Slänger in ett julkapitel
Tomten kom tidigt…
1:a halvlek
Arsenal började bäst och får tidigt mål efter en bra aktion finns mer att önska av Liverpool i den situationen för de uppträder juniormässigt.
Liverpool käkar sig in i matchen och tar över så 1-1 kommer förtjänt fast Zinchenko & Raya agerade ganska uselt.
2:a halvlek
Liverpool kommer ut och dominerar utan komma till riktigt heta lägen, tog Arsenal 20 min att göra ett etablerat anfall 25 min för att komma upp i 2 anfall.
Runt 70:e kommer Arsenal in i matchen igen mest pga Szobo tappar orken så Arsenal har en bra 10 min period men Liverpool ser till att ta över så farligheten uteblir.
Straffen: möjligt den tar Ødegaard’s knä först men tar på handen som är långt ut och nej han halkade inte utan blev fintad och gick höger och hamnar brett i kroppsställning men handen är alldeles för onaturligt läge så mer straff än inte straff… behöver vi nämna vem som satt i VAR?
Juniormisstag vid 0-1: linjen står 2-3 m för högt, Konate står fel och slutar springa och viftar på offside, Gakpo faller för tidigt och häver offsiden med knäet och Alisson hänger tvätt. Ovanligt se Alisson gör denna typ av miss nu för tiden.
Givetvis borde Trent gjort 2-1 har dock otur att bollen studsar upp precis när han ska bredsida in den i borte. Tycker Salah’s passning är något hård men borde än bli 2-1 där.
Kanske dags att lägga mer Livervar? Men Varsenal kör vi på, Saka skulle haft rött domaren missar han sparkar bort bollen efter avblåsning senare än den Nunez åkte på dessutom gjorde Martinelli samma sak och även han undkom gult kort.
Salah får sitt för sparka bort bollen och protest men det var inte i närheten av frispark. Dock är hans agerade gult kort.
Sett till spelet var Liverpool närmre vinsten..
De första 20 i andra är det bästa de har gjort, Arsenal var fullständigt utspelade under denna period.
Hört länge från troll åhhh vi kommer dominera och vinna på Anfield och historia betyder ingenting! Nästa gång är det lämpligt knipa igen och leverera först! Liverpool har varit långt ifrån bra denna säsong samt nytt mittfält och lite skador på det som i princip alla lag har och haft.
Är det nu man slänger in; vad var det jag sa?
Vad man än gör räkna inte bort Liverpool högljutt! Liverpool har förlorat en (1) match på Anfield 2023 var mot Real där man ledde med 2-0 och inte knöt ihop säcken sen kom raset.
Skönt se vad Konate har i när han får ihop det, han och Trent är Liverpool’s bästa idag.
Arsenal visar ännu en gång de inte är mogna för bortaspel mot topplag. Liverpool, Aston Villa, Chelsea & Newcastle gav 2 p… tufft tycka sig vara guldvinnare med såna resultat.
Och alla vet att City är hästlängder från sitt bästa hade de varit hälften så dåliga som nu hade de lätt serien. Vinst i hängmatchen är de 3 p efter och har tex Arsenal på hemmaplan..
Framtiden blir tuff: Tsimikas befarar brutet nyckelben, Salah & Endo försvinner i jan och långt till skadade är tillbaka. Påverkar träningskvaliten och matcher på färre pers. Klopp måste givetvis handla i januari allt annat är uteslutet.
Till slut kan det omöjligen finnas en nykter person som kan hävda Arsenal var det bättre laget och förtjänade att vinna..