2023-10-09, 14:33
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Kommande 5 matcher i ligan.

Liverpool
Everton (H)
Nottingham Forest (H)
Luton Town (A)
Brentford (H)
Manchester City (A)

Arsenal
Chelsea (A)
Sheffield United (H)
Newcastle United (A)
Burnley (H)
Brentford (A)

Chelsea
Arsenal (H)
Brentford (H)
Tottenham Hotspur (A)
Manchester City (H)
Newcastle United (A)

Manchester City
Brighton and Hove Albion (H)
Manchester United (A)
AFC Bournemouth (H)
Chelsea (A)
Liverpool (H)

Manchester United
Sheffield United (A)
Manchester City (H)
Fulham (A)
Luton Town (H)
Everton (A)

Tottenham
Fulham (H)
Crystal Palace (A)
Chelsea (H)
Wolves (A)
Aston Villa (H)

Tycker Chelsea & City har tuffast program.

Jag räknar med minst 9 poäng i kommande 5.
Citera
2023-10-09, 14:34
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Länkarna funkar inte men den ena börjar ju med 2023/08/ så man får anta att uträkningarna gjordes i augusti.

I så fall är de givetvis väldigt inaktuella nu.

Jag antar att de är aktuella. Här är en fungerande länk
https://theanalyst.com/eu/2023/08/opta-football-predictions/

Lagen är då sorterade så som nuvarande placering säger.
Skulle vara intressant att veta vilka andra variabler än rent statistiska som är involverade. För rent statistiskt kan jag inte tänka mig att Brentford (15:e) t.ex. har 0,0 % risk att komma sist medan Crystal Palace (9) har 0,1 %.
Har City förlorat 25 % av sina matcher, vilket man har, är det rent statistiskt väldigt vågat att påstå att de med 80% säkerhet vinner ligan.
Senast redigerad av Beaver14 2023-10-09 kl. 14:40.
Citera
2023-10-09, 14:41
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14

Galet. I så fall har City den största guldsannolikheten av alla lag i de fem största ligorna. Trots bakslagen.

Jag låtsas ju ogilla Arsenal för att reta Generalen men till och med jag tycker 5,40% för Gunners låter lågt.
Citera
2023-10-09, 14:56
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Liverpool får steppa upp försvarsmässigt om de ska leva upp till procenten. Gott att Opta tror mer på oss än de som gapar om att de är titelutmanare

Optas prediktion i procent chans att vinna ligan:
City: 80,1%
Liverpool 12,2%
Arsenal: 5,4%
Spurs 1,5%
Newcastle 0,4%
Övriga 0,1% eller lägre

https://theanalyst.com/eu/2023/08/op...l-predictions/

https://www.90min.com/posts/supercom...l-1-0-man-city

Tycker ändå att defensiven har sett bättre ut än vad jag hade trott.
Vi borde ha vunnit mot Tottenham, tappade mot Chelsea men det var första matchen för säsongen, många lag kommer spela som bäst lika borta mot Brighton.
Förväntar mig 12 poäng på kommande matcher.
Citera
2023-10-09, 15:01
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein

Bottenlagen fortsätter att vara usla, men de är ju fler än tre där nere så lite spänning blir det förhoppningsvis kring streckstriden ända fram till slutet. Och kanske kan Sheffield United vara med och utmana Derby County om rekordet för sämsta Premier League-säsongen någonsin, även om jag inte tror det.

Det sjuka är att Everton troligtvis hänger kvar ett år till trots att de är sämre än någonsin. Enbart för att nykomlingarna + Bournemouth är ännu sämre.
Det som talar emot att Derbys rekord ska slås är ändå att det är flera lag som är usla och de måste ändå ta poäng mot varandra. Men det finns nog ett rekord som kommer att slås. Minst antal intjänade poäng och ändå klara sig kvar. Rekordet innehas av West Bromwich som säsongen 2004/05 klarade sig kvar på 34 poäng. Jag har svårt att se att någon av de 4 som nu är i botten ska ta fler än 34 poäng.
Citera
2023-10-09, 15:09
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Helt bisarr uträkning.
Säger du bara för du vet att du är på fel plats i tabellen njut så länge det varar hihi men ni vinner säkert den interna Londonligan.
Citera
2023-10-09, 15:12
Medlem
Citat:
Det sjuka är att Everton troligtvis hänger kvar ett år till trots att de är sämre än någonsin. Enbart för att nykomlingarna + Bournemouth är ännu sämre.
Det som talar emot att Derbys rekord ska slås är ändå att det är flera lag som är usla och de måste ändå ta poäng mot varandra. Men det finns nog ett rekord som kommer att slås. Minst antal intjänade poäng och ändå klara sig kvar. Rekordet innehas av West Bromwich som säsongen 2004/05 klarade sig kvar på 34 poäng. Jag har svårt att se att någon av de 4 som nu är i botten ska ta fler än 34 poäng.
Ja men precis, klyftan mellan de bra lagen och de sämre känns större än någonsin. Derbys rekord står sig nog just för att det finns flera dåliga lag och inte bara ett, men som du säger, vi kan få en ny bottennotering vad gäller lägst antal poäng och ända klara sig kvar.

Om jag får ägna mig åt lite önsketänkande så ser jag personligen gärna att de tre lag som ligger på nedflyttningsplats nu (Burnley, Bournemouth och Sheffield U) åker ur. Everton är ju ändå ett klassiskt lag som jag tycker ska spela i premier league, och jag skulle gilla om Luton lyckas klamra sig kvar just för att de är så uträknade på förhand.

Eftersom jag alltid gillar att se "nya" lag ta sig upp från championship är jag glad att Ipswich fått en sån smakstart, men vi får väl se hur länge det varar. Läser till min stora chock att de faktiskt tog en femteplats i Premier League säsongen 2000/2001, så det vore ju trevligt om de får göra en återkomst i finrummet till nästa säsong.
Citera
2023-10-09, 15:14
Medlem
Drickbacks avatar
Tyckte de var daterade till idag och när jag la till länken funkande dom för den ena fick jag leta upp själv.. Lite märkligt kan man tycka.
Uträkningens variabler lär vi aldrig få reda på.

Citat:

Skulle vara intressant att veta vilka andra variabler än rent statistiska som är involverade. För rent statistiskt kan jag inte tänka mig att Brentford (15:e) t.ex. har 0,0 % risk att komma sist medan Crystal Palace (9) har 0,1 %.
Har City förlorat 25 % av sina matcher, vilket man har, är det rent statistiskt väldigt vågat att påstå att de med 80% säkerhet vinner ligan.
Citera
2023-10-09, 15:23
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Tycker ändå att defensiven har sett bättre ut än vad jag hade trott.
Vi borde ha vunnit mot Tottenham, tappade mot Chelsea men det var första matchen för säsongen, många lag kommer spela som bäst lika borta mot Brighton.
Förväntar mig 12 poäng på kommande matcher.
Om Liverpool ska vinna serien behöver försvarspelet lyftas rejält men totalt sett med ett 2/3-delar nytt mittfält så är det stort steg framåt jämfört med förra säsongen. Tursamt nog fortsätter Alisson rädda laget fast igår skulle han tagit 3 snabba steg in i banan så skopar han in första målet.
Även jag kräver 12 p på kommande 4.
Efter 8 omg så är Alisson & Szobo klart bäst.

Skulle vunnit igår också, Gross skulle haft minst gult men närmare rött för tröjdragning på Szobo. Sägs att domaren tyckte han var för långt bort från bollen, inget konstigt när man blir fasthållen. Sen sägs det att VAR inte tittade på tröjdragningen, vill ha det bekräftat innan man skäller på dom
Jag trodde man bedömde den spelaren som kommer löpande hann hemåt menneen nämner man inte ett ord om.

Snart går de gå ut med sammanställning hur de tänkte vi de större besluten.
Senast redigerad av Drickback 2023-10-09 kl. 15:39.
Citera
2023-10-09, 15:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Säger du bara för du vet att du är på fel plats i tabellen njut så länge det varar hihi men ni vinner säkert den interna Londonligan.

Vilket lag var det som spelade ut Liverpool huh?
Citera
2023-10-09, 15:30
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilket lag var det som spelade ut Liverpool huh?
Lätt att vara tuff med 12 mot 9, ni skapade sjukt mycket not sen fick Matip kliva in i handlingen och visa hur man gör snygga mål och hade vi inte hjälpt er vinna hade ni varit 4:a. Så vart är vår premie för ha hjälpt er? Om ingen premie får jag anmäla dig för det är rent trams att låta bli 🫣
Senast redigerad av Drickback 2023-10-09 kl. 15:33.
Citera
2023-10-09, 15:38
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Länkarna funkar inte men den ena börjar ju med 2023/08/ så man får anta att uträkningarna gjordes i augusti.

I så fall är de givetvis väldigt inaktuella nu.
De funkade nu när jag testade.
Artikeln är från idag.

Testar lägga in dom igen, funkar i skrivande stund.

https://www.90min.com/posts/supercomputer-predicts-2023-24-premier-league-table-arsenal-1-0-man-city

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in