2023-11-28, 09:15
Medlem
jontepsgs avatar
Ang. lag som haft otur med VAR så har det absolut varit värst för Wolves den här säsongen. Tränaren O'Neil's kommentarer efter matchen mot Fulham:

Vettiga kommentarer enligt mig.
Citera
2023-11-28, 10:00
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ang. lag som haft otur med VAR så har det absolut varit värst för Wolves den här säsongen. Tränaren O'Neil's kommentarer efter matchen mot Fulham:

Vettiga kommentarer enligt mig.

Man får armbåga också, så länge man inte använder armbågen som ett vapen.
Citera
2023-11-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Man får armbåga också, så länge man inte använder armbågen som ett vapen.
Och man får tvåfotshoppa in i tacklingar så länge man inte träffar spelaren tillräckligt hårt
Citera
2023-11-28, 10:54
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Vilket jävla mörker. VAR ska begränsas inte expandera. Matcherna kommer hålla på i tre timmar om man ska kolla frisparkar också och allt eftersnack kommer handla om VAR-bedömningar.

Har dom blivit helt galna?
Håller med. Det bör begränsas, inte expandera, som du säger.

Jag är okej med att det döms fel ibland, då jag vill att en levande sport som fotboll ska få vara just levande. Besluten ska tas av domaren på planen efter bästa förmåga, så får det bli fel ibland tycker jag.
Det här är bara hysteri.
Citera
2023-11-28, 12:16
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Håller med. Det bör begränsas, inte expandera, som du säger.

Jag är okej med att det döms fel ibland, då jag vill att en levande sport som fotboll ska få vara just levande. Besluten ska tas av domaren på planen efter bästa förmåga, så får det bli fel ibland tycker jag.
Det här är bara hysteri.

Håller helt med. Det är så jävla mycket enklare att acceptera att en linjedomare missar en offside här och där. Men att acceptera att flera domare missar grova saker som dom kikar på i flera minuter, det dödar både stämningen under och efter matchen.
Citera
2023-11-28, 15:26
Medlem
Drickbacks avatar
Här skulle domare till helgen stått men nåt är fel på deras uppgifter om vem som dömer vilken match. Återkommer..
Senast redigerad av Drickback 2023-11-28 kl. 15:39.
Citera
2023-11-28, 15:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Här skulle domare till helgen stått men nåt är fel på deras uppgifter om vem som dömer vilken match. Återkommer..

Är det fel i denna info?
https://www.premierleague.com/news/3799697

Edit: ser nu att det är dubbla domaruppsättningar i Chelsea-Brighton. De kanske testar nåt nytt.
Citera
2023-11-28, 15:48
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Är det fel i denna info?

Edit: ser nu att det är dubbla domaruppsättningar i Chelsea-Brighton. De kanske testar nåt nytt.
Från annat hålls sägs det att Attwell dömer Liverpool men här står han på West Ham - Crystal Palace.

Ja fel på den infon, var därifrån jag tog de felaktiga uppgifterna.
Citera
2023-11-28, 15:52
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Från annat hålls sägs det att Attwell dömer Liverpool men här står han på West Ham - Crystal Palace.

Ja fel på den infon, var därifrån jag tog de felaktiga uppgifterna.

Jag kan svära på att Atwell stod på Liverpools match tidigare på den sidan. FÖr jag tänkte om jag skulle skriva här och påtala att er älskling Paul Tierney har hand om VAR-rummet.

Men nu är ju Liverpools match inte alls med i listan.
Citera
2023-11-28, 15:53
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Jag kan svära på att Atwell stod på Liverpools match tidigare på den sidan. FÖr jag tänkte om jag skulle skriva här och påtala att er älskling Paul Tierney har hand om VAR-rummet.

Men nu är ju Liverpools match inte alls med i listan.
Ja nåt knas är det för LFC.se har skrivit om Attwell.

Jag hann se felet och ändra första inlägget pust…

Nu är de ännu mer yra… nedan är fel!

Sunday 3 December
West Ham
15:00
Crystal Palace

Referee: Michael Oliver. Assistants: Stuart Burt, Dan Cook. Fourth official: Darren Bond. VAR: Peter Bankes. Assistant VAR: Constantine Hatzidakis.

Sunday 3 December
Chelsea
Brighton

Referee: Thomas Bramall. Assistants: Neil Davies, Mat Wilkes. Fourth official: James Bell. VAR: Chris Kavanagh. Assistant VAR: Derek Eaton.

Sunday 3 December
Chelsea
Brighton

Referee: Craig Pawson. Assistants: Marc Perry, Steve Meredith. Fourth official: Michael Salisbury. VAR: Jarred Gillett. Assistant VAR: Sian Massey-Ellis.

Sunday 3 December
West Ham
Crystal Palace

Referee: Stuart Attwell. Assistants: Richard West, James Mainwaring. Fourth official: Tim Robinson. VAR: Paul Tierney. Assistant VAR: Adam Nunn.
Senast redigerad av Drickback 2023-11-28 kl. 16:11.
Citera
2023-11-28, 16:40
Medlem
Beaver14s avatar
IFAB hade sitt möte, där det bl.a. diskuterades utökad VAR-befogenhet.

Denna ESPN-journalist på Twitter har sammanfattat besluten

Gårdagens sammanträde var ett förmöte, så besluten som togs är inte definitiva utan tas i mars.

Igår nämndes 6-sekundersregeln här i tråden. Tydligen har beslut tagits att det är dags börja tillämpa den nu
Ska bli jävligt intressant att se om de vågar hålla i det eller om det blir 25 indirekta frisparkar i första omgången och sen tillbaka till normalt.
Citera
2023-11-28, 17:00
Medlem
Drickbacks avatar
Intresserad av skadeläget i PL-klubbar har du här en sammanställd lista.
https://www.premierleague.com/news/3777299
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in