2023-08-30, 18:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Okej då, äran kanske är bättre ordval.

Tänkte mer historieböcker än nykomling.
Aha, du tänkte så! 0-7 kommer för alltid stå som deras premiärresultat
Citera
2023-08-30, 19:03
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Du vet att vi inte hävdar vi är ensamma om att drabbas bara att vi tycker det är lite väl ofta jämfört med andra.

Det må vara ett Liverpool fans bakom artikeln men det är lagt många timmar på det för belysa vad den tycker är värt att lyfta upp.

Tyvärr vet inte varför Arsenal är utanför, glömska, medvetet, fick ej ihop tillförlitlig statistik etc

Kändes lite så. Jag tycker själv att Arsenal har drabbats av otrolig många hårda röda kort senaste åren, men ofta är det ens bias som får en att tro på konspirationer(säger inte att ni gör det). Har ej sett alla Liverpools dåliga beslut så ska inte uttala mig om dom. Texten är jättebra skriven, MEN som jag skrev så är det nog inte jättesvårt att få fram sin poäng när man har hundratals olika stats att välja på, därav att man inte kan använda texten som någon sorts bevis. Det jag reagerade på är att han valt att byta ut Arsenal mot Leicester i vissa stats, men inte alla.

Tycker f.ö. att problemet är att domarna är alldeles för ojämna och mesiga, det tillsammans med att förbundet skyddar dom för mycket. 🫡
Senast redigerad av jontepsg 2023-08-30 kl. 19:06.
Citera
2023-08-30, 19:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Såg bara att h*n jämförde med andra topplag och var väldigt utförlig. Började läsa artikeln och det slutade med blandade känslor. Tom och matt men samtidigt ett kvitto på att man kanske, kanske inte är en enögt person trots allt - i alla fall varje match. Min citering (hade ett 20-tal att välja på) säger väl allt. Men iofs, slumpen har ju inget minne. 😉 Varför Arsenal inte var med vet jag inte, tycker också att de hade kunnat få vara med.

I artikeln var det också tydligt att mindre lag blir rånade mot större lag. Jag tycker att artikeln var balanserad. Men vi mosar ner den i sopkorgen då och fortsätter samma jidder här på obestämd tid.

Det kan jag tänka mig. Undrar hur många mindre klubbar som fått straff på old Trafford t.ex.
Citera
2023-08-30, 19:09
Medlem
jontepsgs avatar
Balogun såld till Monaco och Tierney utlånad till R Sociedad. Görs det plats för en ren CM kanske?
Citera
2023-08-30, 19:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Balogun såld till Monaco och Tierney utlånad till R Sociedad. Görs det plats för en ren CM kanske?
Vad blev priset på Balogun?
Citera
2023-08-30, 19:12
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Läste du artikeln Drickback länkade förra veckan med överdrivet mycket fakta om domarna. Liverpool blir misshandlade av domarna, det var statistik från 15 till 23.

Man kunde saxa massor, jag valde detta:

"Prior to the moment when Tierney’s assistant elbowed Andy Robertson at half-time against Arsenal, Tierney had done 21-and-a-half games as a Liverpool as ref and 18 as VAR, and given zero Big Decisions for the club in that time"

För mig är det svart-påvitt att Liverpool faktiskt är extra utsatta. Och då har jag hängt av mig koftan och bara läste igenom med neutrala ögon.

Paul Tierney hatar fan Liverpool mer än Howard Webb.

Det är väl dock naturligt att större lag har mer situationer då de oftas har mer tid och situationer där detta kan ske. Pool kallas väl av vissa LiVARpool och även ifall detta kan ha en stor grund i ogillande och förakt mot klubben så är det ju ingen rök utan eld. Sen har dock VAR varit under kritik från många klubbar och jag tror nog de flesta supportrar kan nämna ett gäng beslut som varit felaktigt.

Kan det beror på Klopp kanske som mer än gärna gormar över domare?
Citera
2023-08-30, 19:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad blev priset på Balogun?

30+10m euro. 😑 Men med en bra vidareförsäljningsklausul iaf.
Citera
2023-08-30, 19:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Bra räddat men konstigt nog tycker jag han ska ta den sju dar i veckan. Möjligt jag är hård i bedömningen 🤔 visst, det är kort avstånd och snabbt skott men den går nästan bredvid Alisson, tyvärr kommer skottet efter Trent nickar bollen till helt fel område han skulle bara förlängt mot långsidan istället.

Liverpool får vara glada de har just nu världens bästa målvakt, Courtois är långtidsskadad.

Skulle säga att den räddningen är matchavgörande, den sitter 9 gånger av 10 skulle jag säga. Kan Alison bara sluta vara så usel med sitt spel med fötterna då är det briljant, för han är närmast oslagbar i rena räddningar.
Citera
2023-08-30, 19:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Kändes lite så. Jag tycker själv att Arsenal har drabbats av otrolig många hårda röda kort senaste åren, men ofta är det ens bias som får en att tro på konspirationer(säger inte att ni gör det). Har ej sett alla Liverpools dåliga beslut så ska inte uttala mig om dom. Texten är jättebra skriven, MEN som jag skrev så är det nog inte jättesvårt att få fram sin poäng när man har hundratals olika stats att välja på, därav att man inte kan använda texten som någon sorts bevis. Det jag reagerade på är att han valt att byta ut Arsenal mot Leicester i vissa stats, men inte alla.

Tycker f.ö. att problemet är att domarna är alldeles för ojämna och mesiga, det tillsammans med att förbundet skyddar dom för mycket. 🫡
Tyckte det framgick 😌

Räcker du sett Liverpool’s tre senaste matcher och utgår från dom så har du på ett ungefär haha

Domare/VAR/PGMOL/FA har jag nämnt så många gånger så utgår från att alla vet vad jag tycker om deras kunnande och vad de behöver göra.
Citera
2023-08-30, 19:17
Medlem
Free12s avatar
Citat:
30+10m euro. 😑 Men med en bra vidareförsäljningsklausul iaf.
Det är ett bra pris Någon återköpsklausul också eller?
Citera
2023-08-30, 19:20
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Skulle säga att den räddningen är matchavgörande, den sitter 9 gånger av 10 skulle jag säga. Kan Alison bara sluta vara så usel med sitt spel med fötterna då är det briljant, för han är närmast oslagbar i rena räddningar.
Visst är den avgörande 2-0 för och matchen är över. Nu är Alisson så bra att jag förväntar mig att han tar dom bollarna, vilket ska tolkas positivt.
Tycker hans fötter ställer till det färre gånger nu förtiden än förr, det finns det 2 hack till att förbättra. Dels ännu färre fel samt känslan att han har läget under kontroll dvs motståndare känner att det inte är lönt att pressa.
Citera
2023-08-30, 19:21
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Aha, du tänkte så! 0-7 kommer för alltid stå som deras premiärresultat
Ska ni fortsätta vara London’s stolthet får ni se till och vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in