvor ligger denne videoen?
Citera
2023-09-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Tror ikke det blir så lett å stikke av nå når alle kan lese her hva båten heter og hvem som er ombord.
De kan jo ikke akkurat bare isolere seg ute på havet heller, med mindre de har tenkt å leve på sjøvann
og rå fisk.

Jeg venter forøvrig bare på at RØ skal stenge ned IG'en og kjæresten fjerner facebookprofilen sin.

Forhåpentligvis ikke - men tenkte bare de kunne komme seg bort ved hjelp av andre, men hvor gøy er det evt å leve resten av livet på rømmen… satser på det ordner seg å de får inn de skal. Ja de andre har vell gjort det så er vel bare et spørsmål om tid før de også stenger ned. Hva var det kjæresten het? Kunne ikke finne henne på ig.. hvis det var tilfelle hun deler mye om seilingen
Citera
2023-09-30, 12:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StPeter

Legg gjerne ut lenke til videoen hvis det er mulig, evt. hvis det er blitt publisert noen
nyhetsartikler om politiaksjonen. AK er uansett blitt nevnt såpass mye i tråden at det
er vanskelig å ikke tenke at det kan ha en sammenheng, også med tanke på mulige
forbindelser til B@ndidos. Men samtidig står vi med Knoll & Tott som siktede, og det
rimer liksom ikke med storkriminalitet.
Citera
2023-09-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Slik du beskriver det, kan det høres ut som Jonas er livsfarlig for det miljøet pga. risikoen de opplevde om han fikk leve videre.

Bare det at Jonas er en selvstendig fyr som kan snakke med politiet og Åsted Norge etc. gjør han livsfarlig. Det retter søkelyset mot folk selv om han ikke tyster direkte - og kanskje truet han med å tyste direkte også i opphetede stunder. Risikoen var i hvert fall der så lenge han levde.

Eller kanskje Jonas bare lurte folk i det miljøet. At miljøet var arrogant og hadde sluppet unna med ting i så lang tid at de har mistet virkelighetssansen. Så de drepte ham fordi han underslo penger fra dem og pga. trynefaktor.

Hvis det har med det eldre miljøet å gjøre, så handler det om penger. Jeg stusser ihvertfall over det, når jeg leiter opp gamle kjente, hvor mange av de gamle gangsterne som har kommet seg opp og fram. Folk i det miljøet har enten gått til grunne, eller så har de blitt millionærer. Det er litt spesielt at så mange "vanlige folk" har blitt rike. Men mulig at det er fryktelig mye mer lukurativt å drive eget firma i H*nefoss enn alle andre steder.
Citera
2023-09-30, 12:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemyy
Forhåpentligvis ikke - men tenkte bare de kunne komme seg bort ved hjelp av andre, men hvor gøy er det evt å leve resten av livet på rømmen… satser på det ordner seg å de får inn de skal. Ja de andre har vell gjort det så er vel bare et spørsmål om tid før de også stenger ned. Hva var det kjæresten het? Kunne ikke finne henne på ig.. hvis det var tilfelle hun deler mye om seilingen

Ser for meg ut som om de har vært ute en god stund, ihvertfall siden 20. august, da var de i Kungsh@mn.
Kjæresten heter Li** Løv*tad (*=s). Hun er på facebook, åpen konto enn så lenge.
Hun la ut siste oppdatering på torsdag, ser det ut som. Så vet vi jo ikke om de faktisk
er på flukt fra noe som helst, kan hende de bare synes det ble slitsomt at folk her
driver og diskuterer hvor de er til enhver tid. Men RØ burde kanskje ta en prat med politiet
hvis de er på utkikk etter ham. Hvis han kun har hatt med taggingen å gjøre, er det kanskje
lurere enn å stikke av.
Citera
2023-09-30, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det kan du si, men nå er JH drept fordi at noen var forbanna på han.

Eller ? stolthet, grådighet, vrede, misunnelse, begjær, fråtsing og dovenskap….
Citera
2023-09-30, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
Hvor ligger denne videoen?
Videoen har blitt sendt rundt på Messenger
Tror ikke den ligger noe sted…
Citera
2023-09-30, 13:56
Medlem
Jonas viste hvem som sto bak.. han lovte ut 50 000 for å få bevis slik att de kunne dømmes for både branner/hærverk og mordbrann.. altså dømmes til lange fengselsstraffer og regress.. ( også slik att han får tilbake de 500/600 tusen han måtte betale tilbake til Codan for betongbilen)

"avhørt" gjengen har stor slagkraft/sprengkraft.. så det førte nok til en eskalering i "supperådet"..

resultatet er tragisk! og mange menn havner på tiltalebenken for medvirkning..
Citera
2023-09-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
Jonas viste hvem som sto bak.. han lovte ut 50 000 for å få bevis slik att de kunne dømmes for både branner/hærverk og mordbrann.. altså dømmes til lange fengselsstraffer og regress.. ( også slik att han får tilbake de 500/600 tusen han måtte betale tilbake til Codan for betongbilen)

"avhørt" gjengen har stor slagkraft/sprengkraft.. så det førte nok til en eskalering i "supperådet"..

resultatet er tragisk! og mange menn havner på tiltalebenken for medvirkning..

Her tror jeg du har rett. Den første brannen i bobilen gikk « greit», forsikring ble utbetalt og alle var tilsynelatende fornøyde. Brannen i betongbilen derimot, der skjedde noe som gjorde at JAH fikk kalde føtter og måtte tilbakebetale forsikringspenger, dersom påstanden i Avhørt stemmer.
Da mistet han både betongbilen og forsikringspengene. Det må ha vært en sterk følelse av urettferdighet og at han anklaget de andre for å ha dratt han inn i dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in