2023-07-06, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Ägg är gott, och kokt ägg är också extremt gott. Att äta det är inte jobbigt eller äckligt, det jag undrade var hur det skulle påverka min hälsa. Jag kommer inte att tröttna alls. Jag käkar även andra grejer vid sidan om såklart. Tonfisk, bär, honung, kött och fisk är det mycket av. Som jag sade så är jag extremt fysisk aktiv där jag lyfter EXTREMT tungt (och kommer lyfta mycket tyngre) flera gånger i veckan, sprintar och löper minst 2 gånger i veckan och gör andra aktivitet som att klättra och simma 1-2 gånger i veckan. Och det kan dessutom bli mer aktiviteter än så, så jag behöver mer kalorier i mig eftersom så jävla mycket förbränns. Jag sover 7-8-9 timmar per natt och är 195cm och väger 95kg. Mitt mål är dessutom att ligga på kaloriöverskott så jag går upp i vikt. Jag älskar mat, och pizza blir det minst 5 dagar i veckan. Jag käkar mycket, men jag förbrukat också mycket. Brukar ligga på 500-1000 kaloriöverskott. Ägg är gott som fasiken och har mycket protein och alla näringsämnen. Brukar oftast förbruka minst 8000 kalorier.
Ha, ha - jaha du. Jag förstår att du inte har tid att jobba då all tid måste gå åt till att äta, skita och sova.
Citera
2023-07-06, 17:33
Medlem
supreme100s avatar
Citat:
Är det ohälsosamt att äta 30 kokta ägg per dag?.
Ja
Citera
2023-07-06, 17:34
Bannlyst
Citat:
Inavel? Kan inte inavel hjälpa din religion?

Jodu, jag bränner ungefär 8000 kalorier per dag eftersom jag flera dagar i veckan lyfter extremt tungt, sprintar och löper flera gånger i veckan, simmar typ 1-2 gånger i veckan och utöver det gör jag andra aktivitet som klättring, rugby 3 gånger i veckan, fotboll 2 gånger i veckan, och basket 2 gånger i veckan. Det blir mycket med jobb och familj. Det är frugan som fixar maten såklart.
har du verkligen inget annat att göra än att försöka 'hålla formen'?

de inom kristendom med en själ strävar till att vara evigt mer genomtänkta än så.
Citera
2023-07-06, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av havsvalv
har du verkligen inget annat att göra än att försöka 'hålla formen'?

de inom kristendom med en själ strävar till att vara mer genomtänkta än så.

Vad menar du med att hålla formen?
Citera
2023-07-06, 17:35
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Ägg utan bacon är värdelöst. Ät lite färre ägg och komplettera med något annat protein och eventuellt lite grönsaker.
Citera
2023-07-06, 17:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.
Får du inte mycket gas av det där?
Citera
2023-07-06, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Ha, ha - jaha du. Jag förstår att du inte har tid att jobba då all tid måste gå åt till att äta, skita och sova.

Jag både jobbar och pluggar. Jobbar helg. Är ganska ung. Man käkar på frukosten, lunchrasten och middagen och man käkar också samtidigt som man pluggar. Det är inte så att jag slutar plugga för att käka utan jag käkar SAMTIDIGT som jag pluggar. När jag jobbar helg så käkar jag mer innan och mer efter jobbet och mer under lunchrasten eftersom jag inte kan lämna jobbet för att käka, men även då käkar jag tonfisk mackor under jobbtid. Det löser sig. Mackorna slinker ner på 3 minuter.
Citera
2023-07-06, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Får du inte mycket gas av det där?

Prutta? Nej det har jag inte tänkt på. Pruttar väl lika mycket, eller lika lite som jag alltid har gjort.
Citera
2023-07-06, 17:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Prutta? Nej det har jag inte tänkt på. Pruttar väl lika mycket, eller lika lite som jag alltid har gjort.
Okej det var ju synd.
Citera
2023-07-06, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Okej det var ju synd.

Varför är det synd?
Citera
2023-07-06, 17:43
Medlem
GusFrings avatar
Om du enbart äter det, så är det antagligen mindre dåligt än den mesta annan ensidig kost då ägg innehåller protein, fett och de flesta vitaminer man behöver, dock brist på kolhydrater och framförallt fibrer i den kosten. Ensidigt är alltid dåligt nästan.
Citera
2023-07-06, 17:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Varför är det synd?
Det är helfestligt med mycket gas.
Men det ska nog inte vara någon fara, ät du dina ägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in