2025-01-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fast dessa personer existerar ej.
Folk som är snåla eller har problem med att spendera sina pengar rent mentalt finns ju.
Citera
2025-01-18, 18:39
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Det kan jag garantera att det finns.
Jag kan garantera att de inte finns.
Citera
2025-01-18, 18:43
Medlem
Citat:
Jag kan garantera att de inte finns.
Okej, då är väl min vän som lever som en kyrkråtta påhittad då.... Eller jag själv under några år.
Citera
2025-01-18, 18:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Okej, då är väl min vän som lever som en kyrkråtta påhittad då.... Eller jag själv under några år.
Korrekt.
Citera
2025-01-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pringles-Kungen
Folk som är snåla eller har problem med att spendera sina pengar rent mentalt finns ju.
Jag vet en gubbe som var god för tiotals miljoner och levde i ett ruckel, har släktingar som gick klädda som lodisar fast att de var dillarmiljonärer på 90-talet(när det var lite "häftigare" än idag). Många äldre som har haft det dåligt i barndomen har svårt att slösa pengar även om de är rika, men det har nog minskat
Citera
2025-01-18, 18:46
Medlem
Citat:
Korrekt.
Okej, experten.
Citera
2025-01-22, 09:26
Medlem
Citat:
Jag vet en gubbe som var god för tiotals miljoner och levde i ett ruckel, har släktingar som gick klädda som lodisar fast att de var dillarmiljonärer på 90-talet(när det var lite "häftigare" än idag). Många äldre som har haft det dåligt i barndomen har svårt att slösa pengar även om de är rika, men det har nog minskat
Vem vet, fast man behöver ju inte vara rik för att ha sparproblem tänker jag. Även om man har en medianlön eller under kan man ju ha ett sparbeteende som är orimligt, det blir bara inte fullt lika bizarrt som om det är en mångmiljonär som har det.
Citera
2025-01-22, 10:05
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...g-som-miljonar
Citera
2025-01-22, 10:33
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pringles-Kungen

Har ett mongo på jobbet som sitter med 3miljoner kontant, bodde hos mamma till 32+, han sa till sin enda kompis på jobbet att om du blir arbetslös så kan vi inte umgås mer eftersom han är rädd att han ska behöva låna ut pengar haha.

Flertal diagnoser givetvis.
Citera
2025-01-30, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Har ett mongo på jobbet som sitter med 3miljoner kontant, bodde hos mamma till 32+, han sa till sin enda kompis på jobbet att om du blir arbetslös så kan vi inte umgås mer eftersom han är rädd att han ska behöva låna ut pengar haha.

Då låter man ju sin snålhet aktivt gå ut över andra, men där i det fallet när som du säger när vi talar om flera diagnoser är det ju mer än snålhet.
Citera
2025-01-31, 11:02
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo

Sparar han till något eller drömmer han om en pengabinge som Joakim von Anka?
Citera
2025-01-31, 14:05
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Sparar han till något eller drömmer han om en pengabinge som Joakim von Anka?

Vad jag fattat det som så är det endast för trygghet, så nån djup störning ligger i bakhuvudet på honom såklart. Väldigt konstig snubbe med flertal diagnoser. Han gillar nog bara att jobba och spara pengar helt enkelt. Han blev upprörd i veckan pga av att styrräntan sänks så sparräntan kommer troligtvis gå ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in