2023-12-23, 20:30
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Titelstriden lever ett tag till. Grattis till Arsenal som lyckades få med sig en oförtjänt poäng.

Arsenal har inte imponerat än så länge denna säsongen men chansen finns ju att det börjar klicka och man spelar bra och då finns mer att hämta och laget vinner PL. Eller så fortsätter det se "meh" ut och laget slutar 3a-4a när andra lag kommer igång.
Citera
2023-12-23, 20:32
Medlem
zlikyrs avatar
Ja, jösses att Liverpool inte lyckas vinna idag. Otroligt. Anfallet måste börja leverera snarast, annars blir det svårt att utmana om titlar. Diaz genomusel ett bra tag nu.

Straffsituationen i första med handsen på norrbaggen är solklar, finns inte ens något att diskutera där. Den är solklar. Självklart ska det vara mål vid kontringen som Trent avslutar. Vad kommer man, fyra mot två? Måste vara mål. Rejält oflyt att det inte blir det.

Känslan är fyra missade poäng senaste två matcherna, trist.
Senast redigerad av zlikyr 2023-12-23 kl. 20:35.
Citera
2023-12-23, 20:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Arsenal har inte imponerat än så länge denna säsongen men chansen finns ju att det börjar klicka och man spelar bra och då finns mer att hämta och laget vinner PL. Eller så fortsätter det se "meh" ut och laget slutar 3a-4a när andra lag kommer igång.
Jag håller med men hade Liverpool vunnit så hade det känts avgjort redan nu.
Citera
2023-12-23, 21:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Titelstriden lever ett tag till. Grattis till Arsenal som lyckades få med sig en oförtjänt poäng.
Klar för Danmark snart?
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Ja, jösses att Liverpool inte lyckas vinna idag. Otroligt. Anfallet måste börja leverera snarast, annars blir det svårt att utmana om titlar. Diaz genomusel ett bra tag nu.

Straffsituationen i första med handsen på norrbaggen är solklar, finns inte ens något att diskutera där. Den är solklar. Självklart ska det vara mål vid kontringen som Trent avslutar. Vad kommer man, fyra mot två? Måste vara mål. Rejält oflyt att det inte blir det.

Känslan är fyra missade poäng senaste två matcherna, trist.
Jag tycker tvärtom, att AFC borde ha vunnit - även om Alexander-Arnold stod för säsongens största miss. Vi öppnade matchen klart bäst, och dominerade under de första 25-30 minuterna - fram tills Liverpool fick in ett väldigt billigt mål. Vi borde helt klart ha gjort minst 1 mål till under de första 45+. Och om matchen hade bara spelats på ett normalt underlag, istället för på en plan fylld av is och olja, så hade vi tagit 3p. Dock så är vi fortfarande serieledare. COYG

När det gäller den såkallade straffsituationen med Ødegaard i 1:a halvan, så var det definitivt inte ngn straff till Liverpool. Och jag har redan förklarat 69:e ggr varför det inte var det.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-23 kl. 21:15.
Citera
2023-12-23, 21:27
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Fast när blev ni en het favorit till att vinna Champions League?

Skulle ranka City Bayern och Real framför er.

Ni är i klass med Napoli.
Skulle även ranka Inter, Atleti, BVB, PSG och Barca före Arsenal.
Citera
2023-12-23, 21:40
Medlem
Drickbacks avatar
Slänger in ett julkapitel

Tomten kom tidigt…

1:a halvlek
Arsenal började bäst och får tidigt mål efter en bra aktion finns mer att önska av Liverpool i den situationen för de uppträder juniormässigt.
Liverpool käkar sig in i matchen och tar över så 1-1 kommer förtjänt fast Zinchenko & Raya agerade ganska uselt.

2:a halvlek
Liverpool kommer ut och dominerar utan komma till riktigt heta lägen, tog Arsenal 20 min att göra ett etablerat anfall 25 min för att komma upp i 2 anfall.
Runt 70:e kommer Arsenal in i matchen igen mest pga Szobo tappar orken så Arsenal har en bra 10 min period men Liverpool ser till att ta över så farligheten uteblir.

Straffen: möjligt den tar Ødegaard’s knä först men tar på handen som är långt ut och nej han halkade inte utan blev fintad och gick höger och hamnar brett i kroppsställning men handen är alldeles för onaturligt läge så mer straff än inte straff… behöver vi nämna vem som satt i VAR?

Juniormisstag vid 0-1: linjen står 2-3 m för högt, Konate står fel och slutar springa och viftar på offside, Gakpo faller för tidigt och häver offsiden med knäet och Alisson hänger tvätt. Ovanligt se Alisson gör denna typ av miss nu för tiden.

Givetvis borde Trent gjort 2-1 har dock otur att bollen studsar upp precis när han ska bredsida in den i borte. Tycker Salah’s passning är något hård men borde än bli 2-1 där.

Kanske dags att lägga mer Livervar? Men Varsenal kör vi på, Saka skulle haft rött domaren missar han sparkar bort bollen efter avblåsning senare än den Nunez åkte på dessutom gjorde Martinelli samma sak och även han undkom gult kort.
Salah får sitt för sparka bort bollen och protest men det var inte i närheten av frispark. Dock är hans agerade gult kort.

Sett till spelet var Liverpool närmre vinsten..
De första 20 i andra är det bästa de har gjort, Arsenal var fullständigt utspelade under denna period.

Hört länge från troll åhhh vi kommer dominera och vinna på Anfield och historia betyder ingenting! Nästa gång är det lämpligt knipa igen och leverera först! Liverpool har varit långt ifrån bra denna säsong samt nytt mittfält och lite skador på det som i princip alla lag har och haft.
Är det nu man slänger in; vad var det jag sa?

Vad man än gör räkna inte bort Liverpool högljutt! Liverpool har förlorat en (1) match på Anfield 2023 var mot Real där man ledde med 2-0 och inte knöt ihop säcken sen kom raset.
Skönt se vad Konate har i när han får ihop det, han och Trent är Liverpool’s bästa idag.

Arsenal visar ännu en gång de inte är mogna för bortaspel mot topplag. Liverpool, Aston Villa, Chelsea & Newcastle gav 2 p… tufft tycka sig vara guldvinnare med såna resultat.

Och alla vet att City är hästlängder från sitt bästa hade de varit hälften så dåliga som nu hade de lätt serien. Vinst i hängmatchen är de 3 p efter och har tex Arsenal på hemmaplan..

Framtiden blir tuff: Tsimikas befarar brutet nyckelben, Salah & Endo försvinner i jan och långt till skadade är tillbaka. Påverkar träningskvaliten och matcher på färre pers. Klopp måste givetvis handla i januari allt annat är uteslutet.

Till slut kan det omöjligen finnas en nykter person som kan hävda Arsenal var det bättre laget och förtjänade att vinna..
Senast redigerad av Drickback 2023-12-23 kl. 22:06.
Citera
2023-12-23, 21:51
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Jag tycker tvärtom, att AFC borde ha vunnit

INGEN förväntar sig något annat. (THEBANDIT777, jag skojar lite så du behöver inte komma till undsättning, gäller även snubben med wengeravataren).
Citera
2023-12-23, 22:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
INGEN förväntar sig något annat. (THEBANDIT777, jag skojar lite så du behöver inte komma till undsättning, gäller även snubben med wengeravataren).

Skönt att ni tog poäng! Grattis till det!

Nej det är för jävla låg nivå härinne såfort man skriver negativt om Arsenal enligt vissa.
Citera
2023-12-23, 22:01
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

*ljudet av galopperande hästhovar*
Citera
2023-12-23, 22:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:

Nej det är för jävla låg nivå härinne såfort man skriver negativt om Arsenal enligt vissa.
Blev ju rånade på två poäng! Vad grattar du för?

Arsenalfansen borde få en egen tråd så dom inte råkar bli sårade av vad som skrivs!
Citera
2023-12-23, 22:08
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Tack men 2p mot United och Arsenal hemma är inte okej, tyvärr inte ett år man vinner titeln, men kul ändå att man inte förlorar, iaf när man möter ett cl/pl vinnande Arsenal och dessutom med utebliven straff.

Nej, detta året har vi gett bort titeln, frågan är vem som sträcker sig och tar den ?
Citera
2023-12-23, 22:20
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Tack men 2p mot United och Arsenal hemma är inte okej, tyvärr inte ett år man vinner titeln, men kul ändå att man inte förlorar, iaf när man möter ett cl/pl vinnande Arsenal och dessutom med utebliven straff.

Nej, detta året har vi gett bort titeln, frågan är vem som sträcker sig och tar den ?
Liverpool är fortfarande min favorit till att ta det, men City kommer väl komma som ett jäkla monster efter nyår och gå rent!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in