2023-12-06, 16:58
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Om så var fallet, så hade du ju knappast haft sådana stora problem att då formulera ett välgrundat argument för dina påståenden med klara premisser och en logisk slutsats? Jag accepterade som sagt din inbjudan och satte premisserna som du ville, och nu så klarar du alltså inte av att ens svara.

Så nu är vi där igen! Man ber dig att presentera ett argument för dina påståenden, och sedan gör du allt du bara kan för att avleda uppmärksamheten eftersom du inte klarar av att svara. Eftersom du inte har något som helst av substans att komma med.

De enda observationer och fakta vi såhär långt kan utläsa av dina svar, är ju att du alltså inte fixar formulera ett välgrundat argument för dina påståenden med klara premisser och en logisk slutsats.

Check på det med andra ord!

Det är inte heller mitt jobb att sätta upp dina premisser för dina egna argument? Det är du som argumenterar för någon meta-guds-existens? Ska jag torka dig i rumpan också eller?

Du är off topic nu.
Starta en egen tråd om Flammarion så kan du och din lekkamrat ha er lilla fanclub.

Du ville diskutera Gud utifrån dina premisser. Det var jätteviktigt sa du.
Allt jag skriver är bara "hemmasnickrad skit". Var det inte så?
Citera
2023-12-06, 17:05
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Ska jag torka dig i rumpan också eller?

Du kan ju börja med att artigt besvara frågorna som jag har ställt.

Sedan om du har förtjänat det så kan du få torka min röv.

Frågan var alltså; vilka utom ateister tror att Gud är en gubbe på ett moln?
Citera
2023-12-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nope. Jag har koll.
Trådarna är mitt vittne på alla personangrepp och avsaknaden av sakargument.

Och ditt inlägg här följer samma mönster.
Bara personangrepp och pajkastning, helt off topic.
Nu bevisade du det ytterligare en gång. Läs själv ditt eget inlägg så ser du.

On T:
Endast ateister hävdar att Gud är fysisk.
Ateister ljuger alltså om troende. Snacka om oärlighet.
Då går det inte att diskutera ämnet.
Uppenbarligen har du noll koll. Det du tillskrev moscow-mule är det jag som skrivit. Men det är inte lätt att hålla reda på vem som skrivit vad när man är så ivrig på att flytta fokus.

Sedan kan vi notera att du fritt fabulerar fram beskrivningar då personangrepp inte förekommit. Du har blivit ombedd att citera dessa, men inte lyckats.

OnT: Att hävda att ”ateister tycker” utifrån vad några få personer i denna tråd sagt är givetvis ett för tunt underlag för att generalisera om en grupp. Det gör heller inte saken bättre att ”tolkningen” är direkt oärlig. Men mer är inte att förvänta sig av oärliga debattörer.
Citera
2023-12-06, 18:29
Medlem
Ballooonies avatar
Men Gud finns. Varför skulle du vilja bryta mot Livets furste?

Som givit sitt liv. För att vi ska kunna leva heligt.

Det är klart att det är tillåtet. Men varför skulle du?

Det har ju folk gjort i alla år.
Visst "kommer man undan"
med olika saker av olika anledningar.

Härliga Liv! Levande liv!

Var heliga.
Lev ett alltigenom heligt liv, liksom han som har kallat er är helig. Det står ju skrivet: Ni skall vara heliga, ty jag är helig.

Livet är heligt. Jesus är helig.
Var heliga.
Citera
2023-12-06, 18:42
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Uppenbarligen har du noll koll. Det du tillskrev moscow-mule är det jag som skrivit.

Är det något att skryta med tycker du?

Citat:
Men det är inte lätt att hålla reda på vem som skrivit vad när man är så ivrig på att flytta fokus.

Nä precis, pajkastning som pajkastning. Jag försöker flytta fokus till topic, men du återkommer till personangreppen hela tiden. Vem som tramsar si eller så kan väl kvitta när allt är trams.
Håll dig till topic bara så slipper du mina tillrättavisningar.

Citat:
Sedan kan vi notera att du fritt fabulerar fram beskrivningar då personangrepp inte förekommit. Du har blivit ombedd att citera dessa, men inte lyckats.
lol. "Personangrepp har inte förekommit". Ja du … som sagt, du kan anklaga mig för allt möjligt, men tråden ljuger inte.
Jag har citerat dig varje gång.
För när du skriver "du" och "man" refererar du väl till Flammarion?
Inte är väl Flammarion topic?

Citat:
OnT: Att hävda att ”ateister tycker” utifrån vad några få personer i denna tråd sagt är givetvis ett för tunt underlag för att generalisera om en grupp.

Du har helt fel. Alla ateister hävdar en materialistisk halmgubbe som de projicerar på troende.
Hur är "alla ateister" ett litet statistiskt underlag? Det är ALLA. Det är inte ens en generalisering.
Jag utgår ifrån fakta som är falsifierbar.
Har jag fel? Var har du din "svarta svan" i så fall?

Vad tyst det blev …
Citera
2023-12-06, 18:50
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Du använder förstås ingenting som en ateistisk vetenskapsman uppfunnit 🙄.
Om ifrågavarande ateist håller sitt sjuka förnekande av Gud borta från sin vetenskapliga verksamhet (låt oss hålla det öppet att han klarar av det), kan han producera vetenskap, som naturligtvis i så fall inte förnekar Gud.
Citera
2023-12-06, 18:55
Medlem
Citat:
Du är off topic nu.
Starta en egen tråd om Flammarion så kan du och din lekkamrat ha er lilla fanclub.

Du ville diskutera Gud utifrån dina premisser. Det var jätteviktigt sa du.
Allt jag skriver är bara "hemmasnickrad skit". Var det inte så?

Off-topic om man ber någon att presentera sina egentliga argument? Ok? 😂

Vi noterar ytterligare en gång hur du istället för att presentera ett välgrundat argument för dina påståenden med klara premisser och en logisk slutsats, istället försöker avleda uppmärksamheten eftersom du helt enkelt klarar av att svara?

Att kunna formulera ett argument är kapitel 1, sida1 i debattskolan, så för att nu vara någon som i en sådär 25 sidor marknadsfört sig som ett intellektuellt akademiskt underverk, så är det ju inget annat än ett magnifikt magplask vi nu bevittnar.

Allt du behöver göra är ju att presentera ett välgrundat argument för dina påståenden med klara premisser och en logisk slutsats? Borde vara busenkelt om du har något av substans bakom dina påståenden.
Citera
2023-12-06, 19:02
Medlem
Citat:
Nä precis, pajkastning som pajkastning. Jag försöker flytta fokus till topic, men du återkommer till personangreppen hela tiden. Vem som tramsar si eller så kan väl kvitta när allt är trams.
Håll dig till topic bara så slipper du mina tillrättavisningar.

Det finns inga ”tillrättavisningar” från dig. Det är enbart osakligt trams utan substans.

Citat:
lol. "Personangrepp har inte förekommit". Ja du … som sagt, du kan anklaga mig för allt möjligt, men tråden ljuger inte.
Jag har citerat dig varje gång.
För när du skriver "du" och "man" refererar du väl till Flammarion?
Inte är väl Flammarion topic?
Citera mig då. För inte är du väl en lögnare?

Citat:
Du har helt fel. Alla ateister hävdar en materialistisk halmgubbe som de projicerar på troende.
Hur är "alla ateister" ett litet statistiskt underlag? Det är ALLA. Det är inte ens en generalisering.
Jag utgår ifrån fakta som är falsifierbar.
Har jag fel? Var har du din "svarta svan" i så fall?
Backa upp det med fakta. Nej just det. Det kan du givetvis inte.
Tomma tunnor osv
Citera
2023-12-06, 19:04
Medlem
Citat:
Du kan ju börja med att artigt besvara frågorna som jag har ställt.

Sedan om du har förtjänat det så kan du få torka min röv.

Frågan var alltså; vilka utom ateister tror att Gud är en gubbe på ett moln?

Till skillnad från dig så kan jag ge både ett snabbt och rakt svar!

Jag tror inte på någon gud, vare sig fysiska eller metafysiska eftersom ingen har kunnat presentera något logiskt eller rationellt argument för det.

Se så! Nu är det din tur!

Visa nu vad dina intellektuella höga hästar är kapabla till och formulera ett välgrundat argument för ditt påstående om en metafysisk gud, med klara premisser och en logisk slutsats som vi kan granska och diskutera efter att jag ätit middag.

Det blir som du förstår kyckling ikväll.
Senast redigerad av Moscow-Mule 2023-12-06 kl. 19:08.
Citera
2023-12-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
En vetenskap värd namnet är aldrig ateistisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Om ifrågavarande ateist håller sitt sjuka förnekande av Gud borta från sin vetenskapliga verksamhet (låt oss hålla det öppet att han klarar av det), kan han producera vetenskap, som naturligtvis i så fall inte förnekar Gud.
Imponerande hur snabbt vissa personer ändrar sig.
Citera
2023-12-06, 19:08
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Imponerande hur snabbt vissa personer ändrar sig.
Calivius har rätt: ateism och vetenskap är en usel kombination. T.o.m. sämre än religion och vetenskap.
Citera
2023-12-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Calivius har rätt: ateism och vetenskap är en usel kombination.
Ateism och vetenskap är den enda vettiga kombinationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in