2023-12-23, 22:23
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tack men 2p mot United och Arsenal hemma är inte okej, tyvärr inte ett år man vinner titeln, men kul ändå att man inte förlorar, iaf när man möter ett cl/pl vinnande Arsenal och dessutom med utebliven straff.

Nej, detta året har vi gett bort titeln, frågan är vem som sträcker sig och tar den ?

Känns ju som ett år där ingen har imponerat vilket jag kan tänka mig är frustrerande för de inblandade klubbarna men roligt för någon som är neutral och håller på ett mittenlag som mig själv. Nu kan det såklart svänga mer i nästa omgång men ett lag som leder utan att ha imponerat 1p före ett annat lag som inte direkt har imponerat och ett lag som överpresterat gör det ju ändå öppet och intressant.

Sen tycker jag inte Spurs får räknas bort - det är lite upp o ner men de har flera viktiga spelare borta som kommer tillbaka i Januari. Kommer bli bättre, hur bra - vem vet? City just nu 5a (!) men har bevisligen högsta högstanivån av dessa klubbarna. Kul att det är öppet ändå, just nu 5 klubbar som är "med" men en formsvacka, en formtopp eller skador kan ju påverka alla dessa klubbarna i olika riktningar.
Citera
2023-12-23, 22:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
INGEN förväntar sig något annat. (THEBANDIT777, jag skojar lite så du behöver inte komma till undsättning, gäller även snubben med wengeravataren).
Jag är bara objektiv och ärlig. Sett till antal målchanser som vi skapade under 1:a halvan så borde vi även ha vunnit matchen. En stor besvikelse att vi inte fick åka hem till London med 3p.

Vettefan vad du yrar om i resten av inlägget, vet du ens det själv?
Citat:
Tack men 2p mot United och Arsenal hemma är inte okej, tyvärr inte ett år man vinner titeln, men kul ändå att man inte förlorar, iaf när man möter ett cl/pl vinnande Arsenal och dessutom med utebliven straff.

Nej, detta året har vi gett bort titeln, frågan är vem som sträcker sig och tar den ?
Som jag tog och poängterade för er redan för en 3-4 år sen, så skulle inte Liverpool, aka världens bästa lag, ta och dominera EPL tillsammans med Man City de kommande 5-10 åren (För att inte snacka om hur lätt ni skulle ta och slå AFCs Invincible-säsong) - jag skrev då att det ej längre är möjligt att 1-2 lag dominerar EPL över en längre tid likt det som Arsenal & Man Utd gjorde under slutet av 90 och i starten av 00-talet. Jag skrev även att det bara var en tidsfråga innan de övriga toppklubbarna i England började att utmana Man City och Liverpool i fighten om ligatiteln, samt att Arsenal var det laget som låg närmast till att utmana i den närmsta framtid. Dock så blev jag totalt idiotförklarad av dig och vissa andra härinne över det. Kan du, vänligen, ta och förklara här och nu vem av oss det var som hade rätt?

Jag har hävdat ända sen juni att det blir AFC som kommer att ta hem ligatiteln den här säsongen, och det står jag för 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
*ljudet av galopperande hästhovar*
Exakt så.

Så fort det inte helt går vägen för Liverpool, så tar Bandmedlemmarna på sig både foliehatten och offerkoftan, innan de sätter sig högt upp på hästen och galopperar iväg.
Citera
2023-12-23, 22:47
Medlem
Free12s avatar
Bara hoppas att City vinner sin hängmatch nu så det inte bara är för Liverpool att jogga hem titeln. Vill ju se lite fight om det iaf och sen kan Liverpool gärna ta den före City, lag som Villa och Tottenham är tyvärr inte redo att utmana och uppstickare stannar sällan länge i toppen.
Citera
2023-12-23, 23:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Liverpools van Dijk efter kvällens match: "This was a great game to be involved in. Arsenal are a really strong side".
Citera
2023-12-23, 23:02
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpools van Dijk efter kvällens match: "This was a great game to be involved in. Arsenal are a really strong side".
Kolla hela intervjun! Han försöker vara ödmjuk och inte säga rakt ut att det var två förlorade poäng!
Citera
2023-12-23, 23:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Kolla hela intervjun! Han försöker vara ödmjuk och inte säga rakt ut att det var två förlorade poäng!
Har redan sett hela intervjun. Och om inte jag minns helt fel, så hade van Dijk en "lite" annan ton efter Liverpools match mot Man United förra veckan.

Vi var minst lika bra ikväll som det Liverpool var.
Citera
2023-12-23, 23:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Har redan sett hela intervjun. Och om inte jag minns helt fel, så hade van Dijk en "lite" annan ton efter Liverpools match mot Man United förra veckan.

Vi var minst lika bra ikväll som det Liverpool var.
Kanske fick skit för det, men minns inte vad han sa efter den matchen? Har du lust att påminna mig?

Självklart, skulle haft 4-0 innan Liverpools turmål och tre straffar med er, skandal att ni bara fick en poäng mot ett lag som inte är en titelutmanare till City och Arsenal. Ligan borde redan ha varit avgjord om Arsenal fick med sig allt du ville och City, Liverpool, Spurs och Villa stod på noll poäng. Får hoppas att turen vänder snart så det kan bli en halv obesegrad säsong iaf. Tänk dig det på 20 års dagen, kommer du i byxorna igen då?
Citera
2023-12-23, 23:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kan alla mansgrisar pusta ut. Vi överlevde en kvinnlig domare i Premier League. För oss andra som inte ser kvinnor som underfolk som bara ska skita ut barn och behaga män var det en väntad utgång. Samma snack var det med kvinnlig linjedomare som visade sig sköta jobbet lika bra, eller dåligt om man vill som männen.

Lustigt nog hände alla kontroverser på arenor med manliga domare. Och än en gång VAR i farten. Men den här gången handlar det snarare om hur man nyttjar det snarare än personen bakom skärmen.

Första är Villas bortdömda mål. Mycket möjligt att frisparken är korrekt men hur långt ska man kunna gå tillbaka? Sheffield hade redan vunnit tillbaka bollen. Sekvensen var över. Dom ger bort bollen i ny sekvens. Missade frisparken hade inte direkt påverkan. Tycker när man bytt har ny sekvens i spelet inletts och då kan man inte gå tillbaka till föregående. Då öppnar man en Pandoras ask för hur långt man ska gå tillbaka.

Samma med felaktiga andra gula på Boely. Klart man inte kan granska alla kort. Men tror man skulle kunna väl överens om ett andra gula kan granskas. Åt helvete fel som kanske kostade Forest en trea. Men blir knäpptyst då storlag inte är inblandat. Händer lika ofta de sämre/mindre lagen. Inga dolda agendor. Bara offerkoftor. Händer alla.

—————-

Drar ett streck kring domarna och går lver till fotbollen.

Spurs vann. Bra så. Men i ledning 2-1 släpper man till 3 stora chanser på kontring. Kul? Ja. Men det kommer aldrig leda till något stort. Ange kör på känsla. Ingen stor tränare. Å andra sidan gör det aldrig det med Spurs så varför inte njuta av kul fotboll när inget annat finns å njuta av över klubben.

Newcastle förlorar igen. Howe såg ut som han hade gråten i halsen på vägen ut. Skylla på skador matchande bäst han vill. Laget idag kostade säkert 10x mer än Lutons elva. Fotbollen som spelas är usel. Dessutom kör man över det mesta hemma. Så logiken brister när bortaspelet är så uselt. Finns något mer bakomliggande som brister.
Citera
2023-12-23, 23:18
Medlem
Free12s avatar
Nu är det nära, kan knappt vänta tills vi kör över Arsenal enkelt på Arabnamn stadium. Lite under fem dagar kvar tills vi visar vilka som är absolut bäst i världen och tystar alla tvivlare. Inget kommer stoppa oss efter att ha krossat Arabnamn på deras hemmaborg och är helt säker på att en CL plats är det minsta vi kan räkna med när säsongen summeras.
Citera
2023-12-23, 23:22
Medlem
Drickbacks avatar
Ruskigt besviken hade fått till mig att Arsenal är ligans bäst presterande lag och förväntade mig 80-20 bollinnehav och 4-0 i paus.. vad hände 🤔

Under långa perioder hade Arsenal stora problem inte minst första 20 i andra, inget annat lag har dominerat ut Arsenal så grovt denna säsong som Liverpool gjorde de 20 min och då ska man ändå tänka på att Liverpool har några givna spelare borta och hade cupmatch i veckan och långt ifrån bästa matchform.. nu fick man byta Tsimikas efter en tackling av Saka och lär vara borta länge… och även Diaz fick kliva av för ev skada.

Bara en dåre åker till Anfield och tror man ska dominera och åka hem med 3 enkla poäng..
Inte ens City & Real Madrid åker dit med den arrogansen. 1 förlust hemma under kalenderåret 2023 säger mycket om Liverpool trots man är långt ifrån guldåret.

I juletid ska man vara förlåtande men GLÖM DET då ska man förtjäna det och inte ta ut segern i förskott.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-23 kl. 23:29.
Citera
2023-12-23, 23:23
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kan alla mansgrisar pusta ut. Vi överlevde en kvinnlig domare i Premier League. För oss andra som inte ser kvinnor som underfolk som bara ska skita ut barn och behaga män var det en väntad utgång. Samma snack var det med kvinnlig linjedomare som visade sig sköta jobbet lika bra, eller dåligt om man vill som männen.

Lustigt nog hände alla kontroverser på arenor med manliga domare. Och än en gång VAR i farten. Men den här gången handlar det snarare om hur man nyttjar det snarare än personen bakom skärmen.

Första är Villas bortdömda mål. Mycket möjligt att frisparken är korrekt men hur långt ska man kunna gå tillbaka? Sheffield hade redan vunnit tillbaka bollen. Sekvensen var över. Dom ger bort bollen i ny sekvens. Missade frisparken hade inte direkt påverkan. Tycker när man bytt har ny sekvens i spelet inletts och då kan man inte gå tillbaka till föregående. Då öppnar man en Pandoras ask för hur långt man ska gå tillbaka.

Samma med felaktiga andra gula på Boely. Klart man inte kan granska alla kort. Men tror man skulle kunna väl överens om ett andra gula kan granskas. Åt helvete fel som kanske kostade Forest en trea. Men blir knäpptyst då storlag inte är inblandat. Händer lika ofta de sämre/mindre lagen. Inga dolda agendor. Bara offerkoftor. Händer alla.

—————-

Drar ett streck kring domarna och går lver till fotbollen.

Spurs vann. Bra så. Men i ledning 2-1 släpper man till 3 stora chanser på kontring. Kul? Ja. Men det kommer aldrig leda till något stort. Ange kör på känsla. Ingen stor tränare. Å andra sidan gör det aldrig det med Spurs så varför inte njuta av kul fotboll när inget annat finns å njuta av över klubben.

Newcastle förlorar igen. Howe såg ut som han hade gråten i halsen på vägen ut. Skylla på skador matchande bäst han vill. Laget idag kostade säkert 10x mer än Lutons elva. Fotbollen som spelas är usel. Dessutom kör man över det mesta hemma. Så logiken brister när bortaspelet är så uselt. Finns något mer bakomliggande som brister.
Inget fel med det, men varför vill dom inte döma samma kön istället? Tror dom inte på jämställdhet längre när dom kan vara på den dominanta sidan av sporten? Män ska döma män och kvinnor ska döma kvinnor! Annars kan vi lika bra ta bort könssortering och låta kvinnorna försöka ta sig in i något a-lag när dom håller samma nivå som deras akademilag med tolvåringar.
Citera
2023-12-23, 23:29
Medlem
Drickbacks avatar
GOD JUL TILL ER ALLA!

Var snäll mot tomten 🎅🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem