2023-07-06, 16:57
Medlem
Jag käkar mycket ägg, och jag säger go for it! Men man tröttnar lätt på bara kokta ägg, så testa lite olika recept med ägg.
Citera
2023-07-06, 17:00
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Protein är inte samma sak som ägg. Man bör inte trycka i sig mer än 5 ägg per dygn, max.
Annars vadå? Jag slängde i mig 6 råa ägg en kväll för att showa lite och vaknade nästa dag med en riktig kick. Då hade jag om jag kommer ihåg rätt redan käkat några st tidigare samma dag.
Citera
2023-07-06, 17:02
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Annars vadå? Jag slängde i mig 6 råa ägg en kväll för att showa lite och vaknade nästa dag med en riktig kick. Då hade jag om jag kommer ihåg rätt redan käkat några st tidigare samma dag.

Råa ägg är dessutom b att äta då en del av de bra proteinerna går förlorade. Dessutom så går du miste om kollagenet vilket också är bra för ligament.
Citera
2023-07-06, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudarmochta
Jag har nu tänkt att börja käka 30 ägg varje. 10 på morgonen, 10 på eftermiddagen och 10 på kvällen.

Är det ohälsosamt?

Ska tilläggas att jag är väldigt fysisk aktiv och lyfter extremt tungt flera dagar i veckan samt även sprintar och löper, simmar och klättar flera dagar i veckan.
det är väldigt ensidig kost, vad är fel med att äta på ett genomtänkt sätt? (nötkött/rotfrukter/syrade mejeriprodukter)

är fodret till hönorna något du vill ha i dig i stora mängder? ekoägg hade en hel del tungmetaller pga fiskfoder exempelvis.
Citera
2023-07-06, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Inte ens kombinera med exempelvis nötter som proteinkälla eller annat som är rikt på vitaminer?
Måste ju bli skittrist att äta enbart ägg dag efter dag.

Dyrt med ägg? Måste ju vara billigare än andra livsmedel dock? Kött är ju sjukt dyrt nu för tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Är övertygad att du ställt frågan i onödan och det inte finns en chans att du kommer klara av att äta 30 ägg per dag under en längre period. Du kommer bli less. Äcklad så du kräks bara av att någon säger ägg. 2400 kalorier på ägg vilket, beroende på din längd och hur mycket du rör på dig, kan vara allt du behöver i form av kalorier. Så ingen plats för variation i större mängd.

En skrivbordsidé.

Citat:
Ursprungligen postat av chingale
Alla överdrifter, oavsett vad det handlar om, är definitivt kontraproduktiva och presumtivt livsfarliga. Trollar du oss? Vad vill du uppnå med att göra något så korkat. Förutom att det är farligt kommer dina äggvanor att ruinera dig.

Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Ska du bara äta ägg och inget annat menar du? Tänk lite innan du startar trådar nästa gång.

Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Protein är inte samma sak som ägg. Man bör inte trycka i sig mer än 5 ägg per dygn, max.

Ägg är gott, och kokt ägg är också extremt gott. Att äta det är inte jobbigt eller äckligt, det jag undrade var hur det skulle påverka min hälsa. Jag kommer inte att tröttna alls. Jag käkar även andra grejer vid sidan om såklart. Tonfisk, bär, honung, kött och fisk är det mycket av. Som jag sade så är jag extremt fysisk aktiv där jag lyfter EXTREMT tungt (och kommer lyfta mycket tyngre) flera gånger i veckan, sprintar och löper minst 2 gånger i veckan och gör andra aktivitet som att klättra och simma 1-2 gånger i veckan. Och det kan dessutom bli mer aktiviteter än så, så jag behöver mer kalorier i mig eftersom så jävla mycket förbränns. Jag sover 7-8-9 timmar per natt och är 195cm och väger 95kg. Mitt mål är dessutom att ligga på kaloriöverskott så jag går upp i vikt. Jag älskar mat, och pizza blir det minst 5 dagar i veckan. Jag käkar mycket, men jag förbrukat också mycket. Brukar ligga på 500-1000 kaloriöverskott. Ägg är gott som fasiken och har mycket protein och alla näringsämnen. Brukar oftast förbruka minst 8000 kalorier.
Citera
2023-07-06, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av havsvalv
det är väldigt ensidig kost, vad är fel med att äta på ett genomtänkt sätt (nötkött/rotfrukter/syrade mejeriprodukter)?

Käkar annat också som exempelvis tonfisk, fisk, kött, bär, banan, honung. Äggen blir en del av allt.
Citera
2023-07-06, 17:19
Bannlyst
Citat:
Käkar annat också som exempelvis tonfisk, fisk, kött, bär, banan, honung. Äggen blir en del av allt.
är fodret till hönorna något du vill ha i dig i stora mängder? ekoägg hade en hel del tungmetaller pga fisk i fodret exempelvis.
Citera
2023-07-06, 17:20
Bannlyst
Citat:
är fodret till hönorna något du vill ha i dig i stora mängder? ekoägg hade en hel del tungmetaller pga fisk i fodret exempelvis.

Va? Jag hade tänkt köpa ekologiska ägg, frigående. Är inte det bra? Tungmetaller? Vilket märke?
Citera
2023-07-06, 17:22
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ägg är gott, och kokt ägg är också extremt gott. Att äta det är inte jobbigt eller äckligt, det jag undrade var hur det skulle påverka min hälsa. Jag kommer inte att tröttna alls. Jag käkar även andra grejer vid sidan om såklart. Tonfisk, bär, honung, kött och fisk är det mycket av. Som jag sade så är jag extremt fysisk aktiv där jag lyfter EXTREMT tungt (och kommer lyfta mycket tyngre) flera gånger i veckan, sprintar och löper minst 2 gånger i veckan och gör andra aktivitet som att klättra och simma 1-2 gånger i veckan. Och det kan dessutom bli mer aktiviteter än så, så jag behöver mer kalorier i mig eftersom så jävla mycket förbränns. Jag sover 7-8-9 timmar per natt och är 195cm och väger 95kg. Mitt mål är dessutom att ligga på kaloriöverskott så jag går upp i vikt. Jag älskar mat, och pizza blir det minst 5 dagar i veckan. Jag käkar mycket, men jag förbrukat också mycket. Brukar ligga på 500-1000 kaloriöverskott. Ägg är gott som fasiken och har mycket protein och alla näringsämnen. Brukar oftast förbruka minst 8000 kalorier.

Inte en chans att du förbrukar 8000 kalorier om du "Lyfter extremt tungt flera gånger i veckan och simmar + löper någon gång i veckan". Skicka bild på dig.
Citera
2023-07-06, 17:22
Bannlyst
Citat:
Va? Jag hade tänkt köpa ekologiska ägg, frigående. Är inte det bra? Tungmetaller? Vilket märke?
https://kurera.se/orsaken-till-de-ho...s-fortfarande/

Ät nötkött!

Ifall du inte är inavlad är du på jorden för att hjälpa Jesus och det ska man vara klok och stark för!
Citera
2023-07-06, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Inte en chans att du förbrukar 8000 kalorier om du "Lyfter extremt tungt flera gånger i veckan och simmar + löper någon gång i veckan". Skicka bild på dig.

Citat:
https://kurera.se/orsaken-till-de-ho...s-fortfarande/

Ät nötkött!

Ifall du inte är inavlad är du på jorden för att hjälpa Jesus och det ska man vara klok och stark för!

Inavel? Kan inte inavel hjälpa din religion?

Jodu, jag bränner ungefär 8000 kalorier per dag eftersom jag flera dagar i veckan lyfter extremt tungt, sprintar och löper flera gånger i veckan, simmar typ 1-2 gånger i veckan och utöver det gör jag andra aktivitet som klättring, rugby 3 gånger i veckan, fotboll 2 gånger i veckan, och basket 2 gånger i veckan. Det blir mycket med jobb och familj. Det är frugan som fixar maten såklart.
Citera
2023-07-06, 17:29
Medlem
Det skadar nog inte med 30 ägg om dan förutsatt att du äter annat oxå.
I skolan fick vi lära oss om kostcirkelen…

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in