2023-11-27, 13:44
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det är 100% tv-bolagen som styr, med vissa riktlinjer att rätta sig efter så klart.
Liverpool har väl flest fans helt enkelt. Bolagen väljer att visa de matcher som ger mest tittare.
Är ju som på den tiden även utländska bolag bara fick visa en lördagsmatch, blev Liverpool eller Man Utd hela tiden.

Drickback får gnälla på TNT (f.d. BT) som har rättigheterna till 12:30 matcherna. TNT:s chef kanske har något emot Liverpool (eller tvärtom och vill se dem i sin egen kanal)

edit: Här är en några år gammal förklaring till hur bolagen väljer och lite om vilka restriktioner som finns (fanns 2019) https://footballexplainers.wordpress.com/2019/06/13/beginners-guide-to-tv-fixtures-in-the-premier-league/
Jag vet förutsättningarna och Jonte vet jag bara drev lite hehe upplägget var för bra för att missa inlägget

Det borde finnas ett max hur många 12:30 man kan bli tilldelad/säsong

Sen är det ju inte särskilt sportsligt att ett och samma får flest matcher, alla vet man har sämre förberedelse med tidig matchstart.
Lika skillnad på att vakna med eller utan väckarklocka.
Senast redigerad av Drickback 2023-11-27 kl. 13:52.
Citera
2023-11-27, 13:48
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Precis samma sak där. Visst det är europaspel i veckan men alla lag deltar inte där. Burnley-Sheffield United som spelas 16.00 på lördag t.ex.? Istället blir det ännu en 21.00-match.
Just den veckan är det PL tis/ons/tors

Liverpool spelar borta mot Sheffield ons 20:30, visst CP har samma tid så lika förutsättningar där men så tråkig tid att spela och matcherna brukar vara mindre underhållande den tiden.
Citera
2023-11-27, 14:32
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Jag vet förutsättningarna och Jonte vet jag bara drev lite hehe upplägget var för bra för att missa inlägget

Det borde finnas ett max hur många 12:30 man kan bli tilldelad/säsong

Sen är det ju inte särskilt sportsligt att ett och samma får flest matcher, alla vet man har sämre förberedelse med tidig matchstart.
Lika skillnad på att vakna med eller utan väckarklocka.

Du vet inte förutsättningarna. Här står det svart på vitt varför matchen fick en viss tid för avspark.

Citat:
Both sides face off at the Etihad Stadium in a match that kicks-off at 12.30pm after police - concerned over trouble - refused permission for it to start at 5.30pm.

And, in a further move, Mail Sport understands that officials have now been in touch with supporters who have tickets ahead of the match.

Liverpool have referenced missile throwing, while City have highlighted tragedy chanting, with both messages warning fans that action will be taken against those found to have misbehaved.

Games between the two clubs have been marred by issues in what is a growing rivalry that has, in recent times, turned toxic.
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12784051/Manchester-City-Liverpool-write-letters-fans-warning-against-missile-throwing-tragedy-chants-Saturda ys-Premier-League-clash-previous-games-marred-supporter-violence.html
Citera
2023-11-27, 15:18
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Du vet inte förutsättningarna. Här står det svart på vitt varför matchen fick en viss tid för avspark.

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12784051/Manchester-City-Liverpool-write-letters-fans-warning-against-missile-throwing-tragedy-chants-Saturda ys-Premier-League-clash-previous-games-marred-supporter-violence.html
Lägg av! Jag visste mycket väl att snuten låg bakom matchflytten. Den delen är redan avhandlad för min del egentligen skulle ni ha den tiden. Nu blev det så att TNT & Sky Sport böt sändningstid med varandra av polisiära orsaker.
Nu pratade jag om kommande match och ännu en gång har Liverpool fått 12:30 sig tilldelad och nu efter en veckoomgång. Väldigt rättvist och helt förtjänat!! Väldigt sportsligt också..
Läs min citering och inte vad någon skrev i citering till mig.

Sen borde du fattat vid det här laget att jag mest drev i inlägget till Jonte, han har koll på läget och det är tur det eftersom det var honom jag svarade när ämnet togs upp igen dock inte av mig..

Och här har du veckoomgången och helgen innan och efter.

2/12
Brentford - Luton
Arsenal - Wolverhampton
Burnley - Sheffield United
Nottingham - Everton
Newcastle - Manchester United

3/12
Chelsea - Brighton
Liverpool - Fulham sön 15:00
West Ham - Crystal Palace
Bournemouth - Aston Villa
Manchester City - Tottenham
——-
5/12
Wolverhampton - Burnley
Luton - Arsenal

6/12
Brighton - Brentford
Crystal Palace - Bournemouth
Fulham - Nottingham
Sheffield U - Liverpool ons 20:30
Aston Villa - Man City
Man Utd - Chelsea

7/12
Everton - Newcastle
Tottenham - West Ham
——-
9/12
Crystal Palace - Liverpool lör 13:30
Brighton - Burnley
Man U - Bournemouth
Sheffield U - Brentford
Wolverhampton - Nottingham
Aston Villa - Arsenal

10/12
Everton - Chelsea
Fulham - West Ham
Luton - Man C
Tottenham - Newcastle

Vart jag vill komma kommer undrar du säkert med? Finns absolut ingen rättvis sportslighet att Liverpool spelar så många 12:30 jämfört med övriga lag.
Trodde serien skulle spelas på sportsliga grunder?

Tycker ditt lag kan ta resten av 12:30 så får vi se om du har åsikt efter det. Helst efter en tuff borta i PL & CL i Spanien dagarna innan.
Citera
2023-11-27, 16:00
Medlem
Schmooves avatar

Bra, tack för att du tydligt visar att du förstår anledningen bakom. Uppenbarligen har polisen stora problem med att gå med på att låta Liverpool spela sena matcher. Säkerheten kan inte upprätthållas.
Därför borde Liverpool stänga av sin farliga falang av fans som ställer till det. Eller så håller klubben käft och accepterar polisens beslut.

Polisen baserar sina beslut på verkliga händelser. Det är många som med rätta avskyr, föraktar och även uppfattar Liverpool som odiös men just det är alltså inte en anledning till att klubben får matcher med tidig avspark.
Citera
2023-11-27, 18:42
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Sen borde du fattat vid det här laget att jag mest drev i inlägget till Jonte, han har koll på läget och det är tur det eftersom det var honom jag svarade när ämnet togs upp igen dock inte av mig..

Jag har 100% koll på läget som du vet .
En del vill att vi inte ska "retas" positivt med varandra, förstår inte varför.
Citera
2023-11-27, 18:57
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag har 100% koll på läget som du vet .
En del vill att vi inte ska "retas" positivt med varandra, förstår inte varför.
Jag vet till 130 % du har koll 🥰 om inte brukar du utveckla frågan eller ber en förtydliga.

PM:ar resten av svaret…
Citera
2023-11-27, 19:26
Medlem
Drickbacks avatar
Ifab, fotbollens regelstyrande organ, sammanträder i London på tisdag och utvecklingen av VAR kommer att vara på agendan.
Det som bland annat diskuteras är om VAR även kan komma att ingripa vid frisparkar, hörnor och när en spelare får ett gult kort för andra gången i en match.

För att ett beslut ska klubbas igenom av Ifab, som utgörs av de fyra brittiska fotbollsförbunden och Fifa, måste sex röster vara för. De fyra brittiska förbunden har en röst vardera medan Fifa har fyra.

Just vid ett andra billigt gult skulle VAR kunna gillas.
Citera
2023-11-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ifab, fotbollens regelstyrande organ, sammanträder i London på tisdag och utvecklingen av VAR kommer att vara på agendan.
Det som bland annat diskuteras är om VAR även kan komma att ingripa vid frisparkar, hörnor och när en spelare får ett gult kort för andra gången i en match.

För att ett beslut ska klubbas igenom av Ifab, som utgörs av de fyra brittiska fotbollsförbunden och Fifa, måste sex röster vara för. De fyra brittiska förbunden har en röst vardera medan Fifa har fyra.

Just vid ett andra billigt gult skulle VAR kunna gillas.
Vilket jävla mörker. VAR ska begränsas inte expandera. Matcherna kommer hålla på i tre timmar om man ska kolla frisparkar också och allt eftersnack kommer handla om VAR-bedömningar.

Har dom blivit helt galna?
Citera
2023-11-27, 20:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Vilket jävla mörker. VAR ska begränsas inte expandera. Matcherna kommer hålla på i tre timmar om man ska kolla frisparkar också och allt eftersnack kommer handla om VAR-bedömningar.

Har dom blivit helt galna?
Hehe VAR vill ha mer makt, skämt åsido så kan jag förstå idén att lyfta frågan. Kanske är det konsekvens av beslutet som har lett till idén?

I grund och botten vill dom få så många domslut rätt som möjligt men då är frågan till vilket pris?

Tex
Felaktig hörna leder till mål
Andra gult, billigt kort leder till konsekvenser

Undrar dock hur de menar med frisparkar, här är det mycket som spelar roll tex vilken nivå domaren håller i den enskilda matchen. Normalt brukar 2 fysiska lag tillåtas att gå över gränsen oftare annars frispark mest hela tiden.
Senast redigerad av Drickback 2023-11-27 kl. 20:10.
Citera
2023-11-27, 21:06
Medlem
Drickbacks avatar
Tjat Tjat Tjat

Javisst ska Liverpool bara hålla käft och lira men här har ni lite info från Opta så förstår ni frustationen. Ja man måste så klart ha beräkning vilka lag man mött och H/B samt om spelarna lirat något i veckan etc etc.

Lunchmöte i PL under Jürgen Klopp

37 spelade
Vinster 48.6%
Oavgjorda 32.4%
Förluster 18.9%
Poängsnitt 1.78

Övriga matchtider
271 spelade
Vinster 64.6%
Oavgjorda 21.8%
Förluster 13.7%
Poängsnitt 2.15

Källa:
https://www.lfc.se/nyheter/55329/bara-48-6-procent-segrar-vid-13-30-matcher

Pep verkar gilla 13:30, vinner mer då än övrig tid. Även här får man ta hänsyn till olika saker såklart.
Hur har City kommit upp i 33 matcher 🤔
Citera
2023-11-27, 21:44
Medlem
Drickbacks avatar
Doucoure, Crystal Palace förväntas vara borta i åtminstone 6 mån efter utgått skadad mot Luton. Dock inte officiellt bekräftat skall tilläggas.
Senast redigerad av Drickback 2023-11-27 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in