2023-08-30, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Nej. Har den statistik för alla lag utöver Liverpool? I så fall borde jag nog kolla upp den. Om inte känns det onödigt då det behövs jämförelser för att ens försöka sig på konspirationsteorier. Att Liverpool fått beslut emot sig är självklart men då jag själv i princip bara kollar på Liverpool så har jag svårt att jämföra med andra lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Räknar man då med grejer som gått lagens väg på ett tveksamt sätt? För det är väl just på den punkten många anklagar storlagen (och speciellt man u och pool vad jag kan se) , att de får beslut med sig som andra lag inte får.

Saxar skamlöst Drickbaks inlägg.

Läs när ni har tid på jobbet, frugan jobbar eller om ni har en seg söndag. Återkom gärna om vi ser med röda ögon och om den är vinklad. Återkom gärna med svar, jag är inte svårare än att jag kan ändra min åsikt. Men i denna "krönika" ska det mycket till för det:
-

Om ni har intresse av att läsa Liverpool/Klopp - Domare/Var så har du en väldigt lång artikel att läsa för att bilda dig en egen uppfattning.

"Originalet

https://tomkinstimes.substack.com/p/...l-are-refereed

Svenska - Google translate

https://tomkinstimes-substack-com.tr..._x_tr_pto=wapp"

-

Drickback. Min minne sviktar lite i senaste matchen, stod inte Becker med båda benen och fick ett skott några målet från linjen och nådde kryssribban? Jag trodde den skulle sitta. Makalös räddning och inget jag räknade med.
Senast redigerad av asdman123 2023-08-30 kl. 20:23.
Citera
2023-08-30, 20:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag tror dock att flera West Ham fans fruktar att möta Luton borta som första lag, då det blir en stor sak för Luton att ha första matchen i högsta ligan på lång tid, och att de kanske överträffar sig själva... På liknande sätt som förra säsongen när West Ham förlorade borta mot Nottingham i deras första hemmamatch i högsta ligan (på typ 20 år).
Några inlägg senare ändrades det till ära då mitt syfte var historieböcker.

Sett till nykomling är det inget att föredra att möta nykomling tidigt in på säsongen då det oftast är i första delen de tar sina poäng.
Citera
2023-08-30, 20:30
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tyckte det framgick 😌

Räcker du sett Liverpool’s tre senaste matcher och utgår från dom så har du på ett ungefär haha

Domare/VAR/PGMOL/FA har jag nämnt så många gånger så utgår från att alla vet vad jag tycker om deras kunnande och vad de behöver göra.

Tror att vi är rätt eniga i våran syn om domarna och förbundet. 😉

Såg du Ornsteins tweet om Gravenberch?
https://twitter.com/David_Ornstein/status/1696929685010063843?t=VvXnSn7_pWlu4zVMxBYhuQ&s=19
Citera
2023-08-30, 20:30
Medlem
Angående om domare gynnar/missgynnar lag:
Jag tror att det är svårt att jämföra domarinsatser mellan olika matcher när det gäller gula kort.
I bland kan det kännas som att vissa domare har olika bedömningsnivåer i början av en match och i slutet av en match. I bland kan en domare tillåta lite hårdare spel (om lagen ändå visar respekt), ibland om det börjar "spåra ur" så kanske domaren blir mer petig och vill markera med ett eller flera gula kort...
Ofta brukar domare ge en muntlig tillsägelse om någon gjort en tuff satsning, nästa gång en liknande tackling sker kommer det gula kortet, svårt ibland att veta om en spelare fått en muntlig tillsägelse redan.
Ska man utreda detta ordentligt då måste man nog titta noga på jättemånga matcher under flera säsonger. Det går alltid att hitta någon tackling i en match som gav ett gult kort, och en liknande tackling i en annan match som domaren inte gav ett gult kort, eller kanske hade domaren svårt att se hela händelseförloppet tydligt.
Citera
2023-08-30, 20:39
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tror att vi är rätt eniga i våran syn om domarna och förbundet. 😉

Såg du Ornsteins tweet om Gravenberch?
https://twitter.com/David_Ornstein/status/1696929685010063843?t=VvXnSn7_pWlu4zVMxBYhuQ&s=19
Visst är vi hihi enda tråkiga är så fort Liverpool nämns i något sammanhang ska det motargumenteras, begäras faktaunderlag etc etc
Tror inte något annat lag får besvara sig så mycket som Liverpool dock kul att dom berör
(Inget jag hävdar du gör 👍&#127995 var bara tvungen att skriva det då det var länge sedan det var uppe.
Citera
2023-08-30, 20:44
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Saxar skamlöst Drickbaks inlägg.

Läs när ni har tid på jobbet, frugan jobbar eller om ni har en seg söndag. Återkom gärna om vi ser med röda ögon och om den är vinklad. Återkom gärna med svar, jag är inte svårare än att jag kan ändra min åsikt. Men i denna "krönika" ska det mycket till för det:
-

Om ni har intresse av att läsa Liverpool/Klopp - Domare/Var så har du en väldigt lång artikel att läsa för att bilda dig en egen uppfattning.

"Originalet

https://tomkinstimes.substack.com/p/...l-are-refereed

Svenska - Google translate

https://tomkinstimes-substack-com.tr..._x_tr_pto=wapp"

-

Drickback. Min minne sviktar lite i senaste matchen, stod inte Becker med båda benen och fick ett skott några målet från linjen och nådde kryssribban? Jag trodde den skulle sitta. Makalös räddning och inget jag räknade med.

Nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte läste igenom allt (pga tidsbrist ) utan skummade igenom det och får återkomma med en större spekulation när man har mer tid. Är situationerna korrekta eller felaktigt dömda är en fråga som många lag pratat om, man bör väl gå igenom varje domslut för att verkligen kunna få ett bra svar där. Dock tycker jag Tierney vara rejält usel, nu har jag mest sett Newcastle (och det har funnita en hel del saker att klia sitt huvud på) och Tierney är nog den domaren som fans har skällt på mest. Dock blir det förstås en väldigt bias när det sker inom den egna fansgruppen då man tyvärr blir väldigt partisk har jag märkt, man man kan "lätt" komma fram till argument som kan förklara ett "felaktigt" domslut. Man hör ofta "det jämnar ut sig i slutändan" men vet i fasen alltså.

Det värsta är väl att det inte finns ett konsekvent regelverk utan det kan skija inte enbart match från match utan situation från situation . Hade varit helt med på det ifall tex handsregeln vart mer tydlig och konsekvent, nu kan en arm i ett fast läge vara straff i en match och inte i en annan, och grejen är väl tyvärr att arguementen håller för båda besluten vilket då medför att det är som gjort för att kunna skapa en debatt för bias osv. Just handsregeln måste klargöras, antingen till att bli mer strikt eller vara mer TYDLIGT.
Senast redigerad av Neroxx 2023-08-30 kl. 20:47.
Citera
2023-08-30, 20:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag tror att det är svårt att jämföra domarinsatser mellan olika matcher när det gäller gula kort.
I bland kan det kännas som att vissa domare har olika bedömningsnivåer i början av en match och i slutet av en match. I bland kan en domare tillåta lite hårdare spel (om lagen ändå visar respekt), ibland om det börjar "spåra ur" så kanske domaren blir mer petig och vill markera med ett eller flera gula kort...
Ofta brukar domare ge en muntlig tillsägelse om någon gjort en tuff satsning, nästa gång en liknande tackling sker kommer det gula kortet, svårt ibland att veta om en spelare fått en muntlig tillsägelse redan.
Ska man utreda detta ordentligt då måste man nog titta noga på jättemånga matcher under flera säsonger. Det går alltid att hitta någon tackling i en match som gav ett gult kort, och en liknande tackling i en annan match som domaren inte gav ett gult kort, eller kanske hade domaren svårt att se hela händelseförloppet tydligt.

Det där tycker jag är ett av dom största problemen med domarna, dvs deras oförmåga att hålla samma nivå över 90min.
Väldigt ofta får ena laget göra 2-3 fouls utan att ett kort kommer, då hinner motståndarna bli så förbannade att dom ger tillbaka med en liknande foul och det blir oftast smågruff och ett gult kort. Så redan där tappar domaren matchen samtidigt som det blir bråkig stämning mellan lagen och alla spelare anser sig vara orättvist bedömda. Det är svårt för domaren själv att veta var nivån ligger efter en sån start. Ser det hända om och om igen..
Citera
2023-08-30, 20:50
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kan hålla med att vissa pendlar och matcher har olika karaktärer. Dock kan vi gå tillbaka till Newcastle - Liverpool för Joelinton klarar sig trots upprepade förseelser och viftar med handen att VvD ska ha kort. Om man inte reder så enkla sker i början av säsongen när direktiven är väldigt klara så kan man undra vart felet ligger? Är det verkligen en slump att Newcastle bara gott 1 kort? Och om man känner att det händer lite väl ofta så är det självklart man börjar undra om alla domslut är korrekta. Likaså undrade alla vad MU hade ”betalt” för att Onana inte skulle gå straff emot dig.
(Inte betalt bokstavligen)

Ps
Jag hoppas alla inkl mig försöker hålla en saklig diskussion för ämnet är intressant oavsett vem som drabbas. Roligare ämne än annat skräp vi ibland kastar på brasan
Senast redigerad av Drickback 2023-08-30 kl. 21:09.
Citera
2023-08-30, 20:54
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Visst är vi hihi enda tråkiga är så fort Liverpool nämns i något sammanhang ska det motargumenteras, begäras faktaunderlag etc etc
Tror inte något annat lag får besvara sig så mycket som Liverpool dock kul att dom berör
(Inget jag hävdar du gör 👍&#127995 var bara tvungen att skriva det då det var länge sedan det var uppe.

Haha glöm inte att du diskuterar med en Arsenalsupporter i denna tråd nu, som gooner är det alltid motvind här. Det tog ett tag men idag så förstår jag var hatet kommer ifrån.. *Host* mr. Militär *host*
Citera
2023-08-30, 20:55
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Du vet att vi inte hävdar vi är ensamma om att drabbas bara att vi tycker det är lite väl ofta jämfört med andra.

Det må vara ett Liverpool fans bakom artikeln men det är lagt många timmar på det för belysa vad den tycker är värt att lyfta upp.

Tyvärr vet inte varför Arsenal är utanför, glömska, medvetet, fick ej ihop tillförlitlig statistik etc

Det kanske pajjade narrativet att ta med fler lag i datan, då kanske utslaget skulle bli något annat. Skämt och sido, dock bör väl fler lag tas med för att kunna göra en bra bedöming. Jag anser dock att alla belysningar av detta slag är bra, att det kommer från en partisk skribent är inte direkt konstigt då det faller rätt naturligt att det är såhär problem uppdagas, man tror sig se mönster... man undersöker och hittar punkter som kan vara suspekta. Vi kan alltid hoppas att vi får se en större granskning och genomsyn av ett större organ även fast jag är väldigt tveksam till att det kommer att ske tyvärr.
Citera
2023-08-30, 20:56
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Är just den räddningen alla pratar om 👍🏻 dock tar den undersida ribba.
https://www.youtube.com/watch?v=acGThDjh78E
Citera
2023-08-30, 21:00
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det kanske pajjade narrativet att ta med fler lag i datan, då kanske utslaget skulle bli något annat. Skämt och sido, dock bör väl fler lag tas med för att kunna göra en bra bedöming. Jag anser dock att alla belysningar av detta slag är bra, att det kommer från en partisk skribent är inte direkt konstigt då det faller rätt naturligt att det är såhär problem uppdagas, man tror sig se mönster... man undersöker och hittar punkter som kan vara suspekta. Vi kan alltid hoppas att vi får se en större granskning och genomsyn av ett större organ även fast jag är väldigt tveksam till att det kommer att ske tyvärr.
Kanske inte gynnande agendan hahaha

Som jag varit inne på behöver man titta på alla domslut och se vilka en högt anseende grupp tycker är felaktig dömda eller utebliva domslut.

Tycker FA är lite bättre tex erkänner de fel i omgång bara där får man sitta ner hehe fanns några beslut förra året som de också puffade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in