2023-07-06, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är helfestligt med mycket gas.
Men det ska nog inte vara någon fara, ät du dina ägg.

Fiser du mycket?
Citera
2023-07-06, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Varför är det synd?
du framstår mer och mer som en efterbliven apa utan att själv förstå det.
Citera
2023-07-06, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Ja
Utveckla tack? Killen säger ju att han äter annat med.
Citera
2023-07-06, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av havsvalv
du framstår mer och mer som en efterbliven apa utan att själv förstå det.

Beror det här på att du är ledsen över att jag är i god fysiskt skick, stark, snabb, uthållig, explosiv, och har god fysik med stor bröstkorg, breda vingar, breda exlar, 8-pack, är lång (1.95), fina ben och bra hållning?

Och du kanske är 1.75, ful, tjock, ohälsosam, seg, dålig kondis? Är det därför du babblar om Jesus och inavlade judar?
Citera
2023-07-06, 17:55
Medlem
sfrges avatar
Ett ägg verkar innehålla runt 70 kalorier. 30 ägg blir då 2100 kalorier.
Tränar du mycket så är det väl bara att äta. Ägg är nyttigt.
Citera
2023-07-06, 17:57
Medlem
Citat:
Va? Jag hade tänkt köpa ekologiska ägg, frigående. Är inte det bra? Tungmetaller? Vilket märke?
Frigående utomhus ger risk för salmonella. Detta då de pikar från marken där vilda fåglar kan ha släppt sin skit när de flyger förbi. Det är så de blir smittade.

Snacka med en dietist om hur du bäst får i dig bra näring vid hård träning och andra aktiviteter.
Citera
2023-07-06, 17:58
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.

En annan blir mätt på 4.
God luck
Citera
2023-07-06, 17:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.

Din mage kommer berätta för dig imorgon om det var rätt eller fel val.
Citera
2023-07-06, 18:03
Medlem
Låt din kropp vara ett experiment. Prova i en månad och återkom med blodprover och uppdatering av mående.
Citera
2023-07-06, 18:04
Medlem
Själv har jag ätit massvis med ägg i över ett halvt decennium, inga hälsoproblem alls. Det går utan problem att äta det, men se till att det är ekologiska ägg.
Citera
2023-07-06, 18:09
Medlem
Citat:

Är det ohälsosamt?

Att överdriva saker kan innebära fara. Jag har svårt att tro att det är nyttigt att trycka i sig 30 ägg om dagen precis som att jag har svårt att tro att det är hälsosamt att äta 10 kg bacon per dag. Däremot finns det väl inga ''direkta bevis'' på att just 30 ägg om dagen skulle vara farligt men varför överdriva?

Du pressar ju bara din kropp i onödan. Bara tio ägg om dagen är ju mycket men 30 är ju helt sjukt.
Citera
2023-07-06, 18:26
Medlem
UncleBenssnopps avatar
Finns en risk att du får ett giktanfall då ägg är försurande för kroppen.
Jag skulle i allafall inte äta 30 ägg om dagen.🤢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in